platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Världskongress om kaffe till Göteborg

Det blir svensk premiär för World of Coffee, en av världens främsta branschmässor om kaffe, när mötet genomförs på Svenska Mässan i juni 2015.

Av sextio ansökningar valde Specialty Coffee Association of Europe, SCAE, ut tre städer ut som värdar för åren 2014-2016. De två andra städerna är Rimini och Dublin.

Processen att övertyga organisationen om Göteborgs fördelar som värdstad har varit lång. Budet lämnades för över ett år sedan och organisationen gjorde därefter ett omfattande studiebesök i Göteborg.

– De besökte hotell och mässlokalerna, men träffade också våra stjärnkockar och några av de bästa kaféerna. Jag tror att det var samverkan mellan oss och branschen som imponerade mest, säger Anna Hylander på Göteborg & Co som varit projektledare.

Men det är också betydelsefullt att ha kontakter direkt in i organisationen.

– En av mina medarbetare sitter i det som kallas Brand Committé, och jag har själv varit med på flera mässor och tävlingar. Det ger bra kontakter. Men jag hade aldrig engagerat mig om inte Göteborg & Co och andra aktörer i staden hade dragit ett stort lass, säger Matts Johansson som äger och driver da Matteo.

Under kongressen blir det utställningar, workshops och tävlingar.

Foto: iStockPhoto.