nyheter
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
11–12 maj 2022
Nu lanseras Nordic Future Food
– ny konferens och mötesplats på Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Stort intresse för Promotionmässan i Kista

Registreringen till Promotionmässan har öppnat och intresset från utställare och besökare är stort. Med branschorganisationerna SBPR och PWA i ryggen och placeringen i Stockholm- och Mälardalsområdet blir mässan en efterlängtad plattform för branschens aktörer. Mässan genomförs den 13-15 augusti på Kistamässan i Stockholm.

– Det gläder mig att intresset är stort inte bara i Sverige utan i hela Skandinavien. Många jag pratar med lyfter fram närheten till Stockholm som en viktig faktor till att de bestämt sig för att komma till mässan, säger Kjell Harbom, ordförande i SBPR.

Promotionmässan vänder sig till återförsäljare av profil- och promotionprodukter samt yrkes- och profilkläder. En bransch som omsätter totalt tio miljarder kronor och har drygt sju procent av den stora reklamkakan i Sverige. Det är större än exempelvis radioreklam, direktreklam och gratistidningar. Antalet företag uppgår till  över 2 500 stycken.

Mässan arrangeras av Artexis i tätt samarbete med SBPR och PWA, vilket innebär att branschen är med och utformar mässan.