platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hållbarhet i fokus
Högberga Gård går för nollvision mot matsvinn
- ny kompostmaskin gör alla till återvinnare.
hotellnytt
Clarion Collection
Hotel Packhuset är årets lyckligaste hotell.
strukturomvandling
BIG Travel skippar privatresorna
satsar fullt ut på affärsresor.
magiskt
Toppmodern renovering av 1600-talsslott:
Grohe i samarbete med Kåseholms slott
omvärldsanalys
Mindpark expanderar i Malmö
flyttar in i Slagthuset med Internetstiftelsen.
forskning skapar möten
Första spadtaget
för nytt internationellt innovationskluster i Mölndal.
I Örby nära Kinna
Två Skyttlar
blir del av Countryside Hotels.
hållbarhet i fokus
Clarion Hotel Stockholm
först ut med egen Sustainability Manager.
Konferensen
”Framtidens Idrotts- & Fritidsanläggningar”
pågår 27-28 januari i Stockholm.
ny mötesplats
Riksbanken
vill att BIS etablerar en innovationshubb i Sverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Melbourne CVB stryker turismen från arbetsuppgifterna

Melbourne Convention & Visitors Bureau har strukit ordet "Visitors" från sitt namn samt skapat ett nytt varumärke och en logotyp som syftar till att bättre spegla huvuduppgiften: att arbeta för att skapa fler evenemang till Melbourne, Victoria och Australien.

Det nya namnet är Melbourne Convention Bureau, MCB, och alla är överens om att deras arbete inte handlar om turism. Det här synsättet präglar allt fler convention bureauer över hela världen och en utveckling vi bara sett början på.

Melbourne Convention Bureau berättar mer om sitt ställningstagande bort från klassiska turismfrågor till ett modernare och mer profesionellt arbetssätt under Asia Pacific Incentive and Meetings Expo, AIME,  i Melbourne i nästa vecka.

– Vi bestämde oss för att genomgå en fullständig rebranding, säger Karen Bolinger, vd för Melbourne Convention Bureau. Processen började med vårt namn, där vi tog bort ordet Visitors för att ta avstånd från att bli sammanblandade med fritidsturismen. Vårt uppdrag är att koncentrera oss på att skapa kongresser och events i staten Victoria i Australien där vår huvudstad är Melbourne.

– Tanken är att vårt nya varumärke, där convention bureaun står för "Vision, mission and values", återspeglar vår ställning som en av världens ledande convention bureaus, säger Karen Bolinger.