nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Ulrika Liss-Daniels är ny Director of Fairs på Svenska Mässan
Ulrika Liss-Daniels, har utsetts till Director of Fairs på Svenska Mässan i Göteborg. Uppdraget innebär att hon får ansvaret för flertalet av koncernens egenproducerade mässor.

Som Director of Fairs blir Ulrika Liss-Daniels ansvarig för den övervägande delen av Svenska Mässans mässverksamhet, med totalt ett 40-tal mässvarumärken. Den andra delen är de mässor som drivs inom Bok & Bibliotek, med Anna Falck som vd.

– Jag är övertygad om att Ulrika är rätt person för jobbet. Hon har en bred kompetens och erfarenhet från medieföretag och en bevisad förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbeten, säger Carin Kindbom, vd och koncernchef Svenska Mässan.

Ulrika Liss-Daniels, som tillträder sitt nya jobb den 8 oktober, har lång erfarenhet inom kommunikation/PR-branschen. Hon kommer närmast från Nilson Group, där hon varit marketing manager för varumärken som Din Sko, Skopunkten och Ecco.

Tidigare har hon bland annat varit vd för Valentin & Byhr och vice vd Jerlov Kommunikation. Hon har också hunnit med ett par år som projektledare på Svenskt Näringsliv.

Blandade erfarenheter och ett stort kontaktnät är det hon tar med sig till sitt nya jobb.

– Jag tror och hoppas att det ska vara till god hjälp. På mässan kommer jag ju att jobba inom många branscher och fokusområden, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon har en stark tro på mässan som medium, även i framtiden.

– Ingenting kan ersätta mötet mellan människor! Mycket handlar om att tänka innovativt, till exempel att kombinera det personliga mötet med modern teknik för att skapa konkurrenskraftiga mervärden inom olika branscher.