platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Melbourne CVB stryker turismen från arbetsuppgifterna

Melbourne Convention & Visitors Bureau har strukit ordet "Visitors" från sitt namn samt skapat ett nytt varumärke och en logotyp som syftar till att bättre spegla huvuduppgiften: att arbeta för att skapa fler evenemang till Melbourne, Victoria och Australien.

Det nya namnet är Melbourne Convention Bureau, MCB, och alla är överens om att deras arbete inte handlar om turism. Det här synsättet präglar allt fler convention bureauer över hela världen och en utveckling vi bara sett början på.

Melbourne Convention Bureau berättar mer om sitt ställningstagande bort från klassiska turismfrågor till ett modernare och mer profesionellt arbetssätt under Asia Pacific Incentive and Meetings Expo, AIME,  i Melbourne i nästa vecka.

– Vi bestämde oss för att genomgå en fullständig rebranding, säger Karen Bolinger, vd för Melbourne Convention Bureau. Processen började med vårt namn, där vi tog bort ordet Visitors för att ta avstånd från att bli sammanblandade med fritidsturismen. Vårt uppdrag är att koncentrera oss på att skapa kongresser och events i staten Victoria i Australien där vår huvudstad är Melbourne.

– Tanken är att vårt nya varumärke, där convention bureaun står för "Vision, mission and values", återspeglar vår ställning som en av världens ledande convention bureaus, säger Karen Bolinger.