SAS är det första flygbolaget i världen som når Platinum-nivå i IATA Fast Travel Award. Det betyder att bolaget erbjuder över 80 procent av IATAs utvalda självbetjäningsalternativ för sina resenärer under hela resan.
För att nå nivån platinum ska minst 80 procent av flygbolagets produkter vara olika typer av självbetjäningsalternativ som resenärer erbjuds att ta del av under sin flygresa.
– Vi arbetar aktivt med att förbättra och utveckla lösningar som gör det enklare och smidigare för våra resenärer under hela resan. Utmärkelsen är en tydlig bekräftelse på att vi är ett flygbolag i framkant när det gäller tidsbesparande lösningar, säger Philip Wågnert, produkt och utvecklingschef på SAS.
IATA har ett mål om att år 2020 ska 80 procent av alla världens flygresenärer erbjudas en komplett möjlighet att välja självbetjäningsmöjligheter under deras resa. Det möjliggör att resenärerna erbjuds olika alternativ att skapa ett enklare och snabbare flöde genom de processer en flygresa omfattas av.