nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Ulrika Liss-Daniels är ny Director of Fairs på Svenska Mässan
Ulrika Liss-Daniels, har utsetts till Director of Fairs på Svenska Mässan i Göteborg. Uppdraget innebär att hon får ansvaret för flertalet av koncernens egenproducerade mässor.

Som Director of Fairs blir Ulrika Liss-Daniels ansvarig för den övervägande delen av Svenska Mässans mässverksamhet, med totalt ett 40-tal mässvarumärken. Den andra delen är de mässor som drivs inom Bok & Bibliotek, med Anna Falck som vd.

– Jag är övertygad om att Ulrika är rätt person för jobbet. Hon har en bred kompetens och erfarenhet från medieföretag och en bevisad förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbeten, säger Carin Kindbom, vd och koncernchef Svenska Mässan.

Ulrika Liss-Daniels, som tillträder sitt nya jobb den 8 oktober, har lång erfarenhet inom kommunikation/PR-branschen. Hon kommer närmast från Nilson Group, där hon varit marketing manager för varumärken som Din Sko, Skopunkten och Ecco.

Tidigare har hon bland annat varit vd för Valentin & Byhr och vice vd Jerlov Kommunikation. Hon har också hunnit med ett par år som projektledare på Svenskt Näringsliv.

Blandade erfarenheter och ett stort kontaktnät är det hon tar med sig till sitt nya jobb.

– Jag tror och hoppas att det ska vara till god hjälp. På mässan kommer jag ju att jobba inom många branscher och fokusområden, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon har en stark tro på mässan som medium, även i framtiden.

– Ingenting kan ersätta mötet mellan människor! Mycket handlar om att tänka innovativt, till exempel att kombinera det personliga mötet med modern teknik för att skapa konkurrenskraftiga mervärden inom olika branscher.