platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
omvärldsanalys
Sveriges största varumärken
förlorar över 100 miljarder SEK i värde.
72 procent bokat
Stark orderingång på Stockholmsmässan
inför 2022.
på nytt jobb
Scandic växlar upp
rekryteringstakten i Dalarna.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Oslos nya mathall

Den nya Mathallen i Oslo har blivit stor succé, med runt 60 000 besökare varje vecka sedan premiäröppningen tidigare i höstas.

– Det har varit en mycket god tillströmning, som resulterat i fullsatta lokaler från morgon till kväll, berättar marknadsansvarige Frode Rønne Malmo. Målet inför 2013 är minst 80 000 besökare per månad, det vill säga närmare en miljon kunder under kommande år.

Mathallen ligger i det nya trendiga området Vulkan vid Akerselva, och lockar med 33 restauranger, barer och affärer med fokus på norsk kvalitetsmat och dryck. Men det bjuds även på matinfluenser från bl a medelhavsländerna och Asien.

Den gamla och varsamt renoverade stålfabriksbyggnaden är tänkt att bli ett centrum för norsk matkultur och en attraktion i sig.

Aspelin Ramm, företaget bakom satsningen, har inspirerats av andra framgångsrika matmarknader som Torvhallerne i Köpenhamn och Borrough Market i London.