nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Reed lägger ned Market Business Travel på grund av den stagnerande affärsresemarknaden

Reed Travel Exhibitions (RTE) har beslutat att lägga ned mässan ”Business Travel Market" (BTM) på grund av tuffa ekonomiska förhållanden på marknaden.

Det var den femte upplagan av den årliga mässan för affärsresor och som var planerad till 6-7 November på ExCeL i London. För första gången skulle den dessutom samordnas med World Travel Market.

I ett uttalande från BTM på deras webbplats meddelades att det var ”med beklagande som RTE, i samråd med branschen, hade tagit beslutet att lägga ned mässan”.

Reeds köpte BTM under 2011 för en hemlig summa, i ett försök att ytterligare befästa sin starka ställning som mässarrangör i Europa och utveckla sitt varumärke på andra marknader där Reed redan har ett antal mässor inom affärsresor, möten och evenemang. BTM har fördubblats i storlek sedan den lanserades 2009, och med dess samlokalisering med World Travel Market trodde Reeds att affärsmöjligheterna för besökarna skulle få mässan att utvecklas ytterligare.

Så sent som den 19 juni diskuterade brittiska branschexperter vid det första ’Business Travel Market Knowledge Forum’ i London, den stagnerande resemarknaden i Storbritannien när samtidigt andra regioner ser en fortsatt tillväxt.