platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Kontur Konferens i stadig tillväxt

Tusentals större kundorganisationer anlitar regelbundet företagets bokning för rådgivning och bokning av lämpliga mötesalternativ. Det gäller i synnerhet organisationer som har långtgående krav på planering och genomförande av komplexa mötesprojekt.

Enligt Susanne Deljerud, vd för Kontur Konferens, samarbetar de med närmare 500 anläggningar och erbjuder en onlinetjänst som är många företags och offentliga organisationers informationsplattform vid urval och köp av konferenser.

Fjolåret innebar en ökning av företagets fakturering, 31 procent över toppåret 2011. Även orderstocken för 2013 och 2014 samt resultat nådde rekordnivåer.

– Vår egenutvecklade modell för tjänster på konferensmarknaden stimulerar vårt kortsiktiga och långsiktiga affärsflöde. Vi kan väl ta tillvara på trenden mot bokningar med allt kortare framförhållning och samtidigt balansera med upptagning av projekt för genomförande på mycket lång sikt, säger Susanne Deljerud.

– Vi har också vidareutvecklat förståelsen för hur vår onlinetjänst kan användas interaktivt i säljprocessen så att värdet ökar såväl för våra kunder som för de anläggningar vi samarbetar med.