platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
Helsingborg
Samhällstung vecka
med flera ministrar till H22 City Expo.
mot nytt uppdrag
Marie Jacobsson,
lämnar Meetx.
Turismen fördubblades mellan 2000-2018
Så vill metropolerna
få bukt med partyturismen.
Steg framåt
Sveriges DMO:er
tar nya kliv som aktiv och enad part inom svensk besöksnäring.
möten och säkerhet
Stockholmsmässan
är den första säkerhetscertifierade mötesplatsen i Norden enligt Shore-standarden.
Nytt jobb
Catarina Halldén
blir hotelldirektör för nya Quality Hotel Match i Jönköping.
Nytt jobb
Maria Skarve,
ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.
Nytt jobb
Carina Eriksson
- ny hotelldirektör på Scandic Västerås.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia utses till Sveriges bästa affärsresebyrå igen

Det är sjätte gången företaget utses till Sveriges bästa affärsresebyrå i tävlingen Business Travel Awards.

Hög tillgänglighet och förmåga att hitta bästa resalternativ och att sänka den totala resekostnaden är några av de områden där affärsresenärer anser att Resia sticker ut.

– Det är fantastiskt roligt att vinna priset som Sveriges bästa affärsresebyrå, inte minst för att det är kunderna själva som utser vinnaren, säger Eva Moen Adlofsson, koncernchef för Resia Travel Group.

Utmärkelsen är ett delresultat av The Nordic Business Travel Barometer som är den största och enda oberoende mätningen av affärsresor i Norden. Cirka 3 000 beslutsfattare och affärsresenärer medverkar årligen i undersökningen.

Undersökningen utförs för att möjliggöra en oberoende genomlysning av affärsresebranschen i förhållande till rådande trender.

Beslutsfattare inom affärsresor ger Resia höga betyg inom kundbemötande och förmåga att sänka de totala resekostnaderna.

– Vi jobbar alltid på att ha en nära relation till våra kunder, det gör det lättare att hitta rätt lösning för varje kund. Jag tror också att förra årets flygbolagskonkurser har gjort att ännu fler har fått upp ögonen för värdet av att ha en personlig kontakt att vända sig till och få hjälp av om resan kanske inte går som man har tänkt sig, säger försäljningsdirektör Bo Jakobsson.

 

Bilden: Eva Moen Adolfsson, koncernchef för Resia Travel Group.