platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15-17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
möten och affärer
Stororder till Karlstad CCC
Uddeholm firar 350 år och lägger möten och middagar jubileumsveckan där.
Awards
Bordtennis-VM
vinner innovationspris hos Trippus.
storaffär
American Express
köper Hogg Robinson Group.
Puss på dig!
Upplev
ett hjärtligare Göteborg nästa vecka.
RSS
rss_icon
Länkar
EIBTMs Association-dag lockar över 300 mötesplanerare
Registreringen för EIBTM Association Hosted Buyer Programme har öppnat och mässarrangören räknar med att över 300 planerare kommer till Barcelona.

I år lanseras "EIBTM Association Knowledge" (www.eibtm.com/association) som omfattar två dagars utbildning för att utbilda Association Meeting planners. Satsningen erbjuder mer spetskunskaper och ett nytt program med temat "The collective needs of the Association Community".

– Temat fokuserar på hur man bygger en framgångsrik organisation för association-möten. Vi tittar på hur de kan bli en viktigare del i att skapa mer effektiva samhällen, genom bland annat bättre sociala nätverk, starkare engagemang och nya marknadsföringsstrategier, säger Erica Keogan, association- och utbildningschef på Reed Travel Exhibitions, EIBTM-mässans ägare.

I utbildningsprogrammet finns även en keynote-föreläsning: "The Power of Association Community", flera skräddarsydda workshops och "The Great Association Debate", vilken ger möjlighet för köpare och planerare att, med en panel av experter, diskutera viktiga utmaningar som deras föreningar och organisationer står inför.

– Att ha ett gediget utbildningsprogram för föreningar och organisationer, där de inte bara kan höra vissa intressanta ämnen, men också kan umgås med personerna i sitt nätverk är mycket viktigt, säger Martin Sirk, vd för ICCA.

Arrangörerna får ett brett stöd av ledande mötesindustriorganisationer som Professional Convention Management Association (PCMA), European Society of Association Executives (ESAE), Centrum för Association Leadership (ASAE) och International Congress and Convention Association (ICCA) .

Köparna som deltar på mässan får en egen personlig dagbok där de har sina förplanerade möten inlagda. De får dessutom tillgång till ett nätverk med över 3 100 internationella utställare, däribland destinationer, arenor, hotell, produkter och tjänster.

Programmet ger också exklusiva inbjudningar till flera speciella nätverksmöten inklusive "Association Breakfast"  en speciell lunch och "ICCA Personal Connections networking event", som genomförs i samband med EIBTM Welcome Reception, the Networking Hour och EIBTM Club Night.

Självklart kan man som köpare bli en del av det Hosted Buyer-program mässan genomför, bland annat tillsammans med svenska facktidningen Meetings International.

– Vårt Hosted-Buyer-program för Associationplanerare är speciellt konstruerat för att tillåta ledande personer inom föreningar och organisationer samt planerare och Association Managementbolag att få ut det mesta av sin tid, och med fokus på de strategiska och organisatoriskafrågorna, säger Graeme Barnett, EIBTM Senior Exhibition Director, Reed Travel Exhibitions.

– Våra undersökningar efter EIBTM 2012 bekräftade att 99 procent av köparna som var med på förra årets Association-dag var nöjda. Med den feedbacken har vi fortsatt att utveckla programmet så att det fortsätter att uppfylla köparnas mål, säger Greame Barnett.

EIBTM 2013 arrangeras den 19-21 november och EIBTM Forum den 18 november.