nyheter
Yes I can!
Radisson Hotel Group
lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell.
Näringförbud sedan mars
Sveriges största mässanläggningar
presenterar det gemensamma säkerhetsinitiativet: Vi ses säkert.
Startar i november 2020
Nytt innovationsprojekt för omstart i besöksnäringen
ska utveckla nya affärsmodeller.
2-8 november
Psykeveckan i Umeå 2020
16:e året i rad – i år helt digitalt.
IATA:
Flygbolagen kan inte sänka kostnaderna
snabbt nog för att rädda jobben.
interaktiva onlineevents
RAI i Amsterdam
organiserar digitala och interaktiva internationella mässor och evenemang med stor framgång.
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Göteborg gick mot strömmen i juli
Det gick bra för hotellen i Göteborgsregionen under juli. Antalet gästnätter steg med 2,9 procent jämfört med samma månad i fjol.

Siffrorna ska ses i ljuset av att 19 av landets 21 län visade minussiffror i den statistik för övernattningar som också inkluderar camping och stuguthyrning. Totalutfallet för Västra Götaland var, trots Göteborgs-siffrorna, minus sju procent.

Ossian Stiernstrand, utvecklingschef för Göteborg & Co som marknadsför staden, ser flera skäl till att det gick bra:

– Det är alla lyckade evenemang. Madonnas och Bruce Springsteens konserter på Ullevi, supermatchen mellan Manchester United och Barcelona och de årliga ungdomsturneringarna i fotboll respektive handboll, Gothia Cup och Partille Cup. Samt öppnandet av Clarion Hotel Post vilket ökat utbudet av hotellrum.

– Intresset för Göteborg har varit så stort att hotellen har kunnat öka priserna med 6,5 procent per rum, säger Ossian Stiernstrand.

 

 

Bilden: Lobbyn i Clarion Hotel Post, Göteborg.