nyheter
hotellnytt
Lunds största hotell
väljer BWH Hotel Group.
24-26 augusti
Trender, framtidsspaningar och kunskap
– Formex bjuder på digitala aktiviteter i augusti.
digifysiska hybridmöten
Coeo tar in fyra miljoner i kapital
för att digitalisera mötesindustrin.
ny global rapport
Bristfällig krishantering
i många organisationer.
teknikdrivet bolag
Wihlborgs hyr ut till Regin
som öppnar innovationscenter på Ideon i Lund.
Upp Till €60,000 PER EVENT
Vienna Convention Bureau
startar en mötesfond på 40 miljoner kronor.
Reseindustrinytt
Expedia säljer Egencia
till American Express Global Business Travel.
30 juni-2 juli 2021.
SM-veckan sommar i Halmstad ställs in igen
men genomför seminarier och föreläsningar digitalt.
hotellnytt
Hotel Gamla Stan
blir del av BWH Hotel Group,
11–12 maj 2022
Nu lanseras Nordic Future Food
– ny konferens och mötesplats på Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbete mellan tre aktörer i mötesindustrin

Kundevenemang på 16 orter runt om i landet med besök på olika anläggningar. Det bjuder SF Bio Konferens & Event, Elite Hotels och mötesarrangören Bokningsbolaget på i en gemensam satsning.

Syftet är att visa upp de möjligheter till möten och konferenser som arrangörerna erbjuder. Fördelen för kunderna är att de får möta tre aktörer vid ett och samma tillfälle.

– Samarbetet ser jag en framgångsfaktor på en hårt konkurrensutsatt marknad som vår. Det hjälper oss att öka kundens kännedom om vår verksamhet och tillsammans kan vi tillföra marknaden ett nytt alternativ, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdesansvarig för SF Bio Konferens och Event.

– Elite Hotels arbetar fokuserat med att nå ut bredare med vårt möteserbjudande och ser fördelar med att göra det i samverkan med andra professionella aktörer. Med kundträffar erbjuder vi ett effektivt upplägg för befintliga och blivande möteskunder, säger Karin Krook, marknads- och försäljningschef för Elite Hotels of Sweden.

– En road show är ett perfekt event när man som vi har kunder i hela Sverige. Vi har alltid satt relationen till kunden högt och det här är ett lika effektivt som roligt sätt att stärka den, säger Anette Blomstrand, chef för Konferens Sverige i Bokningsbolaget.