platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
Melbourne CVB stryker turismen från arbetsuppgifterna

Melbourne Convention & Visitors Bureau har strukit ordet "Visitors" från sitt namn samt skapat ett nytt varumärke och en logotyp som syftar till att bättre spegla huvuduppgiften: att arbeta för att skapa fler evenemang till Melbourne, Victoria och Australien.

Det nya namnet är Melbourne Convention Bureau, MCB, och alla är överens om att deras arbete inte handlar om turism. Det här synsättet präglar allt fler convention bureauer över hela världen och en utveckling vi bara sett början på.

Melbourne Convention Bureau berättar mer om sitt ställningstagande bort från klassiska turismfrågor till ett modernare och mer profesionellt arbetssätt under Asia Pacific Incentive and Meetings Expo, AIME,  i Melbourne i nästa vecka.

– Vi bestämde oss för att genomgå en fullständig rebranding, säger Karen Bolinger, vd för Melbourne Convention Bureau. Processen började med vårt namn, där vi tog bort ordet Visitors för att ta avstånd från att bli sammanblandade med fritidsturismen. Vårt uppdrag är att koncentrera oss på att skapa kongresser och events i staten Victoria i Australien där vår huvudstad är Melbourne.

– Tanken är att vårt nya varumärke, där convention bureaun står för "Vision, mission and values", återspeglar vår ställning som en av världens ledande convention bureaus, säger Karen Bolinger.