platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Digital Days flyttar till Karlstad

De tre senaste åren har Digital Days genomförts i Stockholm. Nu kommer konceptet till Karlstad och förväntas fylla Karlstad CCC med minst 1 000 deltagare under tre dagar i december.

Evenemanget arrangeras i nära samarbete mellan Karlstad CCC, Wednesday Relations och Stiftelsen Compare. Eventet är till för alla som arbetar inom it, online-business och liknande områden.

Mats Gustafsson är vd och grundare av Wednesday Relations som äger och arrangerar Digital Days. Stockholmsupplagan av eventet har vuxit snabbt de senaste åren och intresset från eventarrangörer och deltagare har varit stort.

– I år hade vi 35 event och 3 000 deltagare. Det ska bli jätteroligt att för första gången ta konceptet vidare till Karlstad, säger Mats Gustafsson.

Digital Days är ett paraplyevent och en plattform där alla företag och organisationer inom it och online-business själva arrangerar och marknadsför sina event. Tanken är att samla ett varierat utbud av evenemang under en koncentrerad tidpunkt för att skapa fokus på it och online-business.

Målet är att arrangera cirka 20 olika events med minst 1 000 besökare totalt. I arrangemanget erbjuds föreläsningar, nätverksmöjligheter och afterwork.

– Vi tror på styrkan i att samverka och att eventet även ger de mindre it-företagen i Värmland en bra möjlighet att marknadsföra sig, nätverka och skapa nya affärsrelationer lokalt och nationellt, säger Mattias Nord, vd för Visit Karlstad.

Mer info: www.digitaldays.se, www.karlstadccc.se, www.compare.se/kalender/3-5-dec-digital-days-i-karlstad