platsannonser
Projektledare
till Event in Skåne, Malmö.
nyheter

CWT-undersökning:
65 % av affärsresenärerna känner sig oroade över datasäkerheten då de reser.
event skapar möten
Malmö får Europamästerskap i Triathlon 2020
Mellan 2000-3000 deltagare.
mer innovation
Så ska Clarion Hotel Amarantens
Passion Coach förverkliga Stordalens kultur på hotellet.

Egencia lanserar en Analytics Studio
en förstärkt plattform för datavisualisering och analys.
Kunskapsförädling
Internationell konferens
om migration, integration och rasism i Norrköping.
events skapar möten
Jönköping
får Europeiska Mästerskapen för Ironman.
nytt jobb
Nicolas Blomgren Facchin
checkar in som ny hotelldirektör på Quality Hotel Ekoxen.
omvärldsanalys
Göteborgs Stad är finalist
i European Capital of Innovation (iCapital) Award 2018.
lönsamma möten
Kongresser
gav 24 miljoner kronor till Halmstad 2017.
RSS
rss_icon
Länkar
Vinst på 22,2 miljoner kr för Resia Travel Group

Resia Travel Group redovisar en vinst, inklusive franchisetagare, på 22,2 miljoner kronor (30,5) efter finansnetto för helåret 2012. Försäljningen uppgick till 3,3 miljarder kronor (3,3). Sett till volymerna sålde företaget fler resor än någonsin tidigare.

Eva Moen Adolfsson är koncernchef för Resia Travel Group. Hon säger att försäljningsmässigt var utvecklingen bra under fjolåret trots att konjunkturen var svag. Den dåliga sommaren bidrog till att vända utvecklingen och efterfrågan tog fart under augusti och höll i sig in på hösten.

– Inom affärsområdena affärs-, grupp- och konferensresor var försäljningsutvecklingen positiv under hela året och vi ökade våra försäljningsvolymer med fyra procent, säger Eva Moen Adolfsson.

I fjol gick fyra flygbolag i konkurs, vilket hade en negativ påverkan på resultatet.

– Konkurserna drabbade oss ekonomiskt. Som resebyrå ger vi kunden garantier på hela bruttobeloppet samtidigt som vi bara tjänar ett arvode. Många av våra säljare har också fått jobba hårdare för varje affär. Jag är stolt över hur de har lyckats leva upp till våra kunders förväntningar under de pressade omständigheter som flygbolagskonkurserna har inneburit för oss.

Under 2012 genomförde Resia Travel Group fyra strategiskt viktiga förvärv. Genom köpet av Resfeber och Box Office stärkte företaget sin ställning online och tog klivet ut på den skandinaviska marknaden.

Genom köpen av Örebro Resebyrå, Resegruppen i Jönköping och Sörmlands Resebyrå utvecklade Resia sitt kunderbjudande inom affärs-, grupp- och konferensresor i de regioner där förvärven genomfördes.