platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Reed lägger ned Market Business Travel på grund av den stagnerande affärsresemarknaden

Reed Travel Exhibitions (RTE) har beslutat att lägga ned mässan ”Business Travel Market" (BTM) på grund av tuffa ekonomiska förhållanden på marknaden.

Det var den femte upplagan av den årliga mässan för affärsresor och som var planerad till 6-7 November på ExCeL i London. För första gången skulle den dessutom samordnas med World Travel Market.

I ett uttalande från BTM på deras webbplats meddelades att det var ”med beklagande som RTE, i samråd med branschen, hade tagit beslutet att lägga ned mässan”.

Reeds köpte BTM under 2011 för en hemlig summa, i ett försök att ytterligare befästa sin starka ställning som mässarrangör i Europa och utveckla sitt varumärke på andra marknader där Reed redan har ett antal mässor inom affärsresor, möten och evenemang. BTM har fördubblats i storlek sedan den lanserades 2009, och med dess samlokalisering med World Travel Market trodde Reeds att affärsmöjligheterna för besökarna skulle få mässan att utvecklas ytterligare.

Så sent som den 19 juni diskuterade brittiska branschexperter vid det första ’Business Travel Market Knowledge Forum’ i London, den stagnerande resemarknaden i Storbritannien när samtidigt andra regioner ser en fortsatt tillväxt.