platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
flygindustrin
Emirates finkammar världen
efter kabinpersonal – besöker trettio städer under sex veckor.
Helsingborg
Samhällstung vecka
med flera ministrar till H22 City Expo.
mot nytt uppdrag
Marie Jacobsson,
lämnar Meetx.
Turismen fördubblades mellan 2000-2018
Så vill metropolerna
få bukt med partyturismen.
Steg framåt
Sveriges DMO:er
tar nya kliv som aktiv och enad part inom svensk besöksnäring.
RSS
rss_icon
Länkar
Jönköping och Småland marknadsförs på Dreamhack i Valencia

I slutet av månaden anordnar Destination Jönköping i samarbete med Visit Sweden, Smålands Turism och musiksajten Spotify en tävling under Dreamhack i spanska Valencia. Priset ären resa till Dreamhack-staden Jönköping och festivalen Dreamhack Winter.

Marknadsföringen i Valencia sker genom en monter på festivalen samt genom en internetbaserad tävling som har påbörjats.

– För många av besökarna på Dreamhack Valencia är ett motsvarande besök i Jönköping attraktivt. Vi vill finnas på plats för att föra en dialog med dem, säger Helena Nordström, marknadschef för Destination Jönköping.

Spotify finns med i samarbetet och är exempel på ett framgångsrikt svenskt företag som skulle kunna vara en intressant arbetsplats för Dreamhacks deltagare.

Tävlingen går ut på att deltagarna svarar på frågor om Jönköping och Småland, samt lämnar en motivering om varför de vill besöka Jönköping och Småland, förutom besöket på Dreamhack. Under festivalen i Valencia presenteras vinnaren, vilken ska blogga om och från sin vistelse i Jönköping under Dreamhack Winter-festivalen.


Läs mer: dreamhack.es/concurso-visit-sweden/