nyheter
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsanläggningar samarbetar på Eventdagarna
Under namnet Big Meetings Sthlm presenterar sig fyra av stadens största mötes- och eventanläggningar i en gemensam monter under Eventdagarna. Det är Stockholm Globe Arenas, Stockholm City Conference Centre, Stockholmsmässan och Stockholm Waterfront Congress Centre som i samarbete med Sture Exhibitions & Events ställer ut gemensamt den 16-17 oktober.

Tillsammans representerar anläggningarna över 204 000 kvadratmeter mäss- och eventyta, har möteskapacitet för 16 000 sittande personer och kan erbjuda scener med plats för över 400 000 åhörare.

– Det är första gången vi Stockholmsanäggningar samarbetar så här. Att samla vårt gemensamma utbud i under ett tak känns spännande, och jag tror att kraften i vad Stockholm har att erbjuda när det gäller event och möten blir ännu mer tydligt, säger Kenth Larsson på Stockholm Waterfront Congress Centre.

– Vi har arbetat tillsammans på olika sätt under åren, nu provar vi att ta samarbetet ett steg till. Jag tror att våra kunder och mässans besökare får en bra bild av hur våra olika erbjudanden kompletterar varandra, säger Kim Lindhe, försäljningschef för Stockholmsmässan.

– För oss var det naturligt att gå in i detta samarbete. Att få chansen att ta fram ett mässkoncept som  enar och samtidigt lyfter fram de olika anläggningarna har varit utmanande, säger Mats Svensson på Sture Exhibitions & Events.

– Det gäller att hitta nya sätt att visa vad man kan erbjuda, att göra det tillsammans med våra kollegor tror jag kan väcka nyfikenhet hos dem som inte känner till oss, men även hos de som redan är kunder hos oss idag, säger Anna Nordkvist på Stockholm Globe Arenas

– Att delta på en mässa kräver mycket både före, under och efter. Genom samarbetet utnyttjas våra gemensamma erfarenheter och kompetenser på ett sätt som jag tror gynnar oss i montern och mässbesökaren, säger Maria Johansson på Stockholm City Conference Centre.