platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Efterfrågan av mobila tjänster för möten ökar

Enligt en sammanställning från mötes- och kongressarrangören Meetagain har förfrågningar efter mobila tjänster i samband med konferenser ökat med 75 procentenheter de senaste två åren.

– Tidigare efterfrågades mobila tjänster i upphandlingar bara i enstaka fall men nu har det exploderat. Vi tror att det är en utveckling som gynnar mötesdeltagaren, säger Ewa-Karin Franck, vice vd för Meetagain. Tjänsterna skapar mer interaktiva möten och underlättar även det praktiska kring mötet för deltagaren.

De mest populära mobila tjänsterna är att erbjuda deltagare möjlighet att få program, deltagarlistor och kartor direkt till mobilen via mobilanpassade sajter och appar. Det innebär att informationen enkelt kan uppdateras. Även interaktiva tjänster i samband med själva konferensen efterfrågas oftare.

– De resurser som sparas med hjälp online-registrering och mobila tjänster gör att arrangörer kan lägga mer resurser på att öka mötets interaktivitet, vilket i slutändan skapar en bättre deltagarupplevelse, säger Ewa-Karin Franck.

 

Bilden: Ewa-Karin Franck.

--------------------------------------------------------------------------------------------