nyheter
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
Nordic Travel Clearing:
Tjänsteresandet ökar igen
- upp 94 procent sedan i mars.
Tvåa i Europa
​Helsingborg
är en av Europas mest innovativa städer enligt EU-kommissionen.
ikoniskt hotell
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell firar 60 år.
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
RSS
rss_icon
Länkar
Ernst & Young väljer Nine Yards

Eventbyrån Nine Yards har arbetat med det globala revisionsföretaget Ernst & Young tidigare, men nu har de även tecknat ett löpande tillsvidareavtal som gäller brand experience, uppger dagensmedia.se

Enligt Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards, fortsätter byrån att vara en eventbyrå, men kan komma att erbjuda brand experience även till fler företag.

– Vi verkar fortfarande i eventbranschen, men det är hård konkurrens mellan klassiska eventbyråer. Vi vill titta på den faktiska och den emotionella upplevelsen. Det räcker inte med event utan man måste se hur varumärket vill upplevas i alla kanaler, säger Fredrik Göransson.

I början ska byrån fokusera på entreprenörstävlingen Entrepreneur of the year.

 

Bilden: Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards.