nyheter
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholm lanserar ny sajt för besökare

Idag den 4 juli 2013, mitt i högsäsong, lanserar Stockholm Visitors Board ny version av Visitstockholm.com – Stockholms officiella besöksguide. Den nya sajten är så kallat responsiv, vilket innebär att den ska ge en bra användarupplevelse oavsett om besökaren surfar via en smart telefon, webb eller surfplatta.

Den nya sajten, beta.visitstockholm.com, lyfter fram Stockholm som en mångfacetterad stad, som ska inspirera till besök och guida besökare på plats i staden.

– Stockholm är en av världens mest innovativa städer, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board. Vi vill ge dem en förstklassig upplevelse och det gör vi med den här sajten.  Med ny design, innovativt gränssnitt och ett koncept som bygger på en kraftfull sökmotor i botten, vill vi inspirera fler att utforska Stockholm.

– På www.visitstockholm.com har vi sett en kraftig ökning av mobila användare det senaste året. I juni 2013 kom 30 procent av sajtens besök från smarta telefon och surfplattor. Det är mer än en fördubbling i jämförelse med samma period föregående år.

Den nya beta.visitstockholm.com är på engelska och kommer till en början att leva parallellt med www.visitstockholm.com, som finns tillgänglig på åtta språk.

Beta.visitstockholm.com ger oss möjlighet att optimera och förbättra webbplatsen kontinuerligt och vara lyhörda för besökarnas synpunkter, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board.

Under hösten fortsätter utvecklingen av den nya sajten. Beta.visitstockholm.com har utvecklats i samarbete med den digitala byrån Creuna.

– 2012 hade Stockholm 10,8 miljoner kommersiella gästnätter, varav 3,6 miljoner under sommarmånaderna juni-augusti, säger Peter Lindqvist. De senaste tio åren har antalet gästnätter fördubblats och vårt mål är att nå 15 miljoner gästnätter till år 2020.