nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercure Hotel partner med seglings-VM
Hotellkedjan satsar på att nå nya gäster i seglingspubliken genom att gå in som partner till två av sommarens stora seglingstävlingar. Dels i den pågående Volkswagen X-35 Cup, dels i X-35 VM i Malmö i slutet av augusti.

– Vi seglare är ett resande folk och eftersom vi inte bor i tävlingsbåtarna behöver vi ha bra hotell, säger Klabbe Nylöf, arrangör för de båda tävlingarna.

Många svenskar är inbitna seglare och intresset för kappsegling ökar stadigt. Volkswagen X-35 Cup började i maj och har två deltävlingar kvar före finalen i Stockholm i september. VM i klassen X-35 arrangeras i år för första gången i Sverige den 27 augusti-1 september.

I Volkswagen X-35 Cup är Mercure sponsor till Volkswagens egna team, och förser team och funktionärer med hotellrum under säsongen. Inför VM i X-35 är hotellkedjan närvarande med exponeringsmaterial i hamnen och tävlingsteamen checkar in på Malmöhotellet, där mottagningar och evenemang i samband med VM genomförs.

– Segling är en av de största sporterna i Sverige och självklart vill vi vara en partner till de här publika evenemangen, säger Malin Widmarc-Nilsson, försäljnings- och marknadschef för Norse Hotels som driver Mercure i Sverige.