platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
RSS
rss_icon
Länkar
Reed lägger ned Market Business Travel på grund av den stagnerande affärsresemarknaden

Reed Travel Exhibitions (RTE) har beslutat att lägga ned mässan ”Business Travel Market" (BTM) på grund av tuffa ekonomiska förhållanden på marknaden.

Det var den femte upplagan av den årliga mässan för affärsresor och som var planerad till 6-7 November på ExCeL i London. För första gången skulle den dessutom samordnas med World Travel Market.

I ett uttalande från BTM på deras webbplats meddelades att det var ”med beklagande som RTE, i samråd med branschen, hade tagit beslutet att lägga ned mässan”.

Reeds köpte BTM under 2011 för en hemlig summa, i ett försök att ytterligare befästa sin starka ställning som mässarrangör i Europa och utveckla sitt varumärke på andra marknader där Reed redan har ett antal mässor inom affärsresor, möten och evenemang. BTM har fördubblats i storlek sedan den lanserades 2009, och med dess samlokalisering med World Travel Market trodde Reeds att affärsmöjligheterna för besökarna skulle få mässan att utvecklas ytterligare.

Så sent som den 19 juni diskuterade brittiska branschexperter vid det första ’Business Travel Market Knowledge Forum’ i London, den stagnerande resemarknaden i Storbritannien när samtidigt andra regioner ser en fortsatt tillväxt.