nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventbyrån Initiativ startar produktionsbolag

Eventbyrån Initiativ har gjort ett bra år 2009 och startar eget produktionsbolag för att deras kunder ska kunna köpa hela uppdrag inom byrån. Den verksamheten har redan smugit igång, men blir ett eget bolag under våren 2010. Under 2009 har byråintäkten stigit med nästan 50 procent och även om omsättningen på grund av minskat flygande internationellt inte följt med har byrån samtidigt anställt ytterligare två personer och är nu åtta.

Både hösten 2009 och våren 2010 som ser ut att bli det bästa under företagets femåriga historia. Bolaget lanserar också i dag sin nya grafiska profil och nya hemsida.

– Nu fördjupar vi vårt arbeta på den nordiska marknaden, säger Jonas Jonsson, vd för Initiativ. Av vår omsättning ligger säkert 50 procent från svenska deltagare i nordiska projekt. När vi arbetar med kunder som McDonalds, Nordisk Film och Playstation, för att ta några exempel, handlar det ofta om medarbetare från hela Norden. Vår nisch är att ta hand om och ge service av absolut högsta klass och att ha kunder som i sig är mycket duktiga på service, som McDonalds, innebär det att vi måste leverera mycket hög kvalitet.

Bildtext: Jonas Jonsson, vd Initativ.