nyheter
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
Göteborg gick mot strömmen i juli
Det gick bra för hotellen i Göteborgsregionen under juli. Antalet gästnätter steg med 2,9 procent jämfört med samma månad i fjol.

Siffrorna ska ses i ljuset av att 19 av landets 21 län visade minussiffror i den statistik för övernattningar som också inkluderar camping och stuguthyrning. Totalutfallet för Västra Götaland var, trots Göteborgs-siffrorna, minus sju procent.

Ossian Stiernstrand, utvecklingschef för Göteborg & Co som marknadsför staden, ser flera skäl till att det gick bra:

– Det är alla lyckade evenemang. Madonnas och Bruce Springsteens konserter på Ullevi, supermatchen mellan Manchester United och Barcelona och de årliga ungdomsturneringarna i fotboll respektive handboll, Gothia Cup och Partille Cup. Samt öppnandet av Clarion Hotel Post vilket ökat utbudet av hotellrum.

– Intresset för Göteborg har varit så stort att hotellen har kunnat öka priserna med 6,5 procent per rum, säger Ossian Stiernstrand.

 

 

Bilden: Lobbyn i Clarion Hotel Post, Göteborg.