platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsanläggningar samarbetar på Eventdagarna
Under namnet Big Meetings Sthlm presenterar sig fyra av stadens största mötes- och eventanläggningar i en gemensam monter under Eventdagarna. Det är Stockholm Globe Arenas, Stockholm City Conference Centre, Stockholmsmässan och Stockholm Waterfront Congress Centre som i samarbete med Sture Exhibitions & Events ställer ut gemensamt den 16-17 oktober.

Tillsammans representerar anläggningarna över 204 000 kvadratmeter mäss- och eventyta, har möteskapacitet för 16 000 sittande personer och kan erbjuda scener med plats för över 400 000 åhörare.

– Det är första gången vi Stockholmsanäggningar samarbetar så här. Att samla vårt gemensamma utbud i under ett tak känns spännande, och jag tror att kraften i vad Stockholm har att erbjuda när det gäller event och möten blir ännu mer tydligt, säger Kenth Larsson på Stockholm Waterfront Congress Centre.

– Vi har arbetat tillsammans på olika sätt under åren, nu provar vi att ta samarbetet ett steg till. Jag tror att våra kunder och mässans besökare får en bra bild av hur våra olika erbjudanden kompletterar varandra, säger Kim Lindhe, försäljningschef för Stockholmsmässan.

– För oss var det naturligt att gå in i detta samarbete. Att få chansen att ta fram ett mässkoncept som  enar och samtidigt lyfter fram de olika anläggningarna har varit utmanande, säger Mats Svensson på Sture Exhibitions & Events.

– Det gäller att hitta nya sätt att visa vad man kan erbjuda, att göra det tillsammans med våra kollegor tror jag kan väcka nyfikenhet hos dem som inte känner till oss, men även hos de som redan är kunder hos oss idag, säger Anna Nordkvist på Stockholm Globe Arenas

– Att delta på en mässa kräver mycket både före, under och efter. Genom samarbetet utnyttjas våra gemensamma erfarenheter och kompetenser på ett sätt som jag tror gynnar oss i montern och mässbesökaren, säger Maria Johansson på Stockholm City Conference Centre.