nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar
SM-veckan till PS Group
Riksidrottsförbundet väljer PS som samarbetspartner för SM-veckan 2013. Uppdraget omfattar utveckling av en varumärkesplattform, en ny långsiktig sponsorstrategi och övergripande utveckling för hela evenemangsupplevelsen.

SM-veckan är ett årligt återkommande samarbetsprojekt mellan Riksidrottsförbundet och Sveriges Television med syfte att under en sommar- och en vintervecka genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. Under nästa år arrangeras veckorna i Halmstad respektive Falun. Under de veckorna gör över 20 idrotter upp om SM-guld i sina individuella grenar.

– Svensk idrott ligger oss varmt om hjärtat och vi ser fram emot att sätta ljuset på SM-veckan, säger Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.

– Vi valde PS eftersom de är en kommunikationsbyrå som har lång erfarenhet av att arbeta med idrottsrelaterade uppdrag, säger Patrik Wigelius, marknadschef på Riksidrottsförbundet.

 

Bilden: Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.