platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Ernst & Young väljer Nine Yards

Eventbyrån Nine Yards har arbetat med det globala revisionsföretaget Ernst & Young tidigare, men nu har de även tecknat ett löpande tillsvidareavtal som gäller brand experience, uppger dagensmedia.se

Enligt Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards, fortsätter byrån att vara en eventbyrå, men kan komma att erbjuda brand experience även till fler företag.

– Vi verkar fortfarande i eventbranschen, men det är hård konkurrens mellan klassiska eventbyråer. Vi vill titta på den faktiska och den emotionella upplevelsen. Det räcker inte med event utan man måste se hur varumärket vill upplevas i alla kanaler, säger Fredrik Göransson.

I början ska byrån fokusera på entreprenörstävlingen Entrepreneur of the year.

 

Bilden: Fredrik Göransson, strategisk chef för Nine Yards.