platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
11-12 maj 2022, Kistamässan
Internationell konferens och mässa
inom Smart City kommer till Stockholm.
möten & Affärer
Nine Yards
går samman med Eventyr.
5-6 feb kostnadsfritt
Science Week 2-6 februari
för en hållbar värld - 60 programpunkter som livesänds digitalt.
upp till 30 personer
Scandic stärker erbjudandet för digital självbetjäning
– gäster kan nu boka möten direkt på webben.
11-12 mars 2022
Karlstad får ny golfmässa
– Scandinavian Golf Fair.
safety & Security
Norge utsetts till världens säkraste land
UAE kom på andra plats, men är säkrast när han går ensam.
30 intervjuer
Forskningsrapport om hybridevent släppt av IAPCO och AIPC
Inblick i hur hybridevent har utvecklats och de möjliga vägarna framåt.
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades på IBTM World Barcelona 2021
Hyllas som enorm framgång av både besökare och av arrangörerna.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
Får ny form och tar grepp om branschens viktigaste frågor.
RSS
rss_icon
Länkar
Hoist Technology Group förvärvar Restech Reservation Technology
Den 1 september köpte Hoist utvecklings- och säljbolaget Restech som arbetar med onlinebokning och bokningssystem. Restech blir en naturlig del av Hoist som bland annat utvecklar bokningssystemet Hot Soft.

– Det är en klockren affär där möjligheterna med att integrera Hot Soft med Restechs system skapar en heltäckande plattform för hotell och destinationer. Tillsammans med våra molntjänster blir vi en komplett leverantör med bokningssystem, onlinebokning, websidor, installation, service, support och finansiering med mera. Kunderna kan hitta allt inom området under ett och samma tak, säger Malcolm Lindblom, koncernchef för Hoist Technology Group.

Systemen blir bokningsbara såväl online som lokalt för alla typer av produkter och verksamheter som till exempel rum, konferens, spa/aktivitet och skidhyra. Utvecklingen fokuseras på integration mot externa kanaler för försäljning och hantering av inkommande bokningar.

– Att systemen använder en gemensam webplattform gör att vi kan lägga ytterligare fokus på att hjälpa våra kunder att få in bokningar via webben. Våra kunder får även ökade möjligheter att distribuera rum via externa kanaler, säger Anders Yngvesson, vd för Restech Reservation Technology.