nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Anna Lindström ny ordförande för CVB-nätverket

Under två dagar samlades landets alla 17 Convention Bureaus i Örebro för att tillsammans och i nätverket Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB, arbeta med utvecklingen av mötesindustrin. Anna Lindström, Uppsala CVB, valdes till ny ordförande.

– Vårt nätverk har växt sig större och starkare på kort tid , nu gäller det att kanalisera våra krafter. Vi är med och påverkar landets framtid inom mötesindustrin, och vi ska fortsätta att bidra till att den utvecklas, säger Anna Lindström.

Nätverket har sedan det startade blivit ett starkt forum för landets alla Convention Bureaus och samarbetet har lett till en rad framgångar. En av de största vinsterna är den gemensamma databas över nationella organisationsmöten som skapats.

Tillsammans genomförs också kongressundersökningar för att under kommande år kunna fastställa statistik över hur mycket pengar delegater spenderar under ett dygn under sina möten i respektive städer. Under hösten ska även en gemensam affärsplan tas fram.

– Vi har utifrån målet att etablera benämningen och funktionen Convention Bureau nationellt, sett över kommunikationen och skaffat oss en gemensam identitet, ett namn och en grafisk profil. Snart lanserar vi också en gemensam webbportal, säger Anna Lindström.

Nästa år genomförs SNCVBs kundaktivitet Mötes dag för tredje året. Målet är att samla ett femtiotal organisationer att delta i nätverkets workshop som genomförs under Mötesindustriveckan 2013 i Göteborg.