platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mat och möten
Unik middagsupplevelse i 3D
kommer till At Six i Stockholm
möten är affärer
Zoo och Bakken tar upp kampen
med Tivoli för att locka större publik.
möten är affärer
Jehovas Vittnen
återvänder till Sundsvall.
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1-års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
RSS
rss_icon
Länkar
Ingenjörshuset satsar på webb-TV till kunderna

För första gången har en mötesanläggning i Sverige utrustat en möteslokal till webb-TV studio. Det är Citykonferensen/Ingenjörshuset i Stockholm som därmed gjort det möjligt för vem som helst att enkelt sända ut företagsinformation, möten, konferenser eller utbildningar.

lllutel Webcast, som programvaran heter, gör därmed Webb-TV tillgänglig för alla typer och storlekar på företag med spridda organisationer eller kunder, eftersom det i det här fallet inte heller är förenat med stora kostnader.

– Med vår nya utrustning kan våra kunder på ett enkelt sätt vidarebefordra mötet eller informationen till de personer som av olika anledningar inte kunnat medverka direkt, eller vill ta del i efterhand, säger Stefan Falcone, chef för Citykonferensen Ingenjörshuset.

Se webb TV inslag via länk: Klicka här

– Detta ger företag en chans att dra ner på antalet resor, minska pappershanteringen och att minska klimatpåverkan, vilket ligger i linje med Citykonferensens mål att bli en Svanenmärkt konferensanläggning under 2010, säger Stefan Falcone.

Genom att flytta informationen till människan, istället för människan till informationen, kan företagen effektivisera sitt arbete och spara stora summor pengar.

– Först och främst handlar det om kostnadseffektivitet samt möjligheten att på ett enkelt och snabbt sätt sprida information till de man vill nå. Det ger helt enkelt en ny möjlighet att dela med sig av personalinformation, kundinformation, utbildning och presskonferenser med mera. Nu når företagen även de som har haft förhinder att närvara på det specifika informationsmötet eller utbildningen, säger Stefan Falcone.