platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbete mellan tre aktörer i mötesindustrin

Kundevenemang på 16 orter runt om i landet med besök på olika anläggningar. Det bjuder SF Bio Konferens & Event, Elite Hotels och mötesarrangören Bokningsbolaget på i en gemensam satsning.

Syftet är att visa upp de möjligheter till möten och konferenser som arrangörerna erbjuder. Fördelen för kunderna är att de får möta tre aktörer vid ett och samma tillfälle.

– Samarbetet ser jag en framgångsfaktor på en hårt konkurrensutsatt marknad som vår. Det hjälper oss att öka kundens kännedom om vår verksamhet och tillsammans kan vi tillföra marknaden ett nytt alternativ, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdesansvarig för SF Bio Konferens och Event.

– Elite Hotels arbetar fokuserat med att nå ut bredare med vårt möteserbjudande och ser fördelar med att göra det i samverkan med andra professionella aktörer. Med kundträffar erbjuder vi ett effektivt upplägg för befintliga och blivande möteskunder, säger Karin Krook, marknads- och försäljningschef för Elite Hotels of Sweden.

– En road show är ett perfekt event när man som vi har kunder i hela Sverige. Vi har alltid satt relationen till kunden högt och det här är ett lika effektivt som roligt sätt att stärka den, säger Anette Blomstrand, chef för Konferens Sverige i Bokningsbolaget.