platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS bäst i världen på självbetjäning

SAS är det första flygbolaget i världen som når Platinum-nivå i IATA Fast Travel Award. Det betyder att bolaget erbjuder över 80 procent av IATAs utvalda självbetjäningsalternativ för sina resenärer under hela resan.

För att nå nivån platinum ska minst 80 procent  av flygbolagets produkter vara olika typer av självbetjäningsalternativ som resenärer erbjuds att ta del av under sin flygresa.

– Vi arbetar aktivt med att förbättra och utveckla lösningar som gör det enklare och smidigare för våra resenärer under hela resan. Utmärkelsen är en tydlig bekräftelse på att vi är ett flygbolag i framkant när det gäller tidsbesparande lösningar, säger Philip Wågnert, produkt och utvecklingschef på SAS.

IATA har ett mål om att år 2020 ska 80 procent av alla världens flygresenärer erbjudas en komplett möjlighet att välja självbetjäningsmöjligheter under deras resa. Det möjliggör att resenärerna erbjuds olika alternativ att skapa ett enklare och snabbare flöde genom de processer en flygresa omfattas av.