platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Maria Heijel ny försäljningschef för Meetings International

Maria Heijel har börjat som försäljningschef för facktidningen Meetings International. Hon kommer närmast från Svenska Mässan där hon var försäljningsansvarig för Eventdagarna, som hon var med och startade 2005 då som delägare i bolaget Peterson & Heijel. Maria Heijel har även under många år anlitats ofta som försäljningskonsult av fackpress och mötesmässor.

– Maria och jag arbetade tillsammans i över tio år på tidningen Konferensvärlden där jag var grundare och chefredaktör, säger Roger Kellerman, publisher för Meetings International. Nu har vår tidning funnits i tio år och vi arbetar i allt högre grad också internationellt med mässor som EIBTM och Imex som jag har arbetat med i 25 respektive tio år.

– Vi ligger också bakom Mötesindustriveckan, där vi räknar med att Marias stora erfarenhet ska tillföra projektet mycket, men främst handlar det om vår tidning som kommer ut på svenska och på engelska i olika utgåvor. Vårt medlemskap i International Meetings Review Network, där vi arbetar med elva andra internationella tidningar och där vi ansvarar för Skandinavien, Baltikum och Polen, gör att Maria även ska arbeta internationellt.

– Jag känner Atti och Roger sedan tidigare och har följt deras prisbelönta framgångar. Jag ser med spänning fram emot vår gemensamma satsning på en kvalitetstidning, där vi också ska lansera tidningarna som appar, vilket blir en fantastisk möjlighet för en facktidning att utvecklas vidare. Nu ska vi bredda och fördjupa oss i marknadsbearbetningen i Sverige och internationellt, säger Maria Heijel.