nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
EIBTMs Association-dag lockar över 300 mötesplanerare
Registreringen för EIBTM Association Hosted Buyer Programme har öppnat och mässarrangören räknar med att över 300 planerare kommer till Barcelona.

I år lanseras "EIBTM Association Knowledge" (www.eibtm.com/association) som omfattar två dagars utbildning för att utbilda Association Meeting planners. Satsningen erbjuder mer spetskunskaper och ett nytt program med temat "The collective needs of the Association Community".

– Temat fokuserar på hur man bygger en framgångsrik organisation för association-möten. Vi tittar på hur de kan bli en viktigare del i att skapa mer effektiva samhällen, genom bland annat bättre sociala nätverk, starkare engagemang och nya marknadsföringsstrategier, säger Erica Keogan, association- och utbildningschef på Reed Travel Exhibitions, EIBTM-mässans ägare.

I utbildningsprogrammet finns även en keynote-föreläsning: "The Power of Association Community", flera skräddarsydda workshops och "The Great Association Debate", vilken ger möjlighet för köpare och planerare att, med en panel av experter, diskutera viktiga utmaningar som deras föreningar och organisationer står inför.

– Att ha ett gediget utbildningsprogram för föreningar och organisationer, där de inte bara kan höra vissa intressanta ämnen, men också kan umgås med personerna i sitt nätverk är mycket viktigt, säger Martin Sirk, vd för ICCA.

Arrangörerna får ett brett stöd av ledande mötesindustriorganisationer som Professional Convention Management Association (PCMA), European Society of Association Executives (ESAE), Centrum för Association Leadership (ASAE) och International Congress and Convention Association (ICCA) .

Köparna som deltar på mässan får en egen personlig dagbok där de har sina förplanerade möten inlagda. De får dessutom tillgång till ett nätverk med över 3 100 internationella utställare, däribland destinationer, arenor, hotell, produkter och tjänster.

Programmet ger också exklusiva inbjudningar till flera speciella nätverksmöten inklusive "Association Breakfast"  en speciell lunch och "ICCA Personal Connections networking event", som genomförs i samband med EIBTM Welcome Reception, the Networking Hour och EIBTM Club Night.

Självklart kan man som köpare bli en del av det Hosted Buyer-program mässan genomför, bland annat tillsammans med svenska facktidningen Meetings International.

– Vårt Hosted-Buyer-program för Associationplanerare är speciellt konstruerat för att tillåta ledande personer inom föreningar och organisationer samt planerare och Association Managementbolag att få ut det mesta av sin tid, och med fokus på de strategiska och organisatoriskafrågorna, säger Graeme Barnett, EIBTM Senior Exhibition Director, Reed Travel Exhibitions.

– Våra undersökningar efter EIBTM 2012 bekräftade att 99 procent av köparna som var med på förra årets Association-dag var nöjda. Med den feedbacken har vi fortsatt att utveckla programmet så att det fortsätter att uppfylla köparnas mål, säger Greame Barnett.

EIBTM 2013 arrangeras den 19-21 november och EIBTM Forum den 18 november.