nyheter
Katastrofsiffror
1,7 miljoner jobb i Mellanöstern
försvinner på grund av Covid-19 och gränsstängningar.
mötesplatser
Folkuniversitetet och Berättarministeriet
skapar ny arena för bildning.
AI Summit 2020
Nytt pris
ska hylla svenska pionjärer inom AI.
hotellsäkerhet
Radisson Blu Hotel, Uppsala
är certifierade enligt Radisson Safety Protocol.
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
Populärvetenskap
Framtidsveckan
Vetenskapsvecka 12–18 oktober 2020 på Lunds Universitet.
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan för demokrati
Mässan undertecknar Deklaration för en stark demokrati.
RSS
rss_icon
Länkar
PS bygger Abu Dhabi Sports Village
För snart ett år sedan deltog – och vann – PS en internationell pitch för design, koncept och skapande av Abu Dhabi Sports Village, det vill säga en stadsdel för upplevelser, sport och kultur. Under det senaste året har PS jobbat med projektet med emiratet som uppdragsgivare.

Inbjudan till byråpitchen började vid Volvo Ocean Race stopp i Abu Dhabi. Världsturnén, som skapades av PS för bilföretaget, besöktes av representanter för Abu Dhabi Sports Council vilka imponerades av arbetet kring kappseglingsloppet och bjöd in PS till pitchen.

– Vi har under flera år skapat starka varumärkesupplevelser för Volvo och Volvo Ocean Race, som är en av deras största sponsringsaktiviteter, säger Patrick Walldén vice koncernchef för PS.

Upplevelsestaden spänner över 100 000 kvadratmeter och innehåller allt sportrelaterat man kan tänka sig, från vågmaskin till gokart och nattklubb. Allt i en planerad uppdelning för att ta hänsyn till kultur och religion i området som förväntas attrahera turister och inhemska besökare.

Trots detta till synes permanenta innehåll ska ytan snabbt kunna monteras ned och omvandlas till olika specialevenemang som exempelvis hästtävlingar och formel 1-lopp, något som kräver en noga genomtänkt plan kring innehåll, design och arkitektur.

– Vad vi har insett under arbetets gång är att svenska kommunikatörer och kreatörer står sig bra på den internationella marknaden, där finns alla möjligheter att hitta fler uppdrag och projekt.

PS är idag en av Nordens största kommunikationskoncerner och en av de  ledande brand experience-byråerna. Företaget skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik.

Koncernen har 160 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors.