platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
forskning skapar möten
Första spadtaget
för nytt internationellt innovationskluster i Mölndal.
I Örby nära Kinna
Två Skyttlar
blir del av Countryside Hotels.
hållbarhet i fokus
Clarion Hotel Stockholm
först ut med egen Sustainability Manager.
Konferensen
”Framtidens Idrotts- & Fritidsanläggningar”
pågår 27-28 januari i Stockholm.
ny mötesplats
Riksbanken
vill att BIS etablerar en innovationshubb i Sverige.
slott blir hotell och mötesplats
Torreby öppnar för åretruntverksamhet
Maria Kjellsson är ”keeper of the castle”
ny mötesplats
Internetstiftelsen öppnar mötesplats
för internetinnovation i Malmö.
evenemang skapar möten
Damlandslaget i handboll
spelar EM-kval på IFU Arena i Uppsala.
events skapar möten
Dundret
siktar på World Cup 2023.

Stolta vinnare
av Elmia Spark Award.
RSS
rss_icon
Länkar
Blixten & Co växer – satsar på varumärkessamarbeten

Blixten & Co förstärker sin säljavdelning med tre personer: Nina Edberg är ny key account manager och tillför nya affärsmöjligheter inom innehållssamarbete och sponsring. Oskar Ekman är ny agent och Karolina Österman har mångårig erfarenhet som bokare.

Under förra året tog Blixten & Co tillsammans med några reklam- och eventbyråer fram flera samarbeten mellan företag och underhållningsvärlden. De gjorde bland annat den framgångsrika värvningskampanjen för SBAB med Petter och Lasse Berghagen i huvudrollerna och sommarkampanjen för Loka tillsammans med soulveteranen Eric Gadd och genrens nya stjärnskott Aleks.

– Vi märker att behovet av skräddarsydd underhållning för företagsvärlden ökar, säger Andreas Broman, marknads- och försäljningschef. Vi gör fler och fler konceptuella varumärkessamarbeten med stora svenska bolag och därför är det viktigt att kunna erbjuda företag erfaren och kunnig personal.

Nina Edberg har tidigare jobbat på Sony BMG och kommer senast från TV4 där hon arbetat i tio år, bland annat med att utveckla kreativa konceptlösningar för programsamarbeten och som kommersiell projektledare. Hon har exempelvis jobbat med succéprogrammen "Sveriges mästerkock", "Körslaget”, "Idol" och "Så mycket bättre".

Oskar Ekman har nio års erfarenhet av yrket, senast från Luger. Han företräder bland annat det 17-åriga rapstjärnskottet Adam Kanyama, som beskrivs som svensk hiphops framtid.

Karolina Österman är ny säljare med flera års erfarenhet från bland annat Live Nation och Eventum. Under sina dryga fyra år på Live Nation bokade och planerade hon i sin roll som booking agent turnéer åt stora svenska artister.

 

 

Nya medarbetare hos Blixten & Co: Oskar Ekman, Nina Edberg och Karolina Österman.