platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
Anna Lindström ny ordförande för CVB-nätverket

Under två dagar samlades landets alla 17 Convention Bureaus i Örebro för att tillsammans och i nätverket Swedish Network of Convention Bureaus, SNCVB, arbeta med utvecklingen av mötesindustrin. Anna Lindström, Uppsala CVB, valdes till ny ordförande.

– Vårt nätverk har växt sig större och starkare på kort tid , nu gäller det att kanalisera våra krafter. Vi är med och påverkar landets framtid inom mötesindustrin, och vi ska fortsätta att bidra till att den utvecklas, säger Anna Lindström.

Nätverket har sedan det startade blivit ett starkt forum för landets alla Convention Bureaus och samarbetet har lett till en rad framgångar. En av de största vinsterna är den gemensamma databas över nationella organisationsmöten som skapats.

Tillsammans genomförs också kongressundersökningar för att under kommande år kunna fastställa statistik över hur mycket pengar delegater spenderar under ett dygn under sina möten i respektive städer. Under hösten ska även en gemensam affärsplan tas fram.

– Vi har utifrån målet att etablera benämningen och funktionen Convention Bureau nationellt, sett över kommunikationen och skaffat oss en gemensam identitet, ett namn och en grafisk profil. Snart lanserar vi också en gemensam webbportal, säger Anna Lindström.

Nästa år genomförs SNCVBs kundaktivitet Mötes dag för tredje året. Målet är att samla ett femtiotal organisationer att delta i nätverkets workshop som genomförs under Mötesindustriveckan 2013 i Göteborg.