platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsanläggningar samarbetar på Eventdagarna
Under namnet Big Meetings Sthlm presenterar sig fyra av stadens största mötes- och eventanläggningar i en gemensam monter under Eventdagarna. Det är Stockholm Globe Arenas, Stockholm City Conference Centre, Stockholmsmässan och Stockholm Waterfront Congress Centre som i samarbete med Sture Exhibitions & Events ställer ut gemensamt den 16-17 oktober.

Tillsammans representerar anläggningarna över 204 000 kvadratmeter mäss- och eventyta, har möteskapacitet för 16 000 sittande personer och kan erbjuda scener med plats för över 400 000 åhörare.

– Det är första gången vi Stockholmsanäggningar samarbetar så här. Att samla vårt gemensamma utbud i under ett tak känns spännande, och jag tror att kraften i vad Stockholm har att erbjuda när det gäller event och möten blir ännu mer tydligt, säger Kenth Larsson på Stockholm Waterfront Congress Centre.

– Vi har arbetat tillsammans på olika sätt under åren, nu provar vi att ta samarbetet ett steg till. Jag tror att våra kunder och mässans besökare får en bra bild av hur våra olika erbjudanden kompletterar varandra, säger Kim Lindhe, försäljningschef för Stockholmsmässan.

– För oss var det naturligt att gå in i detta samarbete. Att få chansen att ta fram ett mässkoncept som  enar och samtidigt lyfter fram de olika anläggningarna har varit utmanande, säger Mats Svensson på Sture Exhibitions & Events.

– Det gäller att hitta nya sätt att visa vad man kan erbjuda, att göra det tillsammans med våra kollegor tror jag kan väcka nyfikenhet hos dem som inte känner till oss, men även hos de som redan är kunder hos oss idag, säger Anna Nordkvist på Stockholm Globe Arenas

– Att delta på en mässa kräver mycket både före, under och efter. Genom samarbetet utnyttjas våra gemensamma erfarenheter och kompetenser på ett sätt som jag tror gynnar oss i montern och mässbesökaren, säger Maria Johansson på Stockholm City Conference Centre.