nyheter
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercure Hotel partner med seglings-VM
Hotellkedjan satsar på att nå nya gäster i seglingspubliken genom att gå in som partner till två av sommarens stora seglingstävlingar. Dels i den pågående Volkswagen X-35 Cup, dels i X-35 VM i Malmö i slutet av augusti.

– Vi seglare är ett resande folk och eftersom vi inte bor i tävlingsbåtarna behöver vi ha bra hotell, säger Klabbe Nylöf, arrangör för de båda tävlingarna.

Många svenskar är inbitna seglare och intresset för kappsegling ökar stadigt. Volkswagen X-35 Cup började i maj och har två deltävlingar kvar före finalen i Stockholm i september. VM i klassen X-35 arrangeras i år för första gången i Sverige den 27 augusti-1 september.

I Volkswagen X-35 Cup är Mercure sponsor till Volkswagens egna team, och förser team och funktionärer med hotellrum under säsongen. Inför VM i X-35 är hotellkedjan närvarande med exponeringsmaterial i hamnen och tävlingsteamen checkar in på Malmöhotellet, där mottagningar och evenemang i samband med VM genomförs.

– Segling är en av de största sporterna i Sverige och självklart vill vi vara en partner till de här publika evenemangen, säger Malin Widmarc-Nilsson, försäljnings- och marknadschef för Norse Hotels som driver Mercure i Sverige.