platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Passion Lab tar Hyundais EM-satsning framåt
Hyundai är Uefas och Fifas officiella bilpartner sedan 1999, ett sponsorskap som sträcker sig över deras samtliga evenemang fram till EURO 2016 och FIFA 2022.

I sommar är Sverige värd för Dam-EM i fotboll. Kommunikationsbyrån Passion Lab ligger bakom bilföretagets aktiviteter under mästerskapet. Sponsringskonceptet går under namnet ”Taking Football Forward”.

Samarbetet drog igång i förra veckan när den koreanska biltillverkaren, vid en officiell ceremoni på Tjörn, lämnade över 96 bilar till Uefa och Svenska Fotbollförbundet.

Förutom att tillhandahålla EM-bilar ordnar även bilföretaget tillsammans med Passion Lab en tävling för barn och ungdomar i åldrarna 10-14 år, där 25 vinnare får chansen att leverera den officiella matchbollen till domaren innan varje match.

– Vi låter aldrig demografiska faktorer bestämma hur vi jobbar gentemot målgruppen, säger Christine Fischerström, ansvarig projektledare för Passion Lab. Vi utgår alltid ifrån människors passioner, allt vi gör handlar i grund och botten om att förstärka upplevelsen och göra den bättre.

Vid den officiella ceremonin närvarade bland annat Roland Bägen, marknadschef för Hyundai Sverige, Göran Havik, organisationschef för mästerskapet, och Bert Andersson, ordförande Göteborgs Fotbollsförbund.

Den före detta landslagsspelaren Victoria Sandell Svensson, numera ambassadör för Uefa och Svenska Fotbollsförbundet, var också på plats.

Europamästerskapet för damer pågår den 10-28 juli och spelas i Göteborg, Norrköping, Halmstad, Linköping, Växjö och Kalmar.

Finalen spelas på Friends Arena i Solna den 28 juli.