platsannonser
nyheter
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
nytt jobb
Clarion Arlanda
får ny hotelldirektör.
RSS
rss_icon
Länkar
Jönköping och Småland marknadsförs på Dreamhack i Valencia

I slutet av månaden anordnar Destination Jönköping i samarbete med Visit Sweden, Smålands Turism och musiksajten Spotify en tävling under Dreamhack i spanska Valencia. Priset ären resa till Dreamhack-staden Jönköping och festivalen Dreamhack Winter.

Marknadsföringen i Valencia sker genom en monter på festivalen samt genom en internetbaserad tävling som har påbörjats.

– För många av besökarna på Dreamhack Valencia är ett motsvarande besök i Jönköping attraktivt. Vi vill finnas på plats för att föra en dialog med dem, säger Helena Nordström, marknadschef för Destination Jönköping.

Spotify finns med i samarbetet och är exempel på ett framgångsrikt svenskt företag som skulle kunna vara en intressant arbetsplats för Dreamhacks deltagare.

Tävlingen går ut på att deltagarna svarar på frågor om Jönköping och Småland, samt lämnar en motivering om varför de vill besöka Jönköping och Småland, förutom besöket på Dreamhack. Under festivalen i Valencia presenteras vinnaren, vilken ska blogga om och från sin vistelse i Jönköping under Dreamhack Winter-festivalen.


Läs mer: dreamhack.es/concurso-visit-sweden/