platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
SM-veckan till PS Group
Riksidrottsförbundet väljer PS som samarbetspartner för SM-veckan 2013. Uppdraget omfattar utveckling av en varumärkesplattform, en ny långsiktig sponsorstrategi och övergripande utveckling för hela evenemangsupplevelsen.

SM-veckan är ett årligt återkommande samarbetsprojekt mellan Riksidrottsförbundet och Sveriges Television med syfte att under en sommar- och en vintervecka genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. Under nästa år arrangeras veckorna i Halmstad respektive Falun. Under de veckorna gör över 20 idrotter upp om SM-guld i sina individuella grenar.

– Svensk idrott ligger oss varmt om hjärtat och vi ser fram emot att sätta ljuset på SM-veckan, säger Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.

– Vi valde PS eftersom de är en kommunikationsbyrå som har lång erfarenhet av att arbeta med idrottsrelaterade uppdrag, säger Patrik Wigelius, marknadschef på Riksidrottsförbundet.

 

Bilden: Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.