nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Malmö CVB får tre nya ansikten

Malmö Convention Bureau skaffar sig resurser för att börja spela i elitserien bland Europas convention bureauer. Fem arbetar direkt för byrån och ytterligare två personer för Destinationssamverkan, vilket ger Malmö en delad andraplats i landet när det gäller antalet personer som arbetar med möten och kongresser. På Göteborgs CVB är man idag åtta anställda, Stockholm Convention Bureau har sju medarbetare.

Med tre nya medarbetare blir Malmö CVB totalt sju personer som ska lyfta kongressbearbetningen. Christopher Johansson och Fredrik Johansson är två av de tre nya medarbetarna.

Camilla Ekberg kommer till Malmö CVB för att på halvtid arbeta med mätningar, statistik och omvärldsbevakning inom kongresser och möten. En tjänst som ofta underskattas på andra byråer, eller som i varje fall inte ges ekonomiska resurser. Camila Ekberg har arbetet länge med omvärldsanalys på Malmö Turism.

Christopher Johansson, projektledare, kommer närmast från Tysklands största hotellbokningssajt, Hotel Reservation Service, där han var ansvarig säljare för de nordiska länderna. Innan dess jobbade han som säljare för Radisson Blu Hotel Malmö och Park Inn Malmö.

Fredrik Johansson är marknadsförare och har tidigare arbetat på Sony Ericsson och Duni med produktkommunikation och projektledning. Han ska fördela sitt arbete (50-50%) mellan CVB:n och den kommande evenemangsavdelningen.