platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
RSS
rss_icon
Länkar
Ernst & Young väljer Nine Yards

Eventbyrån Nine Yards har arbetat med det globala revisionsföretaget Ernst & Young tidigare, men nu har de även tecknat ett löpande tillsvidareavtal som gäller brand experience, uppger dagensmedia.se

Enligt Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards, fortsätter byrån att vara en eventbyrå, men kan komma att erbjuda brand experience även till fler företag.

– Vi verkar fortfarande i eventbranschen, men det är hård konkurrens mellan klassiska eventbyråer. Vi vill titta på den faktiska och den emotionella upplevelsen. Det räcker inte med event utan man måste se hur varumärket vill upplevas i alla kanaler, säger Fredrik Göransson.

I början ska byrån fokusera på entreprenörstävlingen Entrepreneur of the year.

 

Bilden: Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards.