platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Gastrolution of Skåne
Skånska mat- och dryckesevenemang
ska nå internationell världsklass.
mat och möten
Parabere Forum Malmö 2018
en av fem finalister på The World Restaurants Awards i kategorin ”Event of the Year”.
kunskapsöverföring
Sveriges största mötesarrangörer
till Umeå för Mötets Dag.
Bli en bättre ledare
Bok om ledarskap
hjälper dig att se mellanrummen som möjligheter.
omvärldsanalys
Svenska startups sökes
till gratisplatser på framtidsmässa.
omvärldsanalys
Kompetensutveckla
ditt företag på Industrimässorna.
hotellnytt
Quality Hotel The Box
tar hem priset som New Hotel of the Year.
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards slimmar kostymen

Brand Experience-byrån Nine Yards minskar sin fasta personalstyrka under första kvartalet. Inklusive vakanser, föräldravikariat och provanställningar lämnar ett tiotal medarbetare företaget under våren. Samtal förs med berörda parter och representanter för byrån och facket.

– Vi har haft stark tillväxt de senaste åren och har rustat oss för att klara en allt större efterfrågan och en omsättning på 140 miljoner kronor för 2013. Liksom många andra upplever vi en stor tröghet på marknaden. Många uppdragsgivare är försiktiga med att ta beslut om projekt och prispressen är stenhård, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

Byrån har haft en stor tillväxt ända sedan starten 2004, och har växt från 93 miljoner kronor i omsättning 2011 till runt 140 miljoner förra året. Under samma period ökade antalet anställda från 25 till 44 personer.

– Vi har medvetet satsat på att rekrytera de bästa människorna vi kunnat hitta på marknaden. De har varit avgörande för oss för att lyckas med hela vår omställning och gensvaret från kunderna har varit fantastiskt. Men det har varit en kostsam strategi och när lågkonjunkturen drar ut på tiden måste vi agera. Framöver har vi färre fasta medarbetare och fyller på med resurser från vårt breda nätverk av frilans och specialister, säger Janne Björge.