platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
60 hektar mark
Jägersro nya travbana
närmare byggstart.
kunskapskälla
Ny rapport:
Eventindustrin bidrag stort till ekonomin.
affärer & möten
Satsning vid Höga Kusten:
Sydkoreas största hotellgrupp vill investera i anläggningar.
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercure Hotel partner med seglings-VM
Hotellkedjan satsar på att nå nya gäster i seglingspubliken genom att gå in som partner till två av sommarens stora seglingstävlingar. Dels i den pågående Volkswagen X-35 Cup, dels i X-35 VM i Malmö i slutet av augusti.

– Vi seglare är ett resande folk och eftersom vi inte bor i tävlingsbåtarna behöver vi ha bra hotell, säger Klabbe Nylöf, arrangör för de båda tävlingarna.

Många svenskar är inbitna seglare och intresset för kappsegling ökar stadigt. Volkswagen X-35 Cup började i maj och har två deltävlingar kvar före finalen i Stockholm i september. VM i klassen X-35 arrangeras i år för första gången i Sverige den 27 augusti-1 september.

I Volkswagen X-35 Cup är Mercure sponsor till Volkswagens egna team, och förser team och funktionärer med hotellrum under säsongen. Inför VM i X-35 är hotellkedjan närvarande med exponeringsmaterial i hamnen och tävlingsteamen checkar in på Malmöhotellet, där mottagningar och evenemang i samband med VM genomförs.

– Segling är en av de största sporterna i Sverige och självklart vill vi vara en partner till de här publika evenemangen, säger Malin Widmarc-Nilsson, försäljnings- och marknadschef för Norse Hotels som driver Mercure i Sverige.