platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
digital utveckling
Venue4you
Den första globala, skräddarsydda bokningsplattformen av mäss- och kongressanläggningar.
Good News
Tyskland runt
med regionaltåg för 67 kronor.
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan varslar 24 anställda

Stockholmsmässan organiserar om arbetet för att bli mer offensiva inom försäljning, produkt- och affärsutveckling. Nu har företaget varslat 24 personer om uppsägning. Vilka jobb som försvinner är inte klart, men det handlar framför allt om tjänster inom administration och supportfunktioner.

– Vi behöver effektivisera verksamheten för att kunna ge kunderna en fortsatt bra service och vara konkurrenskraftiga framöver. Tyvärr innebär det att flera personer blir övertaliga, säger vd Patric Sjöberg.

Stockholmsmässan, som ägs gemensamt av Stockholms stad och Stockholms Handelskammare, är ledande på den nordiska marknaden som mässarrangör och som anläggning för kongresser, konferenser och företagsevent. Fram tills nu har företaget haft olika försäljningsorganisationer för dessa verksamheter, liksom för försäljning av eventservicetjänster.

Nu samlas styrkorna i en gemensam säljavdelning, vilket innebär stora samordningsfördelar och att kunderna får enklare kontaktvägar när de kan beställa monteryta som lokaler och kringtjänster från en och samma person.

– Många av våra kunder har det kämpigt och därmed påverkas även vi av det ekonomiska läget. Vi behöver ligga i framkant när det gäller att vidareutveckla vårt befintliga erbjudande och ta fram nya produkter, men samtidigt måste vi se över våra kostnader och hitta effektivare sätt att jobba på, säger Patric Sjöberg.

– Det är i affärsverksamheten vi får våra intäkter och det är där vi måste fokusera. Vi ska självklart göra vårt absolut bästa för att stötta de berörda. Vi har en konstruktiv och bra dialog med Unionen i den här processen.