nyheter
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
flyttas till 2022
Inga fysiska mässor
på Svenska Mässan Gothia Towers i vinter och vår.
Entrepreneur Of The Year.
De tog hem priset
som Stockholms främsta entreprenörer.
arbetsmarknadspaket
Helsingborg:
Coronapaket till stöd för besöksnäringen även 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan varslar 24 anställda

Stockholmsmässan organiserar om arbetet för att bli mer offensiva inom försäljning, produkt- och affärsutveckling. Nu har företaget varslat 24 personer om uppsägning. Vilka jobb som försvinner är inte klart, men det handlar framför allt om tjänster inom administration och supportfunktioner.

– Vi behöver effektivisera verksamheten för att kunna ge kunderna en fortsatt bra service och vara konkurrenskraftiga framöver. Tyvärr innebär det att flera personer blir övertaliga, säger vd Patric Sjöberg.

Stockholmsmässan, som ägs gemensamt av Stockholms stad och Stockholms Handelskammare, är ledande på den nordiska marknaden som mässarrangör och som anläggning för kongresser, konferenser och företagsevent. Fram tills nu har företaget haft olika försäljningsorganisationer för dessa verksamheter, liksom för försäljning av eventservicetjänster.

Nu samlas styrkorna i en gemensam säljavdelning, vilket innebär stora samordningsfördelar och att kunderna får enklare kontaktvägar när de kan beställa monteryta som lokaler och kringtjänster från en och samma person.

– Många av våra kunder har det kämpigt och därmed påverkas även vi av det ekonomiska läget. Vi behöver ligga i framkant när det gäller att vidareutveckla vårt befintliga erbjudande och ta fram nya produkter, men samtidigt måste vi se över våra kostnader och hitta effektivare sätt att jobba på, säger Patric Sjöberg.

– Det är i affärsverksamheten vi får våra intäkter och det är där vi måste fokusera. Vi ska självklart göra vårt absolut bästa för att stötta de berörda. Vi har en konstruktiv och bra dialog med Unionen i den här processen.