platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Staller inte in ställer om
Beach Race Enduro
flyttas till hösten 2021.
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
RSS
rss_icon
Länkar
Arenabolaget Linköping får internationell miljömärkning

Nyligen fick Arenabolaget den internationella miljöcertifieringen ”Green Key”, en märkning för bland annat hotell och mötesanläggningar som visar att de arbetar aktivt med att minimera miljöpåverkan.

Arenabolaget driver mötes- och evenemangsverksamhet på bland annat Konsert & Kongress samt evenemang på Cloetta Center och Stångebrofältet. I fjol kom över 70 000 gäster till de 480 möten som genomfördes på Konsert & Kongress.

Strategin att ta sitt ansvar och fokusera på att inte belasta miljön är ett av bolagets viktigaste mål. Certifieringen innebär att man har uppfyllt flera kriterier som leder till en minskad miljöpåverkan.

– Det känns angeläget att jobba för att människor möts utan att det innebär stora påfrestningar på vår omvärld, säger Joakim Ritzén, försäljningschef för Arenabolaget. Dessutom vet vi att miljöfokus är viktigt för våra gäster, och till och med i allt större utsträckning avgörande när man ska välja plats för nästa stora möte.

Inom den närmaste tiden ska Arenabolagets personal att utbildas i miljöfrågor och fortsätta att arbeta aktivt med bland annat avfallssortering, att minimera energi- och vattenförbrukning och att erbjuda närproducerad och ekologiskt odlad mat.

Green Key drivs av Håll Sverige Rent i Sverige och stöds internationellt av World Tourism Organization och United Nations Environment Programme, UNEP.