nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Digital Days flyttar till Karlstad

De tre senaste åren har Digital Days genomförts i Stockholm. Nu kommer konceptet till Karlstad och förväntas fylla Karlstad CCC med minst 1 000 deltagare under tre dagar i december.

Evenemanget arrangeras i nära samarbete mellan Karlstad CCC, Wednesday Relations och Stiftelsen Compare. Eventet är till för alla som arbetar inom it, online-business och liknande områden.

Mats Gustafsson är vd och grundare av Wednesday Relations som äger och arrangerar Digital Days. Stockholmsupplagan av eventet har vuxit snabbt de senaste åren och intresset från eventarrangörer och deltagare har varit stort.

– I år hade vi 35 event och 3 000 deltagare. Det ska bli jätteroligt att för första gången ta konceptet vidare till Karlstad, säger Mats Gustafsson.

Digital Days är ett paraplyevent och en plattform där alla företag och organisationer inom it och online-business själva arrangerar och marknadsför sina event. Tanken är att samla ett varierat utbud av evenemang under en koncentrerad tidpunkt för att skapa fokus på it och online-business.

Målet är att arrangera cirka 20 olika events med minst 1 000 besökare totalt. I arrangemanget erbjuds föreläsningar, nätverksmöjligheter och afterwork.

– Vi tror på styrkan i att samverka och att eventet även ger de mindre it-företagen i Värmland en bra möjlighet att marknadsföra sig, nätverka och skapa nya affärsrelationer lokalt och nationellt, säger Mattias Nord, vd för Visit Karlstad.

Mer info: www.digitaldays.se, www.karlstadccc.se, www.compare.se/kalender/3-5-dec-digital-days-i-karlstad