nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Blixten & Co växer – satsar på varumärkessamarbeten

Blixten & Co förstärker sin säljavdelning med tre personer: Nina Edberg är ny key account manager och tillför nya affärsmöjligheter inom innehållssamarbete och sponsring. Oskar Ekman är ny agent och Karolina Österman har mångårig erfarenhet som bokare.

Under förra året tog Blixten & Co tillsammans med några reklam- och eventbyråer fram flera samarbeten mellan företag och underhållningsvärlden. De gjorde bland annat den framgångsrika värvningskampanjen för SBAB med Petter och Lasse Berghagen i huvudrollerna och sommarkampanjen för Loka tillsammans med soulveteranen Eric Gadd och genrens nya stjärnskott Aleks.

– Vi märker att behovet av skräddarsydd underhållning för företagsvärlden ökar, säger Andreas Broman, marknads- och försäljningschef. Vi gör fler och fler konceptuella varumärkessamarbeten med stora svenska bolag och därför är det viktigt att kunna erbjuda företag erfaren och kunnig personal.

Nina Edberg har tidigare jobbat på Sony BMG och kommer senast från TV4 där hon arbetat i tio år, bland annat med att utveckla kreativa konceptlösningar för programsamarbeten och som kommersiell projektledare. Hon har exempelvis jobbat med succéprogrammen "Sveriges mästerkock", "Körslaget”, "Idol" och "Så mycket bättre".

Oskar Ekman har nio års erfarenhet av yrket, senast från Luger. Han företräder bland annat det 17-åriga rapstjärnskottet Adam Kanyama, som beskrivs som svensk hiphops framtid.

Karolina Österman är ny säljare med flera års erfarenhet från bland annat Live Nation och Eventum. Under sina dryga fyra år på Live Nation bokade och planerade hon i sin roll som booking agent turnéer åt stora svenska artister.

 

 

Nya medarbetare hos Blixten & Co: Oskar Ekman, Nina Edberg och Karolina Österman.