Registreringen till Promotionmässan har öppnat och intresset från utställare och besökare är stort. Med branschorganisationerna SBPR och PWA i ryggen och placeringen i Stockholm- och Mälardalsområdet blir mässan en efterlängtad plattform för branschens aktörer. Mässan genomförs den 13-15 augusti på Kistamässan i Stockholm.
– Det gläder mig att intresset är stort inte bara i Sverige utan i hela Skandinavien. Många jag pratar med lyfter fram närheten till Stockholm som en viktig faktor till att de bestämt sig för att komma till mässan, säger Kjell Harbom, ordförande i SBPR.
Promotionmässan vänder sig till återförsäljare av profil- och promotionprodukter samt yrkes- och profilkläder. En bransch som omsätter totalt tio miljarder kronor och har drygt sju procent av den stora reklamkakan i Sverige. Det är större än exempelvis radioreklam, direktreklam och gratistidningar. Antalet företag uppgår till över 2 500 stycken.
Mässan arrangeras av Artexis i tätt samarbete med SBPR och PWA, vilket innebär att branschen är med och utformar mässan.