platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
2012 ett nytt rekordår för Djurönäset
Trots ett svajigt konjunkturläge, fortsätter Djurönäset att slå omsättningsrekord. Intäkterna 2012 uppgick till 92 miljoner kronor, vilket är en ökning med cirka fem mljoner kronor mer än det tidigare rekordåret 2011.

– Det är mycket glädjande att Djurönäset fortsätter att vinna marknadsandelar. Sedan 2009 har vi nu ökat omsättningen med nästan 40 procent, vilket är betydligt mer än branschgenomsnittet, säger Ulf Johnsson, vd för Djurönäset.

Den positiva utvecklingen ger förutsättningar för att utveckla Djurönäset. Hela det överskott som skapas återinvesteras i anläggningen. Under 2012 har exempelvis 35 hotellrum renoverats och konverterats till dubbelrum, tre nya hotellrum har tillkommit varav en svit i ett förstklassigt utförande, den stora restaurangen är helt omgjord och där har ett pampigt ”show-kitchen” byggts. Som kronan på verket pågår just nu bygget av en exklusiv lounge och loungebar i anslutning till restaurangen. Under 2013 planeras merparten av konferenslokalerna och de intilliggande sällskapsytorna att få sig en total ansiktslyftning.

– Vi har redan idag en mycket stark produkt tack vare yrkesskicklig och serviceinriktad personal, byggnader av förstklassig arkitektur, skandinavisk designinredning av högsta kvalitet och ett av Sveriges bästa lägen. Vår investeringsplan syftar till att lyfta Djurönäset till nästa nivå med hög ”wow-faktor” och attraktionskraft för både konferens- och privatgäster, säger Ulf Johnsson.