platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventbyrån Initiativ startar produktionsbolag

Eventbyrån Initiativ har gjort ett bra år 2009 och startar eget produktionsbolag för att deras kunder ska kunna köpa hela uppdrag inom byrån. Den verksamheten har redan smugit igång, men blir ett eget bolag under våren 2010. Under 2009 har byråintäkten stigit med nästan 50 procent och även om omsättningen på grund av minskat flygande internationellt inte följt med har byrån samtidigt anställt ytterligare två personer och är nu åtta.

Både hösten 2009 och våren 2010 som ser ut att bli det bästa under företagets femåriga historia. Bolaget lanserar också i dag sin nya grafiska profil och nya hemsida.

– Nu fördjupar vi vårt arbeta på den nordiska marknaden, säger Jonas Jonsson, vd för Initiativ. Av vår omsättning ligger säkert 50 procent från svenska deltagare i nordiska projekt. När vi arbetar med kunder som McDonalds, Nordisk Film och Playstation, för att ta några exempel, handlar det ofta om medarbetare från hela Norden. Vår nisch är att ta hand om och ge service av absolut högsta klass och att ha kunder som i sig är mycket duktiga på service, som McDonalds, innebär det att vi måste leverera mycket hög kvalitet.

Bildtext: Jonas Jonsson, vd Initativ.