nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventbyrån Initiativ startar produktionsbolag

Eventbyrån Initiativ har gjort ett bra år 2009 och startar eget produktionsbolag för att deras kunder ska kunna köpa hela uppdrag inom byrån. Den verksamheten har redan smugit igång, men blir ett eget bolag under våren 2010. Under 2009 har byråintäkten stigit med nästan 50 procent och även om omsättningen på grund av minskat flygande internationellt inte följt med har byrån samtidigt anställt ytterligare två personer och är nu åtta.

Både hösten 2009 och våren 2010 som ser ut att bli det bästa under företagets femåriga historia. Bolaget lanserar också i dag sin nya grafiska profil och nya hemsida.

– Nu fördjupar vi vårt arbeta på den nordiska marknaden, säger Jonas Jonsson, vd för Initiativ. Av vår omsättning ligger säkert 50 procent från svenska deltagare i nordiska projekt. När vi arbetar med kunder som McDonalds, Nordisk Film och Playstation, för att ta några exempel, handlar det ofta om medarbetare från hela Norden. Vår nisch är att ta hand om och ge service av absolut högsta klass och att ha kunder som i sig är mycket duktiga på service, som McDonalds, innebär det att vi måste leverera mycket hög kvalitet.

Bildtext: Jonas Jonsson, vd Initativ.