platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
60 hektar mark
Jägersro nya travbana
närmare byggstart.
kunskapskälla
Ny rapport:
Eventindustrin bidrag stort till ekonomin.
affärer & möten
Satsning vid Höga Kusten:
Sydkoreas största hotellgrupp vill investera i anläggningar.
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsanläggningar samarbetar på Eventdagarna
Under namnet Big Meetings Sthlm presenterar sig fyra av stadens största mötes- och eventanläggningar i en gemensam monter under Eventdagarna. Det är Stockholm Globe Arenas, Stockholm City Conference Centre, Stockholmsmässan och Stockholm Waterfront Congress Centre som i samarbete med Sture Exhibitions & Events ställer ut gemensamt den 16-17 oktober.

Tillsammans representerar anläggningarna över 204 000 kvadratmeter mäss- och eventyta, har möteskapacitet för 16 000 sittande personer och kan erbjuda scener med plats för över 400 000 åhörare.

– Det är första gången vi Stockholmsanäggningar samarbetar så här. Att samla vårt gemensamma utbud i under ett tak känns spännande, och jag tror att kraften i vad Stockholm har att erbjuda när det gäller event och möten blir ännu mer tydligt, säger Kenth Larsson på Stockholm Waterfront Congress Centre.

– Vi har arbetat tillsammans på olika sätt under åren, nu provar vi att ta samarbetet ett steg till. Jag tror att våra kunder och mässans besökare får en bra bild av hur våra olika erbjudanden kompletterar varandra, säger Kim Lindhe, försäljningschef för Stockholmsmässan.

– För oss var det naturligt att gå in i detta samarbete. Att få chansen att ta fram ett mässkoncept som  enar och samtidigt lyfter fram de olika anläggningarna har varit utmanande, säger Mats Svensson på Sture Exhibitions & Events.

– Det gäller att hitta nya sätt att visa vad man kan erbjuda, att göra det tillsammans med våra kollegor tror jag kan väcka nyfikenhet hos dem som inte känner till oss, men även hos de som redan är kunder hos oss idag, säger Anna Nordkvist på Stockholm Globe Arenas

– Att delta på en mässa kräver mycket både före, under och efter. Genom samarbetet utnyttjas våra gemensamma erfarenheter och kompetenser på ett sätt som jag tror gynnar oss i montern och mässbesökaren, säger Maria Johansson på Stockholm City Conference Centre.