platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Blixten & Co växer – satsar på varumärkessamarbeten

Blixten & Co förstärker sin säljavdelning med tre personer: Nina Edberg är ny key account manager och tillför nya affärsmöjligheter inom innehållssamarbete och sponsring. Oskar Ekman är ny agent och Karolina Österman har mångårig erfarenhet som bokare.

Under förra året tog Blixten & Co tillsammans med några reklam- och eventbyråer fram flera samarbeten mellan företag och underhållningsvärlden. De gjorde bland annat den framgångsrika värvningskampanjen för SBAB med Petter och Lasse Berghagen i huvudrollerna och sommarkampanjen för Loka tillsammans med soulveteranen Eric Gadd och genrens nya stjärnskott Aleks.

– Vi märker att behovet av skräddarsydd underhållning för företagsvärlden ökar, säger Andreas Broman, marknads- och försäljningschef. Vi gör fler och fler konceptuella varumärkessamarbeten med stora svenska bolag och därför är det viktigt att kunna erbjuda företag erfaren och kunnig personal.

Nina Edberg har tidigare jobbat på Sony BMG och kommer senast från TV4 där hon arbetat i tio år, bland annat med att utveckla kreativa konceptlösningar för programsamarbeten och som kommersiell projektledare. Hon har exempelvis jobbat med succéprogrammen "Sveriges mästerkock", "Körslaget”, "Idol" och "Så mycket bättre".

Oskar Ekman har nio års erfarenhet av yrket, senast från Luger. Han företräder bland annat det 17-åriga rapstjärnskottet Adam Kanyama, som beskrivs som svensk hiphops framtid.

Karolina Österman är ny säljare med flera års erfarenhet från bland annat Live Nation och Eventum. Under sina dryga fyra år på Live Nation bokade och planerade hon i sin roll som booking agent turnéer åt stora svenska artister.

 

 

Nya medarbetare hos Blixten & Co: Oskar Ekman, Nina Edberg och Karolina Österman.