nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsanläggningar samarbetar på Eventdagarna
Under namnet Big Meetings Sthlm presenterar sig fyra av stadens största mötes- och eventanläggningar i en gemensam monter under Eventdagarna. Det är Stockholm Globe Arenas, Stockholm City Conference Centre, Stockholmsmässan och Stockholm Waterfront Congress Centre som i samarbete med Sture Exhibitions & Events ställer ut gemensamt den 16-17 oktober.

Tillsammans representerar anläggningarna över 204 000 kvadratmeter mäss- och eventyta, har möteskapacitet för 16 000 sittande personer och kan erbjuda scener med plats för över 400 000 åhörare.

– Det är första gången vi Stockholmsanäggningar samarbetar så här. Att samla vårt gemensamma utbud i under ett tak känns spännande, och jag tror att kraften i vad Stockholm har att erbjuda när det gäller event och möten blir ännu mer tydligt, säger Kenth Larsson på Stockholm Waterfront Congress Centre.

– Vi har arbetat tillsammans på olika sätt under åren, nu provar vi att ta samarbetet ett steg till. Jag tror att våra kunder och mässans besökare får en bra bild av hur våra olika erbjudanden kompletterar varandra, säger Kim Lindhe, försäljningschef för Stockholmsmässan.

– För oss var det naturligt att gå in i detta samarbete. Att få chansen att ta fram ett mässkoncept som  enar och samtidigt lyfter fram de olika anläggningarna har varit utmanande, säger Mats Svensson på Sture Exhibitions & Events.

– Det gäller att hitta nya sätt att visa vad man kan erbjuda, att göra det tillsammans med våra kollegor tror jag kan väcka nyfikenhet hos dem som inte känner till oss, men även hos de som redan är kunder hos oss idag, säger Anna Nordkvist på Stockholm Globe Arenas

– Att delta på en mässa kräver mycket både före, under och efter. Genom samarbetet utnyttjas våra gemensamma erfarenheter och kompetenser på ett sätt som jag tror gynnar oss i montern och mässbesökaren, säger Maria Johansson på Stockholm City Conference Centre.