nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Reed lägger ned Market Business Travel på grund av den stagnerande affärsresemarknaden

Reed Travel Exhibitions (RTE) har beslutat att lägga ned mässan ”Business Travel Market" (BTM) på grund av tuffa ekonomiska förhållanden på marknaden.

Det var den femte upplagan av den årliga mässan för affärsresor och som var planerad till 6-7 November på ExCeL i London. För första gången skulle den dessutom samordnas med World Travel Market.

I ett uttalande från BTM på deras webbplats meddelades att det var ”med beklagande som RTE, i samråd med branschen, hade tagit beslutet att lägga ned mässan”.

Reeds köpte BTM under 2011 för en hemlig summa, i ett försök att ytterligare befästa sin starka ställning som mässarrangör i Europa och utveckla sitt varumärke på andra marknader där Reed redan har ett antal mässor inom affärsresor, möten och evenemang. BTM har fördubblats i storlek sedan den lanserades 2009, och med dess samlokalisering med World Travel Market trodde Reeds att affärsmöjligheterna för besökarna skulle få mässan att utvecklas ytterligare.

Så sent som den 19 juni diskuterade brittiska branschexperter vid det första ’Business Travel Market Knowledge Forum’ i London, den stagnerande resemarknaden i Storbritannien när samtidigt andra regioner ser en fortsatt tillväxt.