platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Ingenjörshuset satsar på webb-TV till kunderna

För första gången har en mötesanläggning i Sverige utrustat en möteslokal till webb-TV studio. Det är Citykonferensen/Ingenjörshuset i Stockholm som därmed gjort det möjligt för vem som helst att enkelt sända ut företagsinformation, möten, konferenser eller utbildningar.

lllutel Webcast, som programvaran heter, gör därmed Webb-TV tillgänglig för alla typer och storlekar på företag med spridda organisationer eller kunder, eftersom det i det här fallet inte heller är förenat med stora kostnader.

– Med vår nya utrustning kan våra kunder på ett enkelt sätt vidarebefordra mötet eller informationen till de personer som av olika anledningar inte kunnat medverka direkt, eller vill ta del i efterhand, säger Stefan Falcone, chef för Citykonferensen Ingenjörshuset.

Se webb TV inslag via länk: Klicka här

– Detta ger företag en chans att dra ner på antalet resor, minska pappershanteringen och att minska klimatpåverkan, vilket ligger i linje med Citykonferensens mål att bli en Svanenmärkt konferensanläggning under 2010, säger Stefan Falcone.

Genom att flytta informationen till människan, istället för människan till informationen, kan företagen effektivisera sitt arbete och spara stora summor pengar.

– Först och främst handlar det om kostnadseffektivitet samt möjligheten att på ett enkelt och snabbt sätt sprida information till de man vill nå. Det ger helt enkelt en ny möjlighet att dela med sig av personalinformation, kundinformation, utbildning och presskonferenser med mera. Nu når företagen även de som har haft förhinder att närvara på det specifika informationsmötet eller utbildningen, säger Stefan Falcone.