platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 intervjuer
IAPCO och AIPC
släpper forskningsrapport om hybridevents.
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades
på IBTM World Barcelona 2021.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
- prisbelönta designstudion Formafantasma är en av veckans keynote speakers.
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholm lanserar ny sajt för besökare

Idag den 4 juli 2013, mitt i högsäsong, lanserar Stockholm Visitors Board ny version av Visitstockholm.com – Stockholms officiella besöksguide. Den nya sajten är så kallat responsiv, vilket innebär att den ska ge en bra användarupplevelse oavsett om besökaren surfar via en smart telefon, webb eller surfplatta.

Den nya sajten, beta.visitstockholm.com, lyfter fram Stockholm som en mångfacetterad stad, som ska inspirera till besök och guida besökare på plats i staden.

– Stockholm är en av världens mest innovativa städer, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board. Vi vill ge dem en förstklassig upplevelse och det gör vi med den här sajten.  Med ny design, innovativt gränssnitt och ett koncept som bygger på en kraftfull sökmotor i botten, vill vi inspirera fler att utforska Stockholm.

– På www.visitstockholm.com har vi sett en kraftig ökning av mobila användare det senaste året. I juni 2013 kom 30 procent av sajtens besök från smarta telefon och surfplattor. Det är mer än en fördubbling i jämförelse med samma period föregående år.

Den nya beta.visitstockholm.com är på engelska och kommer till en början att leva parallellt med www.visitstockholm.com, som finns tillgänglig på åtta språk.

Beta.visitstockholm.com ger oss möjlighet att optimera och förbättra webbplatsen kontinuerligt och vara lyhörda för besökarnas synpunkter, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board.

Under hösten fortsätter utvecklingen av den nya sajten. Beta.visitstockholm.com har utvecklats i samarbete med den digitala byrån Creuna.

– 2012 hade Stockholm 10,8 miljoner kommersiella gästnätter, varav 3,6 miljoner under sommarmånaderna juni-augusti, säger Peter Lindqvist. De senaste tio åren har antalet gästnätter fördubblats och vårt mål är att nå 15 miljoner gästnätter till år 2020.