platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
RSS
rss_icon
Länkar
PS bygger Abu Dhabi Sports Village
För snart ett år sedan deltog – och vann – PS en internationell pitch för design, koncept och skapande av Abu Dhabi Sports Village, det vill säga en stadsdel för upplevelser, sport och kultur. Under det senaste året har PS jobbat med projektet med emiratet som uppdragsgivare.

Inbjudan till byråpitchen började vid Volvo Ocean Race stopp i Abu Dhabi. Världsturnén, som skapades av PS för bilföretaget, besöktes av representanter för Abu Dhabi Sports Council vilka imponerades av arbetet kring kappseglingsloppet och bjöd in PS till pitchen.

– Vi har under flera år skapat starka varumärkesupplevelser för Volvo och Volvo Ocean Race, som är en av deras största sponsringsaktiviteter, säger Patrick Walldén vice koncernchef för PS.

Upplevelsestaden spänner över 100 000 kvadratmeter och innehåller allt sportrelaterat man kan tänka sig, från vågmaskin till gokart och nattklubb. Allt i en planerad uppdelning för att ta hänsyn till kultur och religion i området som förväntas attrahera turister och inhemska besökare.

Trots detta till synes permanenta innehåll ska ytan snabbt kunna monteras ned och omvandlas till olika specialevenemang som exempelvis hästtävlingar och formel 1-lopp, något som kräver en noga genomtänkt plan kring innehåll, design och arkitektur.

– Vad vi har insett under arbetets gång är att svenska kommunikatörer och kreatörer står sig bra på den internationella marknaden, där finns alla möjligheter att hitta fler uppdrag och projekt.

PS är idag en av Nordens största kommunikationskoncerner och en av de  ledande brand experience-byråerna. Företaget skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik.

Koncernen har 160 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors.