nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
Jönköping och Småland marknadsförs på Dreamhack i Valencia

I slutet av månaden anordnar Destination Jönköping i samarbete med Visit Sweden, Smålands Turism och musiksajten Spotify en tävling under Dreamhack i spanska Valencia. Priset ären resa till Dreamhack-staden Jönköping och festivalen Dreamhack Winter.

Marknadsföringen i Valencia sker genom en monter på festivalen samt genom en internetbaserad tävling som har påbörjats.

– För många av besökarna på Dreamhack Valencia är ett motsvarande besök i Jönköping attraktivt. Vi vill finnas på plats för att föra en dialog med dem, säger Helena Nordström, marknadschef för Destination Jönköping.

Spotify finns med i samarbetet och är exempel på ett framgångsrikt svenskt företag som skulle kunna vara en intressant arbetsplats för Dreamhacks deltagare.

Tävlingen går ut på att deltagarna svarar på frågor om Jönköping och Småland, samt lämnar en motivering om varför de vill besöka Jönköping och Småland, förutom besöket på Dreamhack. Under festivalen i Valencia presenteras vinnaren, vilken ska blogga om och från sin vistelse i Jönköping under Dreamhack Winter-festivalen.


Läs mer: dreamhack.es/concurso-visit-sweden/