platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
13-14 september
Möbelmässan Göteborg
tillbaka på Svenska Mässan i höst.
hotellnytt
Countryside Hotels
slog försäljningsrekord trots pandemi.
+200 talare
Ny konferens och mässa
för framtidens sjukvård arrangeras i Stockholm 25 – 26 januari 2023.
nytt jobb
Scandic värvar hotelldirektör
– Roger Pettersson tar över ansvaret för Scandichotellen i Umeå.
29 april - 1 maj
eCarExpo i Friends Arena
laddar om i april.
Almedalsleverantör
Uppstickaren Univid ska bli störst på digitala event
– backas av tunga investerare.
hotellnytt
Norrqvarn Hotell & Konferens
får ny ägare.
ljus i mörkret
Karlstad CCC satte försäljningsrekord i december
sålde för nästan tio miljoner kronor.
tråkigt beslut
Allt för sjön 2022 ställer in
planerar för mars 2023.
kan bli 23,000 deltagare
Arton internationella kongresser
valde Seoul som destinationen.
RSS
rss_icon
Länkar
Reed lägger ned Market Business Travel på grund av den stagnerande affärsresemarknaden

Reed Travel Exhibitions (RTE) har beslutat att lägga ned mässan ”Business Travel Market" (BTM) på grund av tuffa ekonomiska förhållanden på marknaden.

Det var den femte upplagan av den årliga mässan för affärsresor och som var planerad till 6-7 November på ExCeL i London. För första gången skulle den dessutom samordnas med World Travel Market.

I ett uttalande från BTM på deras webbplats meddelades att det var ”med beklagande som RTE, i samråd med branschen, hade tagit beslutet att lägga ned mässan”.

Reeds köpte BTM under 2011 för en hemlig summa, i ett försök att ytterligare befästa sin starka ställning som mässarrangör i Europa och utveckla sitt varumärke på andra marknader där Reed redan har ett antal mässor inom affärsresor, möten och evenemang. BTM har fördubblats i storlek sedan den lanserades 2009, och med dess samlokalisering med World Travel Market trodde Reeds att affärsmöjligheterna för besökarna skulle få mässan att utvecklas ytterligare.

Så sent som den 19 juni diskuterade brittiska branschexperter vid det första ’Business Travel Market Knowledge Forum’ i London, den stagnerande resemarknaden i Storbritannien när samtidigt andra regioner ser en fortsatt tillväxt.