nyheter
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
RSS
rss_icon
Länkar
2012 ett nytt rekordår för Djurönäset
Trots ett svajigt konjunkturläge, fortsätter Djurönäset att slå omsättningsrekord. Intäkterna 2012 uppgick till 92 miljoner kronor, vilket är en ökning med cirka fem mljoner kronor mer än det tidigare rekordåret 2011.

– Det är mycket glädjande att Djurönäset fortsätter att vinna marknadsandelar. Sedan 2009 har vi nu ökat omsättningen med nästan 40 procent, vilket är betydligt mer än branschgenomsnittet, säger Ulf Johnsson, vd för Djurönäset.

Den positiva utvecklingen ger förutsättningar för att utveckla Djurönäset. Hela det överskott som skapas återinvesteras i anläggningen. Under 2012 har exempelvis 35 hotellrum renoverats och konverterats till dubbelrum, tre nya hotellrum har tillkommit varav en svit i ett förstklassigt utförande, den stora restaurangen är helt omgjord och där har ett pampigt ”show-kitchen” byggts. Som kronan på verket pågår just nu bygget av en exklusiv lounge och loungebar i anslutning till restaurangen. Under 2013 planeras merparten av konferenslokalerna och de intilliggande sällskapsytorna att få sig en total ansiktslyftning.

– Vi har redan idag en mycket stark produkt tack vare yrkesskicklig och serviceinriktad personal, byggnader av förstklassig arkitektur, skandinavisk designinredning av högsta kvalitet och ett av Sveriges bästa lägen. Vår investeringsplan syftar till att lyfta Djurönäset till nästa nivå med hög ”wow-faktor” och attraktionskraft för både konferens- och privatgäster, säger Ulf Johnsson.