nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia utses till Sveriges bästa affärsresebyrå igen

Det är sjätte gången företaget utses till Sveriges bästa affärsresebyrå i tävlingen Business Travel Awards.

Hög tillgänglighet och förmåga att hitta bästa resalternativ och att sänka den totala resekostnaden är några av de områden där affärsresenärer anser att Resia sticker ut.

– Det är fantastiskt roligt att vinna priset som Sveriges bästa affärsresebyrå, inte minst för att det är kunderna själva som utser vinnaren, säger Eva Moen Adlofsson, koncernchef för Resia Travel Group.

Utmärkelsen är ett delresultat av The Nordic Business Travel Barometer som är den största och enda oberoende mätningen av affärsresor i Norden. Cirka 3 000 beslutsfattare och affärsresenärer medverkar årligen i undersökningen.

Undersökningen utförs för att möjliggöra en oberoende genomlysning av affärsresebranschen i förhållande till rådande trender.

Beslutsfattare inom affärsresor ger Resia höga betyg inom kundbemötande och förmåga att sänka de totala resekostnaderna.

– Vi jobbar alltid på att ha en nära relation till våra kunder, det gör det lättare att hitta rätt lösning för varje kund. Jag tror också att förra årets flygbolagskonkurser har gjort att ännu fler har fått upp ögonen för värdet av att ha en personlig kontakt att vända sig till och få hjälp av om resan kanske inte går som man har tänkt sig, säger försäljningsdirektör Bo Jakobsson.

 

Bilden: Eva Moen Adolfsson, koncernchef för Resia Travel Group.