platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Melbourne CVB stryker turismen från arbetsuppgifterna

Melbourne Convention & Visitors Bureau har strukit ordet "Visitors" från sitt namn samt skapat ett nytt varumärke och en logotyp som syftar till att bättre spegla huvuduppgiften: att arbeta för att skapa fler evenemang till Melbourne, Victoria och Australien.

Det nya namnet är Melbourne Convention Bureau, MCB, och alla är överens om att deras arbete inte handlar om turism. Det här synsättet präglar allt fler convention bureauer över hela världen och en utveckling vi bara sett början på.

Melbourne Convention Bureau berättar mer om sitt ställningstagande bort från klassiska turismfrågor till ett modernare och mer profesionellt arbetssätt under Asia Pacific Incentive and Meetings Expo, AIME,  i Melbourne i nästa vecka.

– Vi bestämde oss för att genomgå en fullständig rebranding, säger Karen Bolinger, vd för Melbourne Convention Bureau. Processen började med vårt namn, där vi tog bort ordet Visitors för att ta avstånd från att bli sammanblandade med fritidsturismen. Vårt uppdrag är att koncentrera oss på att skapa kongresser och events i staten Victoria i Australien där vår huvudstad är Melbourne.

– Tanken är att vårt nya varumärke, där convention bureaun står för "Vision, mission and values", återspeglar vår ställning som en av världens ledande convention bureaus, säger Karen Bolinger.