platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
beredskapen byggs ut
Idag står de första 140 vårdplatserna klara
– Stockholmsmässan fortsätter bygga.
70 av 90 permitteras
Elmia AB
omgrupperar under pandemitiden.
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
ett gött initiativ
”För ditt Göteborg”
stöttar lokala besöksnäringen.
Lastbilbranschen enig
Elmia Lastbil
flyttas fram till 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Passion Lab tar Hyundais EM-satsning framåt
Hyundai är Uefas och Fifas officiella bilpartner sedan 1999, ett sponsorskap som sträcker sig över deras samtliga evenemang fram till EURO 2016 och FIFA 2022.

I sommar är Sverige värd för Dam-EM i fotboll. Kommunikationsbyrån Passion Lab ligger bakom bilföretagets aktiviteter under mästerskapet. Sponsringskonceptet går under namnet ”Taking Football Forward”.

Samarbetet drog igång i förra veckan när den koreanska biltillverkaren, vid en officiell ceremoni på Tjörn, lämnade över 96 bilar till Uefa och Svenska Fotbollförbundet.

Förutom att tillhandahålla EM-bilar ordnar även bilföretaget tillsammans med Passion Lab en tävling för barn och ungdomar i åldrarna 10-14 år, där 25 vinnare får chansen att leverera den officiella matchbollen till domaren innan varje match.

– Vi låter aldrig demografiska faktorer bestämma hur vi jobbar gentemot målgruppen, säger Christine Fischerström, ansvarig projektledare för Passion Lab. Vi utgår alltid ifrån människors passioner, allt vi gör handlar i grund och botten om att förstärka upplevelsen och göra den bättre.

Vid den officiella ceremonin närvarade bland annat Roland Bägen, marknadschef för Hyundai Sverige, Göran Havik, organisationschef för mästerskapet, och Bert Andersson, ordförande Göteborgs Fotbollsförbund.

Den före detta landslagsspelaren Victoria Sandell Svensson, numera ambassadör för Uefa och Svenska Fotbollsförbundet, var också på plats.

Europamästerskapet för damer pågår den 10-28 juli och spelas i Göteborg, Norrköping, Halmstad, Linköping, Växjö och Kalmar.

Finalen spelas på Friends Arena i Solna den 28 juli.