Revenue Management innebär att kunna erbjuda exakt rätt tjänst till rätt person/företag, vid rätt tidpunkt och till rätt pris. Nu samlar Carlson Rezidor bolagets nordiska Revenue Managers i ett gemensamt center i Stockholm.
Målet med den nya organisationen är att öka hotellens intäkter genom bättre användning av tillgängliga resurser. Med det nya centret skapas en arbetsmiljö där de anställda delar erfarenheter och kunskap från olika affärssegment och regioner, därmed förbättras samarbeten mellan hotellen.
Det nya centret, som öppnar i september, innebär bättre karriärmöjligheter för Revenue Managers och ökar hotellkedjans attraktionskraft som arbetsgivare.
– Det öppnar för nya arbetstillfällen internt och för människor som vill vara en del av ett av världens snabbast växande hotellföretag, säger Jan Petter Eilertsen, Regional Director Sweden & Denmark för Carlson Carlson Rezidor Hotel Group.
Rekryteringen av medarbetare inleds den här veckan.
Bilden: Jan Petter Eilertsen, Regional Director Sweden & Denmark, Carlson Carlson Rezidor Hotel Group.