nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar
Ingenjörshuset satsar på webb-TV till kunderna

För första gången har en mötesanläggning i Sverige utrustat en möteslokal till webb-TV studio. Det är Citykonferensen/Ingenjörshuset i Stockholm som därmed gjort det möjligt för vem som helst att enkelt sända ut företagsinformation, möten, konferenser eller utbildningar.

lllutel Webcast, som programvaran heter, gör därmed Webb-TV tillgänglig för alla typer och storlekar på företag med spridda organisationer eller kunder, eftersom det i det här fallet inte heller är förenat med stora kostnader.

– Med vår nya utrustning kan våra kunder på ett enkelt sätt vidarebefordra mötet eller informationen till de personer som av olika anledningar inte kunnat medverka direkt, eller vill ta del i efterhand, säger Stefan Falcone, chef för Citykonferensen Ingenjörshuset.

Se webb TV inslag via länk: Klicka här

– Detta ger företag en chans att dra ner på antalet resor, minska pappershanteringen och att minska klimatpåverkan, vilket ligger i linje med Citykonferensens mål att bli en Svanenmärkt konferensanläggning under 2010, säger Stefan Falcone.

Genom att flytta informationen till människan, istället för människan till informationen, kan företagen effektivisera sitt arbete och spara stora summor pengar.

– Först och främst handlar det om kostnadseffektivitet samt möjligheten att på ett enkelt och snabbt sätt sprida information till de man vill nå. Det ger helt enkelt en ny möjlighet att dela med sig av personalinformation, kundinformation, utbildning och presskonferenser med mera. Nu når företagen även de som har haft förhinder att närvara på det specifika informationsmötet eller utbildningen, säger Stefan Falcone.