nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Succé för Oslos nya mathall

Den nya Mathallen i Oslo har blivit stor succé, med runt 60 000 besökare varje vecka sedan premiäröppningen tidigare i höstas.

– Det har varit en mycket god tillströmning, som resulterat i fullsatta lokaler från morgon till kväll, berättar marknadsansvarige Frode Rønne Malmo. Målet inför 2013 är minst 80 000 besökare per månad, det vill säga närmare en miljon kunder under kommande år.

Mathallen ligger i det nya trendiga området Vulkan vid Akerselva, och lockar med 33 restauranger, barer och affärer med fokus på norsk kvalitetsmat och dryck. Men det bjuds även på matinfluenser från bl a medelhavsländerna och Asien.

Den gamla och varsamt renoverade stålfabriksbyggnaden är tänkt att bli ett centrum för norsk matkultur och en attraktion i sig.

Aspelin Ramm, företaget bakom satsningen, har inspirerats av andra framgångsrika matmarknader som Torvhallerne i Köpenhamn och Borrough Market i London.