platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
RSS
rss_icon
Länkar
Världskongress om kaffe till Göteborg

Det blir svensk premiär för World of Coffee, en av världens främsta branschmässor om kaffe, när mötet genomförs på Svenska Mässan i juni 2015.

Av sextio ansökningar valde Specialty Coffee Association of Europe, SCAE, ut tre städer ut som värdar för åren 2014-2016. De två andra städerna är Rimini och Dublin.

Processen att övertyga organisationen om Göteborgs fördelar som värdstad har varit lång. Budet lämnades för över ett år sedan och organisationen gjorde därefter ett omfattande studiebesök i Göteborg.

– De besökte hotell och mässlokalerna, men träffade också våra stjärnkockar och några av de bästa kaféerna. Jag tror att det var samverkan mellan oss och branschen som imponerade mest, säger Anna Hylander på Göteborg & Co som varit projektledare.

Men det är också betydelsefullt att ha kontakter direkt in i organisationen.

– En av mina medarbetare sitter i det som kallas Brand Committé, och jag har själv varit med på flera mässor och tävlingar. Det ger bra kontakter. Men jag hade aldrig engagerat mig om inte Göteborg & Co och andra aktörer i staden hade dragit ett stort lass, säger Matts Johansson som äger och driver da Matteo.

Under kongressen blir det utställningar, workshops och tävlingar.

Foto: iStockPhoto.