nyheter
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbete mellan tre aktörer i mötesindustrin

Kundevenemang på 16 orter runt om i landet med besök på olika anläggningar. Det bjuder SF Bio Konferens & Event, Elite Hotels och mötesarrangören Bokningsbolaget på i en gemensam satsning.

Syftet är att visa upp de möjligheter till möten och konferenser som arrangörerna erbjuder. Fördelen för kunderna är att de får möta tre aktörer vid ett och samma tillfälle.

– Samarbetet ser jag en framgångsfaktor på en hårt konkurrensutsatt marknad som vår. Det hjälper oss att öka kundens kännedom om vår verksamhet och tillsammans kan vi tillföra marknaden ett nytt alternativ, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdesansvarig för SF Bio Konferens och Event.

– Elite Hotels arbetar fokuserat med att nå ut bredare med vårt möteserbjudande och ser fördelar med att göra det i samverkan med andra professionella aktörer. Med kundträffar erbjuder vi ett effektivt upplägg för befintliga och blivande möteskunder, säger Karin Krook, marknads- och försäljningschef för Elite Hotels of Sweden.

– En road show är ett perfekt event när man som vi har kunder i hela Sverige. Vi har alltid satt relationen till kunden högt och det här är ett lika effektivt som roligt sätt att stärka den, säger Anette Blomstrand, chef för Konferens Sverige i Bokningsbolaget.