Daniel Stålbo, som börjar sitt nya jobb nästa vecka, har det senaste året arbetat som frilansande kommunikationskonsult. Dessförinnan har han varit kommunikationschef på Carema Care, marknadschef på Neonode och konsult på varumärkesbyrån Lynxeye.
Han har en bred och omfattande erfarenhet, inte minst digital sådan, från b2b- och b2c-marknadsföring. Uppdraget på Stockholm Globe Arenas är att utveckla företagets kommunikation och marknadsföring mot besökare, partners och arrangörer. Fokus är att vidareutveckla och förstärka verksamheten.
– Stockholm Globe Arenas har en spännande tid framför sig i och med öppnandet av Tele2 Arena, satsningen på området och med ett växande internationellt samarbete inom AEG, säger Daniel Stålbo.
– Evenemangsbranschens snabba internationalisering och digitalisering ger oss nya möjligheter att interagera med besökare, partners och arrangörer. Det är en spännande utmaning för oss, säger Ninna Engberg, vd Stockholm Globe Arenas.