platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
2012 ett nytt rekordår för Djurönäset
Trots ett svajigt konjunkturläge, fortsätter Djurönäset att slå omsättningsrekord. Intäkterna 2012 uppgick till 92 miljoner kronor, vilket är en ökning med cirka fem mljoner kronor mer än det tidigare rekordåret 2011.

– Det är mycket glädjande att Djurönäset fortsätter att vinna marknadsandelar. Sedan 2009 har vi nu ökat omsättningen med nästan 40 procent, vilket är betydligt mer än branschgenomsnittet, säger Ulf Johnsson, vd för Djurönäset.

Den positiva utvecklingen ger förutsättningar för att utveckla Djurönäset. Hela det överskott som skapas återinvesteras i anläggningen. Under 2012 har exempelvis 35 hotellrum renoverats och konverterats till dubbelrum, tre nya hotellrum har tillkommit varav en svit i ett förstklassigt utförande, den stora restaurangen är helt omgjord och där har ett pampigt ”show-kitchen” byggts. Som kronan på verket pågår just nu bygget av en exklusiv lounge och loungebar i anslutning till restaurangen. Under 2013 planeras merparten av konferenslokalerna och de intilliggande sällskapsytorna att få sig en total ansiktslyftning.

– Vi har redan idag en mycket stark produkt tack vare yrkesskicklig och serviceinriktad personal, byggnader av förstklassig arkitektur, skandinavisk designinredning av högsta kvalitet och ett av Sveriges bästa lägen. Vår investeringsplan syftar till att lyfta Djurönäset till nästa nivå med hög ”wow-faktor” och attraktionskraft för både konferens- och privatgäster, säger Ulf Johnsson.