nyheter
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
innovation & utveckling
ICC Sydney
lanserar industriledande hybridevenemangslösningar.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
RSS
rss_icon
Länkar
Halmstad startar CVB vid årsskiftet

Halmstad startar en Convention Bureau, CVB, vid årsskiftet. En CVBs främsta ansvar är att marknadsföra destinationen den representerar genom att hjälpa dem som bor och arbetar på orten, ofta vid högskolor, sjukhus, forskningsintensiva organisationer och myndigheter, att bjuda in till och genomföra möten, kongresser, utställningar och andra events på den egna hemorten. Att få fler att våga räcka upp handen och bjuda in ett möte till sin region.

– Arbetet med att ta fram bra förutsättningar för en Convention Bureau har under det senaste året gett oss flera aha-upplevelser om vad vi kan åstadkomma också genom möten som skapar innovationer, bygger nätverk och underlättar rekryteringar. Alla politiker är överens om att det är en betydelsefull motor för den fortsatta tillväxten i Halmstad och viktig för hela destinationsutvecklingen, säger Johan F Lundberg, vd för Halmstad & Co och ansvarig för startande av Halmstad CVB.

En CVB ägs alltid av en stad, men drivs i samarbete med hotell, restauranger, mötesanläggningar, stora lokalhållare, arenor och transportörer med flera eftersom det är där möten genomförs och service ges.

– Det här har vi väntat på. Det är ett viktigt steg för att utveckla Halmstad som kongress- och evenemangstad. Genom ökad samverkan kan vi ligga långt framme i konkurrensen, säger Elisabeth Haglund vd för Hotel Tylösand.

– Det är viktigt att destinationen marknadsförs utanför Halmstad. Tillsammans med Halmstad CVB ser vi fram emot att bearbeta nya marknader och skapa nya affärer för staden, säger Carina Robertsson och Ann-Charlotte Ericsson på Halmstad Kongressbyrå.

– Planeringsarbetet fortsätter med att ta fram en strategi för det fortsatta arbetet samt en affärs- och marknadsplan säger Johan F Lundberg. Målet är att vara igång till årsskiftet. Vi arbetar just nu också med organisationen för CVBn.

Bilden: Johan F Lundberg, vd för Halmstad & Co.