nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Melbourne CVB stryker turismen från arbetsuppgifterna

Melbourne Convention & Visitors Bureau har strukit ordet "Visitors" från sitt namn samt skapat ett nytt varumärke och en logotyp som syftar till att bättre spegla huvuduppgiften: att arbeta för att skapa fler evenemang till Melbourne, Victoria och Australien.

Det nya namnet är Melbourne Convention Bureau, MCB, och alla är överens om att deras arbete inte handlar om turism. Det här synsättet präglar allt fler convention bureauer över hela världen och en utveckling vi bara sett början på.

Melbourne Convention Bureau berättar mer om sitt ställningstagande bort från klassiska turismfrågor till ett modernare och mer profesionellt arbetssätt under Asia Pacific Incentive and Meetings Expo, AIME,  i Melbourne i nästa vecka.

– Vi bestämde oss för att genomgå en fullständig rebranding, säger Karen Bolinger, vd för Melbourne Convention Bureau. Processen började med vårt namn, där vi tog bort ordet Visitors för att ta avstånd från att bli sammanblandade med fritidsturismen. Vårt uppdrag är att koncentrera oss på att skapa kongresser och events i staten Victoria i Australien där vår huvudstad är Melbourne.

– Tanken är att vårt nya varumärke, där convention bureaun står för "Vision, mission and values", återspeglar vår ställning som en av världens ledande convention bureaus, säger Karen Bolinger.