platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Anna Lindström ny ordförande för CVB-nätverket

Under två dagar samlades landets alla 17 Convention Bureaus i Örebro för att tillsammans och i nätverket Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB, arbeta med utvecklingen av mötesindustrin. Anna Lindström, Uppsala CVB, valdes till ny ordförande.

– Vårt nätverk har växt sig större och starkare på kort tid , nu gäller det att kanalisera våra krafter. Vi är med och påverkar landets framtid inom mötesindustrin, och vi ska fortsätta att bidra till att den utvecklas, säger Anna Lindström.

Nätverket har sedan det startade blivit ett starkt forum för landets alla Convention Bureaus och samarbetet har lett till en rad framgångar. En av de största vinsterna är den gemensamma databas över nationella organisationsmöten som skapats.

Tillsammans genomförs också kongressundersökningar för att under kommande år kunna fastställa statistik över hur mycket pengar delegater spenderar under ett dygn under sina möten i respektive städer. Under hösten ska även en gemensam affärsplan tas fram.

– Vi har utifrån målet att etablera benämningen och funktionen Convention Bureau nationellt, sett över kommunikationen och skaffat oss en gemensam identitet, ett namn och en grafisk profil. Snart lanserar vi också en gemensam webbportal, säger Anna Lindström.

Nästa år genomförs SNCVBs kundaktivitet Mötes dag för tredje året. Målet är att samla ett femtiotal organisationer att delta i nätverkets workshop som genomförs under Mötesindustriveckan 2013 i Göteborg.