platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
Hotellnytt
Scandic och Niam
bakom totalrenovering av Ariadne hotell i Värtahamnen.
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
Event skapar möten
40 dagar kvar till Jamboree22
– Sveriges största ungdomsläger.
Nummer 1 bland 50
Hur hållbar är din stad?
Stockholm tar förstaplatsen.
3-årig med 32 platser
Umeå
får ny restaurangutbildning.
RSS
rss_icon
Länkar
PS bygger Abu Dhabi Sports Village
För snart ett år sedan deltog – och vann – PS en internationell pitch för design, koncept och skapande av Abu Dhabi Sports Village, det vill säga en stadsdel för upplevelser, sport och kultur. Under det senaste året har PS jobbat med projektet med emiratet som uppdragsgivare.

Inbjudan till byråpitchen började vid Volvo Ocean Race stopp i Abu Dhabi. Världsturnén, som skapades av PS för bilföretaget, besöktes av representanter för Abu Dhabi Sports Council vilka imponerades av arbetet kring kappseglingsloppet och bjöd in PS till pitchen.

– Vi har under flera år skapat starka varumärkesupplevelser för Volvo och Volvo Ocean Race, som är en av deras största sponsringsaktiviteter, säger Patrick Walldén vice koncernchef för PS.

Upplevelsestaden spänner över 100 000 kvadratmeter och innehåller allt sportrelaterat man kan tänka sig, från vågmaskin till gokart och nattklubb. Allt i en planerad uppdelning för att ta hänsyn till kultur och religion i området som förväntas attrahera turister och inhemska besökare.

Trots detta till synes permanenta innehåll ska ytan snabbt kunna monteras ned och omvandlas till olika specialevenemang som exempelvis hästtävlingar och formel 1-lopp, något som kräver en noga genomtänkt plan kring innehåll, design och arkitektur.

– Vad vi har insett under arbetets gång är att svenska kommunikatörer och kreatörer står sig bra på den internationella marknaden, där finns alla möjligheter att hitta fler uppdrag och projekt.

PS är idag en av Nordens största kommunikationskoncerner och en av de  ledande brand experience-byråerna. Företaget skapar kommunikation som baserat på upplevelser spänner mellan varumärkesstrategi till koncept och taktik.

Koncernen har 160 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors.