platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Hotellnytt
Comwell Aarhus
har utsetts till det mest klimatvänliga hotellet i Danmark.
11-13 november 2022
Allt för hälsan tillbaka
– i år med fokus på kvinnohälsa.
25 april
Lansering av Fastighetsenergi 2023
– ny arena för framtidssäkrade byggnader
säkerhet för medarbetare
Riskline och Safeture
inleder ett samarbete.
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
RSS
rss_icon
Länkar
Efterfrågan av mobila tjänster för möten ökar

Enligt en sammanställning från mötes- och kongressarrangören Meetagain har förfrågningar efter mobila tjänster i samband med konferenser ökat med 75 procentenheter de senaste två åren.

– Tidigare efterfrågades mobila tjänster i upphandlingar bara i enstaka fall men nu har det exploderat. Vi tror att det är en utveckling som gynnar mötesdeltagaren, säger Ewa-Karin Franck, vice vd för Meetagain. Tjänsterna skapar mer interaktiva möten och underlättar även det praktiska kring mötet för deltagaren.

De mest populära mobila tjänsterna är att erbjuda deltagare möjlighet att få program, deltagarlistor och kartor direkt till mobilen via mobilanpassade sajter och appar. Det innebär att informationen enkelt kan uppdateras. Även interaktiva tjänster i samband med själva konferensen efterfrågas oftare.

– De resurser som sparas med hjälp online-registrering och mobila tjänster gör att arrangörer kan lägga mer resurser på att öka mötets interaktivitet, vilket i slutändan skapar en bättre deltagarupplevelse, säger Ewa-Karin Franck.

 

Bilden: Ewa-Karin Franck.

--------------------------------------------------------------------------------------------