nyheter
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till Covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De 10 mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas 1 miljon euro av H&M Foundation.
ett bra beslut
SkiStars skidanläggningar
i Åre, Sälen och Vemdalen stängs från 6 april.
Event
Expo 2020 Dubai
skjuts upp i ett år.
språnget
Nordens största event
på temat omvärldsanalys omvandlas till Virtual IntelliSummit 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Germany Convention Bureau har delat ut två wild cards till Imex
Germany Convention Bureau, GCV, har meddelat årets vinnare av de två tyska wild cards de delar ut varje år till Imex Frankfurt den 21-23 maj. Det blev Eventbyrån "Architektur im Dialog" och event- och upplevelseföretaget "Fräulein Betty" som vann före en mängd andra byråer som ville få chansen att få ställa ut på mässan gratis och möta en ny publik. Man får inte ha varit utställare tidigare på en internationell mässa för att kunna komma ifråga.

Eventbyrån "Architektur im Dialog" grundades år 2010 med målet att förbättra utbytet av idéer mellan experter från byggsektorn och beslutsfattare från politiken, näringslivet och media. Byrån imponerade med sin omfattande serie av presentationer och evenemang på temat "hållbar arkitektur".

I samarbete med Frankfurts Energimyndighet skapade företaget projektet "Klimatour" som guidar internationella besökare kring de bästa exemplen på energieffektivitet och resurshushållning inom arkitektur i staden Frankfurt am Main.

De här specialiserade guidade turerna kompletterar de evenenmang som erbjuds av bolaget inom mötes- och eventindustrin när det gäller hållbart byggande. Avsikten är också att markera Tysklands pionjärroll inom hållbar utveckling.

Event- och upplevelseföretaget agentur "Fräulein Betty" från Wiesbaden representeras av vintagefiguren "Fräulein Betty" och producerar moderna, kreativa, originella multimediaevents.

Byråns filosofi och motto återspeglar traditionella värden som pålitlighet, artighet, anständighet och hålbarhet, och har ett rykte om sig att utforma evenemang, kongresser och mässor där de ofta framträder och lägger till ett: "je ne sais quoi" (Jag vet inte vad).

Under mässdagarna finns "Fräulein Betty" dels i den tyska montern, dels i den egna tv-kanalen "Fräulein Betty TV" som sänds från mässan.

GCB har den största samlingsmontern på Imex och presenterar över 200 utställare. GCB är också strategisk partner till mässarrangören och arrangerar även det omfattande tyskspråkiga seminarieprogrammet.