platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards slimmar kostymen

Brand Experience-byrån Nine Yards minskar sin fasta personalstyrka under första kvartalet. Inklusive vakanser, föräldravikariat och provanställningar lämnar ett tiotal medarbetare företaget under våren. Samtal förs med berörda parter och representanter för byrån och facket.

– Vi har haft stark tillväxt de senaste åren och har rustat oss för att klara en allt större efterfrågan och en omsättning på 140 miljoner kronor för 2013. Liksom många andra upplever vi en stor tröghet på marknaden. Många uppdragsgivare är försiktiga med att ta beslut om projekt och prispressen är stenhård, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

Byrån har haft en stor tillväxt ända sedan starten 2004, och har växt från 93 miljoner kronor i omsättning 2011 till runt 140 miljoner förra året. Under samma period ökade antalet anställda från 25 till 44 personer.

– Vi har medvetet satsat på att rekrytera de bästa människorna vi kunnat hitta på marknaden. De har varit avgörande för oss för att lyckas med hela vår omställning och gensvaret från kunderna har varit fantastiskt. Men det har varit en kostsam strategi och när lågkonjunkturen drar ut på tiden måste vi agera. Framöver har vi färre fasta medarbetare och fyller på med resurser från vårt breda nätverk av frilans och specialister, säger Janne Björge.