nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Maria Heijel ny försäljningschef för Meetings International

Maria Heijel har börjat som försäljningschef för facktidningen Meetings International. Hon kommer närmast från Svenska Mässan där hon var försäljningsansvarig för Eventdagarna, som hon var med och startade 2005 då som delägare i bolaget Peterson & Heijel. Maria Heijel har även under många år anlitats ofta som försäljningskonsult av fackpress och mötesmässor.

– Maria och jag arbetade tillsammans i över tio år på tidningen Konferensvärlden där jag var grundare och chefredaktör, säger Roger Kellerman, publisher för Meetings International. Nu har vår tidning funnits i tio år och vi arbetar i allt högre grad också internationellt med mässor som EIBTM och Imex som jag har arbetat med i 25 respektive tio år.

– Vi ligger också bakom Mötesindustriveckan, där vi räknar med att Marias stora erfarenhet ska tillföra projektet mycket, men främst handlar det om vår tidning som kommer ut på svenska och på engelska i olika utgåvor. Vårt medlemskap i International Meetings Review Network, där vi arbetar med elva andra internationella tidningar och där vi ansvarar för Skandinavien, Baltikum och Polen, gör att Maria även ska arbeta internationellt.

– Jag känner Atti och Roger sedan tidigare och har följt deras prisbelönta framgångar. Jag ser med spänning fram emot vår gemensamma satsning på en kvalitetstidning, där vi också ska lansera tidningarna som appar, vilket blir en fantastisk möjlighet för en facktidning att utvecklas vidare. Nu ska vi bredda och fördjupa oss i marknadsbearbetningen i Sverige och internationellt, säger Maria Heijel.