platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
hotellnytt
Förenade Arabemiratens hotellmarknad
kommer att växa med 25 procent till 2030.
19-22 september 2023
Global Investigative Journalism Conference kommer till Göteborg
GIJC23 flyttas från Sydney, Australien till Göteborg 19–22 September 2023.
RSS
rss_icon
Länkar
Världskongress om kaffe till Göteborg

Det blir svensk premiär för World of Coffee, en av världens främsta branschmässor om kaffe, när mötet genomförs på Svenska Mässan i juni 2015.

Av sextio ansökningar valde Specialty Coffee Association of Europe, SCAE, ut tre städer ut som värdar för åren 2014-2016. De två andra städerna är Rimini och Dublin.

Processen att övertyga organisationen om Göteborgs fördelar som värdstad har varit lång. Budet lämnades för över ett år sedan och organisationen gjorde därefter ett omfattande studiebesök i Göteborg.

– De besökte hotell och mässlokalerna, men träffade också våra stjärnkockar och några av de bästa kaféerna. Jag tror att det var samverkan mellan oss och branschen som imponerade mest, säger Anna Hylander på Göteborg & Co som varit projektledare.

Men det är också betydelsefullt att ha kontakter direkt in i organisationen.

– En av mina medarbetare sitter i det som kallas Brand Committé, och jag har själv varit med på flera mässor och tävlingar. Det ger bra kontakter. Men jag hade aldrig engagerat mig om inte Göteborg & Co och andra aktörer i staden hade dragit ett stort lass, säger Matts Johansson som äger och driver da Matteo.

Under kongressen blir det utställningar, workshops och tävlingar.

Foto: iStockPhoto.