nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Stort intresse för Promotionmässan i Kista

Registreringen till Promotionmässan har öppnat och intresset från utställare och besökare är stort. Med branschorganisationerna SBPR och PWA i ryggen och placeringen i Stockholm- och Mälardalsområdet blir mässan en efterlängtad plattform för branschens aktörer. Mässan genomförs den 13-15 augusti på Kistamässan i Stockholm.

– Det gläder mig att intresset är stort inte bara i Sverige utan i hela Skandinavien. Många jag pratar med lyfter fram närheten till Stockholm som en viktig faktor till att de bestämt sig för att komma till mässan, säger Kjell Harbom, ordförande i SBPR.

Promotionmässan vänder sig till återförsäljare av profil- och promotionprodukter samt yrkes- och profilkläder. En bransch som omsätter totalt tio miljarder kronor och har drygt sju procent av den stora reklamkakan i Sverige. Det är större än exempelvis radioreklam, direktreklam och gratistidningar. Antalet företag uppgår till  över 2 500 stycken.

Mässan arrangeras av Artexis i tätt samarbete med SBPR och PWA, vilket innebär att branschen är med och utformar mässan.