platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
Utvidgat samarbete
Svenska Möten
ingår ett fördjupat partnerskap med IACC.
+300 deltagare
Rekordintresse
för gruvmöte i Stockholm.
+1000 deltagare
Norden
ska bli världens mest hållbara och cirkulära region.
föreningar skapar möten
Delat ordförandeskap,
en framgångssaga för Scouterna.
hotellnytt
Steam Hotel tar nästa steg
– förvärvar Actionbad.
här kan man skapa kongresser
Dags för Helsingborgs
föreningslivs årliga konferens.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholm lanserar ny sajt för besökare

Idag den 4 juli 2013, mitt i högsäsong, lanserar Stockholm Visitors Board ny version av Visitstockholm.com – Stockholms officiella besöksguide. Den nya sajten är så kallat responsiv, vilket innebär att den ska ge en bra användarupplevelse oavsett om besökaren surfar via en smart telefon, webb eller surfplatta.

Den nya sajten, beta.visitstockholm.com, lyfter fram Stockholm som en mångfacetterad stad, som ska inspirera till besök och guida besökare på plats i staden.

– Stockholm är en av världens mest innovativa städer, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board. Vi vill ge dem en förstklassig upplevelse och det gör vi med den här sajten.  Med ny design, innovativt gränssnitt och ett koncept som bygger på en kraftfull sökmotor i botten, vill vi inspirera fler att utforska Stockholm.

– På www.visitstockholm.com har vi sett en kraftig ökning av mobila användare det senaste året. I juni 2013 kom 30 procent av sajtens besök från smarta telefon och surfplattor. Det är mer än en fördubbling i jämförelse med samma period föregående år.

Den nya beta.visitstockholm.com är på engelska och kommer till en början att leva parallellt med www.visitstockholm.com, som finns tillgänglig på åtta språk.

Beta.visitstockholm.com ger oss möjlighet att optimera och förbättra webbplatsen kontinuerligt och vara lyhörda för besökarnas synpunkter, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board.

Under hösten fortsätter utvecklingen av den nya sajten. Beta.visitstockholm.com har utvecklats i samarbete med den digitala byrån Creuna.

– 2012 hade Stockholm 10,8 miljoner kommersiella gästnätter, varav 3,6 miljoner under sommarmånaderna juni-augusti, säger Peter Lindqvist. De senaste tio åren har antalet gästnätter fördubblats och vårt mål är att nå 15 miljoner gästnätter till år 2020.