nyheter
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS bäst i världen på självbetjäning

SAS är det första flygbolaget i världen som når Platinum-nivå i IATA Fast Travel Award. Det betyder att bolaget erbjuder över 80 procent av IATAs utvalda självbetjäningsalternativ för sina resenärer under hela resan.

För att nå nivån platinum ska minst 80 procent  av flygbolagets produkter vara olika typer av självbetjäningsalternativ som resenärer erbjuds att ta del av under sin flygresa.

– Vi arbetar aktivt med att förbättra och utveckla lösningar som gör det enklare och smidigare för våra resenärer under hela resan. Utmärkelsen är en tydlig bekräftelse på att vi är ett flygbolag i framkant när det gäller tidsbesparande lösningar, säger Philip Wågnert, produkt och utvecklingschef på SAS.

IATA har ett mål om att år 2020 ska 80 procent av alla världens flygresenärer erbjudas en komplett möjlighet att välja självbetjäningsmöjligheter under deras resa. Det möjliggör att resenärerna erbjuds olika alternativ att skapa ett enklare och snabbare flöde genom de processer en flygresa omfattas av.