nyheter
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
Sport
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
Arrangörerna har trots pandemin aldrig tidigare upplevt ett så stort nationellt intresse för tävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
Waterfront nytt officiellt hotell för DN-Galan

Från och med i år är Radisson Blu Waterfront Hotel vid Stockholms centralstation nytt officiellt hotell för DN-Galan. Det innebär att aktiva, managers, internationella gäster och media bor på Waterfront under tävlingsveckan den 19–25 augusti.

– Det är ett nytt hotell med stora ytor och en modern, internationell stil i ett perfekt läge, säger Anders Tallgren som är verksamhetschef i Stadionklubbarna som arrangerar tävlingen.

– För vår del innebär det en helhetslösning där vi erbjuder alla kategorier av gäster boende på samma ställe och där också presscentret finns och presskonferenserna genomförs.

– Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med ett så högklassiskt evenemang som DN-Galan. Det passar in i vår sportiga profil som nationellt och internationellt hotell och mötesplats, säger Kenth Larsson, försäljnings- och marknadschef för Waterfront.