nyheter
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
hotellnytt
Scandic
förväntar en beläggningsnivå på 30-35 procent för september.
trend från Covid-19
Scandic introducerar
coworking på 270 hotell.
från januari till juni
Upphandlingsdagarna
och MVTe flyttas fram till juni 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Passion Lab tar Hyundais EM-satsning framåt
Hyundai är Uefas och Fifas officiella bilpartner sedan 1999, ett sponsorskap som sträcker sig över deras samtliga evenemang fram till EURO 2016 och FIFA 2022.

I sommar är Sverige värd för Dam-EM i fotboll. Kommunikationsbyrån Passion Lab ligger bakom bilföretagets aktiviteter under mästerskapet. Sponsringskonceptet går under namnet ”Taking Football Forward”.

Samarbetet drog igång i förra veckan när den koreanska biltillverkaren, vid en officiell ceremoni på Tjörn, lämnade över 96 bilar till Uefa och Svenska Fotbollförbundet.

Förutom att tillhandahålla EM-bilar ordnar även bilföretaget tillsammans med Passion Lab en tävling för barn och ungdomar i åldrarna 10-14 år, där 25 vinnare får chansen att leverera den officiella matchbollen till domaren innan varje match.

– Vi låter aldrig demografiska faktorer bestämma hur vi jobbar gentemot målgruppen, säger Christine Fischerström, ansvarig projektledare för Passion Lab. Vi utgår alltid ifrån människors passioner, allt vi gör handlar i grund och botten om att förstärka upplevelsen och göra den bättre.

Vid den officiella ceremonin närvarade bland annat Roland Bägen, marknadschef för Hyundai Sverige, Göran Havik, organisationschef för mästerskapet, och Bert Andersson, ordförande Göteborgs Fotbollsförbund.

Den före detta landslagsspelaren Victoria Sandell Svensson, numera ambassadör för Uefa och Svenska Fotbollsförbundet, var också på plats.

Europamästerskapet för damer pågår den 10-28 juli och spelas i Göteborg, Norrköping, Halmstad, Linköping, Växjö och Kalmar.

Finalen spelas på Friends Arena i Solna den 28 juli.