nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordiska Undersökningsgruppen köper Fairlink

NUI, Nordiska Undersökningsgruppen, köper Failink  och stärker sin position som ett av Nordens viktigaste kompetenscenter för mäss-­ och mötesindustrin.

I och med förvärvet flyttar NUI över alla tjänster som erbjuds mässarrangörer och utställare till Fairlink, vilket blir ett helägt dotterbolag till Nordiska Undersökningsgruppen. Genom att slå samman verksamheterna skapas ett kompetenscenter som kan hjälpa mötesarrangörer att generera framgångsrika mötesplatser och utställare att få ut mesta möjliga nytta av sina deltaganden.

– Det är en offensiv satsning till nytta för både utställare och arrangörer, säger Mikael Jansson, vd för Nordiska Undersökningsgruppen. Nyckeln till framgång är att utveckla en djupare insikt i vad som driver besökare och hur ultimata möten skapas.

– För vår del är det en utmärkt lösning eftersom Fairlink anpassas till dagens förändrade medielandskap och ökande krav, säger Patric Sjöberg, vd för Stockholmsmässan och tidigare ordförande för Fairlink. Vår förhoppning är att Fairlink genom det nya formatet fortsätter att utvecklas och stärka sin roll.