nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Stort intresse för Promotionmässan i Kista

Registreringen till Promotionmässan har öppnat och intresset från utställare och besökare är stort. Med branschorganisationerna SBPR och PWA i ryggen och placeringen i Stockholm- och Mälardalsområdet blir mässan en efterlängtad plattform för branschens aktörer. Mässan genomförs den 13-15 augusti på Kistamässan i Stockholm.

– Det gläder mig att intresset är stort inte bara i Sverige utan i hela Skandinavien. Många jag pratar med lyfter fram närheten till Stockholm som en viktig faktor till att de bestämt sig för att komma till mässan, säger Kjell Harbom, ordförande i SBPR.

Promotionmässan vänder sig till återförsäljare av profil- och promotionprodukter samt yrkes- och profilkläder. En bransch som omsätter totalt tio miljarder kronor och har drygt sju procent av den stora reklamkakan i Sverige. Det är större än exempelvis radioreklam, direktreklam och gratistidningar. Antalet företag uppgår till  över 2 500 stycken.

Mässan arrangeras av Artexis i tätt samarbete med SBPR och PWA, vilket innebär att branschen är med och utformar mässan.