platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
technical visits ökar igen
​Rekordstort internationellt intresse
för svenska lösningar inom smarta städer.
event skapar möten
Sveriges snabbast växande sport
flyttar internationell tävling till Malmö,
hotellnytt
Scandic lanserar nytt hotellvarumärke
öppnar fem hotell som ska heta Scandic GO.
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
RSS
rss_icon
Länkar
Malmö CVB får tre nya ansikten

Malmö Convention Bureau skaffar sig resurser för att börja spela i elitserien bland Europas convention bureauer. Fem arbetar direkt för byrån och ytterligare två personer för Destinationssamverkan, vilket ger Malmö en delad andraplats i landet när det gäller antalet personer som arbetar med möten och kongresser. På Göteborgs CVB är man idag åtta anställda, Stockholm Convention Bureau har sju medarbetare.

Med tre nya medarbetare blir Malmö CVB totalt sju personer som ska lyfta kongressbearbetningen. Christopher Johansson och Fredrik Johansson är två av de tre nya medarbetarna.

Camilla Ekberg kommer till Malmö CVB för att på halvtid arbeta med mätningar, statistik och omvärldsbevakning inom kongresser och möten. En tjänst som ofta underskattas på andra byråer, eller som i varje fall inte ges ekonomiska resurser. Camila Ekberg har arbetet länge med omvärldsanalys på Malmö Turism.

Christopher Johansson, projektledare, kommer närmast från Tysklands största hotellbokningssajt, Hotel Reservation Service, där han var ansvarig säljare för de nordiska länderna. Innan dess jobbade han som säljare för Radisson Blu Hotel Malmö och Park Inn Malmö.

Fredrik Johansson är marknadsförare och har tidigare arbetat på Sony Ericsson och Duni med produktkommunikation och projektledning. Han ska fördela sitt arbete (50-50%) mellan CVB:n och den kommande evenemangsavdelningen.