platsannonser
nyheter
hotellnytt
Raffles fortsätter sin strategiska expansion
– öppnar två nya hotell i Asien.
19-21 November 2019
IBTM World lanserar:
Event Business Accelerator.
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
RSS
rss_icon
Länkar
Blixten & Co växer – satsar på varumärkessamarbeten

Blixten & Co förstärker sin säljavdelning med tre personer: Nina Edberg är ny key account manager och tillför nya affärsmöjligheter inom innehållssamarbete och sponsring. Oskar Ekman är ny agent och Karolina Österman har mångårig erfarenhet som bokare.

Under förra året tog Blixten & Co tillsammans med några reklam- och eventbyråer fram flera samarbeten mellan företag och underhållningsvärlden. De gjorde bland annat den framgångsrika värvningskampanjen för SBAB med Petter och Lasse Berghagen i huvudrollerna och sommarkampanjen för Loka tillsammans med soulveteranen Eric Gadd och genrens nya stjärnskott Aleks.

– Vi märker att behovet av skräddarsydd underhållning för företagsvärlden ökar, säger Andreas Broman, marknads- och försäljningschef. Vi gör fler och fler konceptuella varumärkessamarbeten med stora svenska bolag och därför är det viktigt att kunna erbjuda företag erfaren och kunnig personal.

Nina Edberg har tidigare jobbat på Sony BMG och kommer senast från TV4 där hon arbetat i tio år, bland annat med att utveckla kreativa konceptlösningar för programsamarbeten och som kommersiell projektledare. Hon har exempelvis jobbat med succéprogrammen "Sveriges mästerkock", "Körslaget”, "Idol" och "Så mycket bättre".

Oskar Ekman har nio års erfarenhet av yrket, senast från Luger. Han företräder bland annat det 17-åriga rapstjärnskottet Adam Kanyama, som beskrivs som svensk hiphops framtid.

Karolina Österman är ny säljare med flera års erfarenhet från bland annat Live Nation och Eventum. Under sina dryga fyra år på Live Nation bokade och planerade hon i sin roll som booking agent turnéer åt stora svenska artister.

 

 

Nya medarbetare hos Blixten & Co: Oskar Ekman, Nina Edberg och Karolina Österman.