platsannonser
nyheter
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
RSS
rss_icon
Länkar
Blixten & Co växer – satsar på varumärkessamarbeten

Blixten & Co förstärker sin säljavdelning med tre personer: Nina Edberg är ny key account manager och tillför nya affärsmöjligheter inom innehållssamarbete och sponsring. Oskar Ekman är ny agent och Karolina Österman har mångårig erfarenhet som bokare.

Under förra året tog Blixten & Co tillsammans med några reklam- och eventbyråer fram flera samarbeten mellan företag och underhållningsvärlden. De gjorde bland annat den framgångsrika värvningskampanjen för SBAB med Petter och Lasse Berghagen i huvudrollerna och sommarkampanjen för Loka tillsammans med soulveteranen Eric Gadd och genrens nya stjärnskott Aleks.

– Vi märker att behovet av skräddarsydd underhållning för företagsvärlden ökar, säger Andreas Broman, marknads- och försäljningschef. Vi gör fler och fler konceptuella varumärkessamarbeten med stora svenska bolag och därför är det viktigt att kunna erbjuda företag erfaren och kunnig personal.

Nina Edberg har tidigare jobbat på Sony BMG och kommer senast från TV4 där hon arbetat i tio år, bland annat med att utveckla kreativa konceptlösningar för programsamarbeten och som kommersiell projektledare. Hon har exempelvis jobbat med succéprogrammen "Sveriges mästerkock", "Körslaget”, "Idol" och "Så mycket bättre".

Oskar Ekman har nio års erfarenhet av yrket, senast från Luger. Han företräder bland annat det 17-åriga rapstjärnskottet Adam Kanyama, som beskrivs som svensk hiphops framtid.

Karolina Österman är ny säljare med flera års erfarenhet från bland annat Live Nation och Eventum. Under sina dryga fyra år på Live Nation bokade och planerade hon i sin roll som booking agent turnéer åt stora svenska artister.

 

 

Nya medarbetare hos Blixten & Co: Oskar Ekman, Nina Edberg och Karolina Österman.