platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Malmö CVB får tre nya ansikten

Malmö Convention Bureau skaffar sig resurser för att börja spela i elitserien bland Europas convention bureauer. Fem arbetar direkt för byrån och ytterligare två personer för Destinationssamverkan, vilket ger Malmö en delad andraplats i landet när det gäller antalet personer som arbetar med möten och kongresser. På Göteborgs CVB är man idag åtta anställda, Stockholm Convention Bureau har sju medarbetare.

Med tre nya medarbetare blir Malmö CVB totalt sju personer som ska lyfta kongressbearbetningen. Christopher Johansson och Fredrik Johansson är två av de tre nya medarbetarna.

Camilla Ekberg kommer till Malmö CVB för att på halvtid arbeta med mätningar, statistik och omvärldsbevakning inom kongresser och möten. En tjänst som ofta underskattas på andra byråer, eller som i varje fall inte ges ekonomiska resurser. Camila Ekberg har arbetet länge med omvärldsanalys på Malmö Turism.

Christopher Johansson, projektledare, kommer närmast från Tysklands största hotellbokningssajt, Hotel Reservation Service, där han var ansvarig säljare för de nordiska länderna. Innan dess jobbade han som säljare för Radisson Blu Hotel Malmö och Park Inn Malmö.

Fredrik Johansson är marknadsförare och har tidigare arbetat på Sony Ericsson och Duni med produktkommunikation och projektledning. Han ska fördela sitt arbete (50-50%) mellan CVB:n och den kommande evenemangsavdelningen.