platsannonser
nyheter
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercure Hotel partner med seglings-VM
Hotellkedjan satsar på att nå nya gäster i seglingspubliken genom att gå in som partner till två av sommarens stora seglingstävlingar. Dels i den pågående Volkswagen X-35 Cup, dels i X-35 VM i Malmö i slutet av augusti.

– Vi seglare är ett resande folk och eftersom vi inte bor i tävlingsbåtarna behöver vi ha bra hotell, säger Klabbe Nylöf, arrangör för de båda tävlingarna.

Många svenskar är inbitna seglare och intresset för kappsegling ökar stadigt. Volkswagen X-35 Cup började i maj och har två deltävlingar kvar före finalen i Stockholm i september. VM i klassen X-35 arrangeras i år för första gången i Sverige den 27 augusti-1 september.

I Volkswagen X-35 Cup är Mercure sponsor till Volkswagens egna team, och förser team och funktionärer med hotellrum under säsongen. Inför VM i X-35 är hotellkedjan närvarande med exponeringsmaterial i hamnen och tävlingsteamen checkar in på Malmöhotellet, där mottagningar och evenemang i samband med VM genomförs.

– Segling är en av de största sporterna i Sverige och självklart vill vi vara en partner till de här publika evenemangen, säger Malin Widmarc-Nilsson, försäljnings- och marknadschef för Norse Hotels som driver Mercure i Sverige.