platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Anna Lindström ny ordförande för CVB-nätverket

Under två dagar samlades landets alla 17 Convention Bureaus i Örebro för att tillsammans och i nätverket Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB, arbeta med utvecklingen av mötesindustrin. Anna Lindström, Uppsala CVB, valdes till ny ordförande.

– Vårt nätverk har växt sig större och starkare på kort tid , nu gäller det att kanalisera våra krafter. Vi är med och påverkar landets framtid inom mötesindustrin, och vi ska fortsätta att bidra till att den utvecklas, säger Anna Lindström.

Nätverket har sedan det startade blivit ett starkt forum för landets alla Convention Bureaus och samarbetet har lett till en rad framgångar. En av de största vinsterna är den gemensamma databas över nationella organisationsmöten som skapats.

Tillsammans genomförs också kongressundersökningar för att under kommande år kunna fastställa statistik över hur mycket pengar delegater spenderar under ett dygn under sina möten i respektive städer. Under hösten ska även en gemensam affärsplan tas fram.

– Vi har utifrån målet att etablera benämningen och funktionen Convention Bureau nationellt, sett över kommunikationen och skaffat oss en gemensam identitet, ett namn och en grafisk profil. Snart lanserar vi också en gemensam webbportal, säger Anna Lindström.

Nästa år genomförs SNCVBs kundaktivitet Mötes dag för tredje året. Målet är att samla ett femtiotal organisationer att delta i nätverkets workshop som genomförs under Mötesindustriveckan 2013 i Göteborg.