nyheter
Bella Center växer
Bella Arena:
Ny arena i Köpenhamn med plats för 7 000 sittande gäster.
nytt jobb
Niklas Söderberg
lämnar SES som verksamhetschef.
världskongress
Stockholm en av finalisterna
för global museikongress 2025.
bra undersökning
Sponsorer är angelägna om att återvända till personliga möten
enligt från AIM Group Italien.
ny kunskap på väg
Viktig studie
visar att evenemangen är saknade.
nytt jobb
Sara Almkvist
ny vd för Växjö & Co.
hotellnyttt
Historisk tapetfabrik
inspiration när nytt hotell öppnar.
Rekordåret uteblev
Så påverkades mötes- och evenemangindustrin
i Uppsala av coronapandemin under 2020.
19 juni-31 oktober 2021
Ikoner
- fotografier av Larsåke Thuresson på Dunkers kulturhus, Helsingborg.
möten & Evenemang
Riksteatern, Sveriges största folkrörelse för scenkonst
förlägger sin kongress 2023 till Helsingborg.
RSS
rss_icon
Länkar
Malmö CVB får tre nya ansikten

Malmö Convention Bureau skaffar sig resurser för att börja spela i elitserien bland Europas convention bureauer. Fem arbetar direkt för byrån och ytterligare två personer för Destinationssamverkan, vilket ger Malmö en delad andraplats i landet när det gäller antalet personer som arbetar med möten och kongresser. På Göteborgs CVB är man idag åtta anställda, Stockholm Convention Bureau har sju medarbetare.

Med tre nya medarbetare blir Malmö CVB totalt sju personer som ska lyfta kongressbearbetningen. Christopher Johansson och Fredrik Johansson är två av de tre nya medarbetarna.

Camilla Ekberg kommer till Malmö CVB för att på halvtid arbeta med mätningar, statistik och omvärldsbevakning inom kongresser och möten. En tjänst som ofta underskattas på andra byråer, eller som i varje fall inte ges ekonomiska resurser. Camila Ekberg har arbetet länge med omvärldsanalys på Malmö Turism.

Christopher Johansson, projektledare, kommer närmast från Tysklands största hotellbokningssajt, Hotel Reservation Service, där han var ansvarig säljare för de nordiska länderna. Innan dess jobbade han som säljare för Radisson Blu Hotel Malmö och Park Inn Malmö.

Fredrik Johansson är marknadsförare och har tidigare arbetat på Sony Ericsson och Duni med produktkommunikation och projektledning. Han ska fördela sitt arbete (50-50%) mellan CVB:n och den kommande evenemangsavdelningen.