platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
Idéer som bär frukt
GMIC Swedens pris för årets hållbarhetsinsats
tilldelas Göteborgsvarvet.
omvärldsanalys
XL International Workshop
25 ledande mötesorganisationer och mötesarenor träffas i Köpenhamn.
på nytt (tillfälligt) uppdrag
Göran von Arbin
blir hotellchef på nya Furuvik Havshotell.
Pris
Årets Ekoturismpris
till Mörrums Kronolaxfiske.
Omvärldsanalys
Uppsala ökar starkt
inom kongresser, konferenser och möten.
mat och möten
Koks på Färöarna
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
RSS
rss_icon
Länkar
Germany Convention Bureau har delat ut två wild cards till Imex
Germany Convention Bureau, GCV, har meddelat årets vinnare av de två tyska wild cards de delar ut varje år till Imex Frankfurt den 21-23 maj. Det blev Eventbyrån "Architektur im Dialog" och event- och upplevelseföretaget "Fräulein Betty" som vann före en mängd andra byråer som ville få chansen att få ställa ut på mässan gratis och möta en ny publik. Man får inte ha varit utställare tidigare på en internationell mässa för att kunna komma ifråga.

Eventbyrån "Architektur im Dialog" grundades år 2010 med målet att förbättra utbytet av idéer mellan experter från byggsektorn och beslutsfattare från politiken, näringslivet och media. Byrån imponerade med sin omfattande serie av presentationer och evenemang på temat "hållbar arkitektur".

I samarbete med Frankfurts Energimyndighet skapade företaget projektet "Klimatour" som guidar internationella besökare kring de bästa exemplen på energieffektivitet och resurshushållning inom arkitektur i staden Frankfurt am Main.

De här specialiserade guidade turerna kompletterar de evenenmang som erbjuds av bolaget inom mötes- och eventindustrin när det gäller hållbart byggande. Avsikten är också att markera Tysklands pionjärroll inom hållbar utveckling.

Event- och upplevelseföretaget agentur "Fräulein Betty" från Wiesbaden representeras av vintagefiguren "Fräulein Betty" och producerar moderna, kreativa, originella multimediaevents.

Byråns filosofi och motto återspeglar traditionella värden som pålitlighet, artighet, anständighet och hålbarhet, och har ett rykte om sig att utforma evenemang, kongresser och mässor där de ofta framträder och lägger till ett: "je ne sais quoi" (Jag vet inte vad).

Under mässdagarna finns "Fräulein Betty" dels i den tyska montern, dels i den egna tv-kanalen "Fräulein Betty TV" som sänds från mässan.

GCB har den största samlingsmontern på Imex och presenterar över 200 utställare. GCB är också strategisk partner till mässarrangören och arrangerar även det omfattande tyskspråkiga seminarieprogrammet.