platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbete mellan tre aktörer i mötesindustrin

Kundevenemang på 16 orter runt om i landet med besök på olika anläggningar. Det bjuder SF Bio Konferens & Event, Elite Hotels och mötesarrangören Bokningsbolaget på i en gemensam satsning.

Syftet är att visa upp de möjligheter till möten och konferenser som arrangörerna erbjuder. Fördelen för kunderna är att de får möta tre aktörer vid ett och samma tillfälle.

– Samarbetet ser jag en framgångsfaktor på en hårt konkurrensutsatt marknad som vår. Det hjälper oss att öka kundens kännedom om vår verksamhet och tillsammans kan vi tillföra marknaden ett nytt alternativ, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdesansvarig för SF Bio Konferens och Event.

– Elite Hotels arbetar fokuserat med att nå ut bredare med vårt möteserbjudande och ser fördelar med att göra det i samverkan med andra professionella aktörer. Med kundträffar erbjuder vi ett effektivt upplägg för befintliga och blivande möteskunder, säger Karin Krook, marknads- och försäljningschef för Elite Hotels of Sweden.

– En road show är ett perfekt event när man som vi har kunder i hela Sverige. Vi har alltid satt relationen till kunden högt och det här är ett lika effektivt som roligt sätt att stärka den, säger Anette Blomstrand, chef för Konferens Sverige i Bokningsbolaget.