platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
5-12 mars
World Junior Curling Championships
till Jönköping 2022.
1000 deltagare?
Stort intresse
när Sveriges vackraste MTB lopp ska köras.
flygnytt
Direktflyg från Arlanda i vinter:
Finnair flyger direkt till Bangkok, Phuket och Miami.
RSS
rss_icon
Länkar
Ernst & Young väljer Nine Yards

Eventbyrån Nine Yards har arbetat med det globala revisionsföretaget Ernst & Young tidigare, men nu har de även tecknat ett löpande tillsvidareavtal som gäller brand experience, uppger dagensmedia.se

Enligt Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards, fortsätter byrån att vara en eventbyrå, men kan komma att erbjuda brand experience även till fler företag.

– Vi verkar fortfarande i eventbranschen, men det är hård konkurrens mellan klassiska eventbyråer. Vi vill titta på den faktiska och den emotionella upplevelsen. Det räcker inte med event utan man måste se hur varumärket vill upplevas i alla kanaler, säger Fredrik Göransson.

I början ska byrån fokusera på entreprenörstävlingen Entrepreneur of the year.

 

Bilden: Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards.