platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Steg framåt
Sveriges DMO:er
tar nya kliv som aktiv och enad part inom svensk besöksnäring.
möten och säkerhet
Stockholmsmässan
är den första säkerhetscertifierade mötesplatsen i Norden enligt Shore-standarden.
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
musik och möten
Göteborg slår rekord
– bästa musiksommaren hittills.
30 maj - 3 juli
H22 prisas
som Årets Nytänkare på Real Estate Øresund.
nystart
Daniel Berlin öppnar nytt hösten 2023
mellan Skillinge och Brantevik.
22-24 september
Halmstad och Halland
– värdar för världens största textilfestival.
hotellnytt
Ambitiösa planer
för spektakulära Scandic Holmenkollen Park.
RSS
rss_icon
Länkar
Stort intresse för Promotionmässan i Kista

Registreringen till Promotionmässan har öppnat och intresset från utställare och besökare är stort. Med branschorganisationerna SBPR och PWA i ryggen och placeringen i Stockholm- och Mälardalsområdet blir mässan en efterlängtad plattform för branschens aktörer. Mässan genomförs den 13-15 augusti på Kistamässan i Stockholm.

– Det gläder mig att intresset är stort inte bara i Sverige utan i hela Skandinavien. Många jag pratar med lyfter fram närheten till Stockholm som en viktig faktor till att de bestämt sig för att komma till mässan, säger Kjell Harbom, ordförande i SBPR.

Promotionmässan vänder sig till återförsäljare av profil- och promotionprodukter samt yrkes- och profilkläder. En bransch som omsätter totalt tio miljarder kronor och har drygt sju procent av den stora reklamkakan i Sverige. Det är större än exempelvis radioreklam, direktreklam och gratistidningar. Antalet företag uppgår till  över 2 500 stycken.

Mässan arrangeras av Artexis i tätt samarbete med SBPR och PWA, vilket innebär att branschen är med och utformar mässan.