platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Ingenjörshuset satsar på webb-TV till kunderna

För första gången har en mötesanläggning i Sverige utrustat en möteslokal till webb-TV studio. Det är Citykonferensen/Ingenjörshuset i Stockholm som därmed gjort det möjligt för vem som helst att enkelt sända ut företagsinformation, möten, konferenser eller utbildningar.

lllutel Webcast, som programvaran heter, gör därmed Webb-TV tillgänglig för alla typer och storlekar på företag med spridda organisationer eller kunder, eftersom det i det här fallet inte heller är förenat med stora kostnader.

– Med vår nya utrustning kan våra kunder på ett enkelt sätt vidarebefordra mötet eller informationen till de personer som av olika anledningar inte kunnat medverka direkt, eller vill ta del i efterhand, säger Stefan Falcone, chef för Citykonferensen Ingenjörshuset.

Se webb TV inslag via länk: Klicka här

– Detta ger företag en chans att dra ner på antalet resor, minska pappershanteringen och att minska klimatpåverkan, vilket ligger i linje med Citykonferensens mål att bli en Svanenmärkt konferensanläggning under 2010, säger Stefan Falcone.

Genom att flytta informationen till människan, istället för människan till informationen, kan företagen effektivisera sitt arbete och spara stora summor pengar.

– Först och främst handlar det om kostnadseffektivitet samt möjligheten att på ett enkelt och snabbt sätt sprida information till de man vill nå. Det ger helt enkelt en ny möjlighet att dela med sig av personalinformation, kundinformation, utbildning och presskonferenser med mera. Nu når företagen även de som har haft förhinder att närvara på det specifika informationsmötet eller utbildningen, säger Stefan Falcone.