platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan varslar 24 anställda

Stockholmsmässan organiserar om arbetet för att bli mer offensiva inom försäljning, produkt- och affärsutveckling. Nu har företaget varslat 24 personer om uppsägning. Vilka jobb som försvinner är inte klart, men det handlar framför allt om tjänster inom administration och supportfunktioner.

– Vi behöver effektivisera verksamheten för att kunna ge kunderna en fortsatt bra service och vara konkurrenskraftiga framöver. Tyvärr innebär det att flera personer blir övertaliga, säger vd Patric Sjöberg.

Stockholmsmässan, som ägs gemensamt av Stockholms stad och Stockholms Handelskammare, är ledande på den nordiska marknaden som mässarrangör och som anläggning för kongresser, konferenser och företagsevent. Fram tills nu har företaget haft olika försäljningsorganisationer för dessa verksamheter, liksom för försäljning av eventservicetjänster.

Nu samlas styrkorna i en gemensam säljavdelning, vilket innebär stora samordningsfördelar och att kunderna får enklare kontaktvägar när de kan beställa monteryta som lokaler och kringtjänster från en och samma person.

– Många av våra kunder har det kämpigt och därmed påverkas även vi av det ekonomiska läget. Vi behöver ligga i framkant när det gäller att vidareutveckla vårt befintliga erbjudande och ta fram nya produkter, men samtidigt måste vi se över våra kostnader och hitta effektivare sätt att jobba på, säger Patric Sjöberg.

– Det är i affärsverksamheten vi får våra intäkter och det är där vi måste fokusera. Vi ska självklart göra vårt absolut bästa för att stötta de berörda. Vi har en konstruktiv och bra dialog med Unionen i den här processen.