platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Världskongress om kaffe till Göteborg

Det blir svensk premiär för World of Coffee, en av världens främsta branschmässor om kaffe, när mötet genomförs på Svenska Mässan i juni 2015.

Av sextio ansökningar valde Specialty Coffee Association of Europe, SCAE, ut tre städer ut som värdar för åren 2014-2016. De två andra städerna är Rimini och Dublin.

Processen att övertyga organisationen om Göteborgs fördelar som värdstad har varit lång. Budet lämnades för över ett år sedan och organisationen gjorde därefter ett omfattande studiebesök i Göteborg.

– De besökte hotell och mässlokalerna, men träffade också våra stjärnkockar och några av de bästa kaféerna. Jag tror att det var samverkan mellan oss och branschen som imponerade mest, säger Anna Hylander på Göteborg & Co som varit projektledare.

Men det är också betydelsefullt att ha kontakter direkt in i organisationen.

– En av mina medarbetare sitter i det som kallas Brand Committé, och jag har själv varit med på flera mässor och tävlingar. Det ger bra kontakter. Men jag hade aldrig engagerat mig om inte Göteborg & Co och andra aktörer i staden hade dragit ett stort lass, säger Matts Johansson som äger och driver da Matteo.

Under kongressen blir det utställningar, workshops och tävlingar.

Foto: iStockPhoto.