platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
13-14 september
Möbelmässan Göteborg
tillbaka på Svenska Mässan i höst.
hotellnytt
Countryside Hotels
slog försäljningsrekord trots pandemi.
+200 talare
Ny konferens och mässa
för framtidens sjukvård arrangeras i Stockholm 25 – 26 januari 2023.
nytt jobb
Scandic värvar hotelldirektör
– Roger Pettersson tar över ansvaret för Scandichotellen i Umeå.
29 april - 1 maj
eCarExpo i Friends Arena
laddar om i april.
Almedalsleverantör
Uppstickaren Univid ska bli störst på digitala event
– backas av tunga investerare.
hotellnytt
Norrqvarn Hotell & Konferens
får ny ägare.
ljus i mörkret
Karlstad CCC satte försäljningsrekord i december
sålde för nästan tio miljoner kronor.
tråkigt beslut
Allt för sjön 2022 ställer in
planerar för mars 2023.
kan bli 23,000 deltagare
Arton internationella kongresser
valde Seoul som destinationen.
RSS
rss_icon
Länkar
2012 ett nytt rekordår för Djurönäset
Trots ett svajigt konjunkturläge, fortsätter Djurönäset att slå omsättningsrekord. Intäkterna 2012 uppgick till 92 miljoner kronor, vilket är en ökning med cirka fem mljoner kronor mer än det tidigare rekordåret 2011.

– Det är mycket glädjande att Djurönäset fortsätter att vinna marknadsandelar. Sedan 2009 har vi nu ökat omsättningen med nästan 40 procent, vilket är betydligt mer än branschgenomsnittet, säger Ulf Johnsson, vd för Djurönäset.

Den positiva utvecklingen ger förutsättningar för att utveckla Djurönäset. Hela det överskott som skapas återinvesteras i anläggningen. Under 2012 har exempelvis 35 hotellrum renoverats och konverterats till dubbelrum, tre nya hotellrum har tillkommit varav en svit i ett förstklassigt utförande, den stora restaurangen är helt omgjord och där har ett pampigt ”show-kitchen” byggts. Som kronan på verket pågår just nu bygget av en exklusiv lounge och loungebar i anslutning till restaurangen. Under 2013 planeras merparten av konferenslokalerna och de intilliggande sällskapsytorna att få sig en total ansiktslyftning.

– Vi har redan idag en mycket stark produkt tack vare yrkesskicklig och serviceinriktad personal, byggnader av förstklassig arkitektur, skandinavisk designinredning av högsta kvalitet och ett av Sveriges bästa lägen. Vår investeringsplan syftar till att lyfta Djurönäset till nästa nivå med hög ”wow-faktor” och attraktionskraft för både konferens- och privatgäster, säger Ulf Johnsson.