platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
HOTELLNYTT
Scandic
öppnar centrala Helsingfors största konferenshotell.
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
RSS
rss_icon
Länkar
Ulrika Liss-Daniels är ny Director of Fairs på Svenska Mässan
Ulrika Liss-Daniels, har utsetts till Director of Fairs på Svenska Mässan i Göteborg. Uppdraget innebär att hon får ansvaret för flertalet av koncernens egenproducerade mässor.

Som Director of Fairs blir Ulrika Liss-Daniels ansvarig för den övervägande delen av Svenska Mässans mässverksamhet, med totalt ett 40-tal mässvarumärken. Den andra delen är de mässor som drivs inom Bok & Bibliotek, med Anna Falck som vd.

– Jag är övertygad om att Ulrika är rätt person för jobbet. Hon har en bred kompetens och erfarenhet från medieföretag och en bevisad förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbeten, säger Carin Kindbom, vd och koncernchef Svenska Mässan.

Ulrika Liss-Daniels, som tillträder sitt nya jobb den 8 oktober, har lång erfarenhet inom kommunikation/PR-branschen. Hon kommer närmast från Nilson Group, där hon varit marketing manager för varumärken som Din Sko, Skopunkten och Ecco.

Tidigare har hon bland annat varit vd för Valentin & Byhr och vice vd Jerlov Kommunikation. Hon har också hunnit med ett par år som projektledare på Svenskt Näringsliv.

Blandade erfarenheter och ett stort kontaktnät är det hon tar med sig till sitt nya jobb.

– Jag tror och hoppas att det ska vara till god hjälp. På mässan kommer jag ju att jobba inom många branscher och fokusområden, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon har en stark tro på mässan som medium, även i framtiden.

– Ingenting kan ersätta mötet mellan människor! Mycket handlar om att tänka innovativt, till exempel att kombinera det personliga mötet med modern teknik för att skapa konkurrenskraftiga mervärden inom olika branscher.