nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
SM-veckan till PS Group
Riksidrottsförbundet väljer PS som samarbetspartner för SM-veckan 2013. Uppdraget omfattar utveckling av en varumärkesplattform, en ny långsiktig sponsorstrategi och övergripande utveckling för hela evenemangsupplevelsen.

SM-veckan är ett årligt återkommande samarbetsprojekt mellan Riksidrottsförbundet och Sveriges Television med syfte att under en sommar- och en vintervecka genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. Under nästa år arrangeras veckorna i Halmstad respektive Falun. Under de veckorna gör över 20 idrotter upp om SM-guld i sina individuella grenar.

– Svensk idrott ligger oss varmt om hjärtat och vi ser fram emot att sätta ljuset på SM-veckan, säger Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.

– Vi valde PS eftersom de är en kommunikationsbyrå som har lång erfarenhet av att arbeta med idrottsrelaterade uppdrag, säger Patrik Wigelius, marknadschef på Riksidrottsförbundet.

 

Bilden: Carl-Henric Stjerna, vd för PS Group.