platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
RSS
rss_icon
Länkar
Digital Days flyttar till Karlstad

De tre senaste åren har Digital Days genomförts i Stockholm. Nu kommer konceptet till Karlstad och förväntas fylla Karlstad CCC med minst 1 000 deltagare under tre dagar i december.

Evenemanget arrangeras i nära samarbete mellan Karlstad CCC, Wednesday Relations och Stiftelsen Compare. Eventet är till för alla som arbetar inom it, online-business och liknande områden.

Mats Gustafsson är vd och grundare av Wednesday Relations som äger och arrangerar Digital Days. Stockholmsupplagan av eventet har vuxit snabbt de senaste åren och intresset från eventarrangörer och deltagare har varit stort.

– I år hade vi 35 event och 3 000 deltagare. Det ska bli jätteroligt att för första gången ta konceptet vidare till Karlstad, säger Mats Gustafsson.

Digital Days är ett paraplyevent och en plattform där alla företag och organisationer inom it och online-business själva arrangerar och marknadsför sina event. Tanken är att samla ett varierat utbud av evenemang under en koncentrerad tidpunkt för att skapa fokus på it och online-business.

Målet är att arrangera cirka 20 olika events med minst 1 000 besökare totalt. I arrangemanget erbjuds föreläsningar, nätverksmöjligheter och afterwork.

– Vi tror på styrkan i att samverka och att eventet även ger de mindre it-företagen i Värmland en bra möjlighet att marknadsföra sig, nätverka och skapa nya affärsrelationer lokalt och nationellt, säger Mattias Nord, vd för Visit Karlstad.

Mer info: www.digitaldays.se, www.karlstadccc.se, www.compare.se/kalender/3-5-dec-digital-days-i-karlstad