platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventbyrån Initiativ startar produktionsbolag

Eventbyrån Initiativ har gjort ett bra år 2009 och startar eget produktionsbolag för att deras kunder ska kunna köpa hela uppdrag inom byrån. Den verksamheten har redan smugit igång, men blir ett eget bolag under våren 2010. Under 2009 har byråintäkten stigit med nästan 50 procent och även om omsättningen på grund av minskat flygande internationellt inte följt med har byrån samtidigt anställt ytterligare två personer och är nu åtta.

Både hösten 2009 och våren 2010 som ser ut att bli det bästa under företagets femåriga historia. Bolaget lanserar också i dag sin nya grafiska profil och nya hemsida.

– Nu fördjupar vi vårt arbeta på den nordiska marknaden, säger Jonas Jonsson, vd för Initiativ. Av vår omsättning ligger säkert 50 procent från svenska deltagare i nordiska projekt. När vi arbetar med kunder som McDonalds, Nordisk Film och Playstation, för att ta några exempel, handlar det ofta om medarbetare från hela Norden. Vår nisch är att ta hand om och ge service av absolut högsta klass och att ha kunder som i sig är mycket duktiga på service, som McDonalds, innebär det att vi måste leverera mycket hög kvalitet.

Bildtext: Jonas Jonsson, vd Initativ.