nyheter
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
RSS
rss_icon
Länkar
Jönköping och Småland marknadsförs på Dreamhack i Valencia

I slutet av månaden anordnar Destination Jönköping i samarbete med Visit Sweden, Smålands Turism och musiksajten Spotify en tävling under Dreamhack i spanska Valencia. Priset ären resa till Dreamhack-staden Jönköping och festivalen Dreamhack Winter.

Marknadsföringen i Valencia sker genom en monter på festivalen samt genom en internetbaserad tävling som har påbörjats.

– För många av besökarna på Dreamhack Valencia är ett motsvarande besök i Jönköping attraktivt. Vi vill finnas på plats för att föra en dialog med dem, säger Helena Nordström, marknadschef för Destination Jönköping.

Spotify finns med i samarbetet och är exempel på ett framgångsrikt svenskt företag som skulle kunna vara en intressant arbetsplats för Dreamhacks deltagare.

Tävlingen går ut på att deltagarna svarar på frågor om Jönköping och Småland, samt lämnar en motivering om varför de vill besöka Jönköping och Småland, förutom besöket på Dreamhack. Under festivalen i Valencia presenteras vinnaren, vilken ska blogga om och från sin vistelse i Jönköping under Dreamhack Winter-festivalen.


Läs mer: dreamhack.es/concurso-visit-sweden/