nyheter
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
Efterfrågan av mobila tjänster för möten ökar

Enligt en sammanställning från mötes- och kongressarrangören Meetagain har förfrågningar efter mobila tjänster i samband med konferenser ökat med 75 procentenheter de senaste två åren.

– Tidigare efterfrågades mobila tjänster i upphandlingar bara i enstaka fall men nu har det exploderat. Vi tror att det är en utveckling som gynnar mötesdeltagaren, säger Ewa-Karin Franck, vice vd för Meetagain. Tjänsterna skapar mer interaktiva möten och underlättar även det praktiska kring mötet för deltagaren.

De mest populära mobila tjänsterna är att erbjuda deltagare möjlighet att få program, deltagarlistor och kartor direkt till mobilen via mobilanpassade sajter och appar. Det innebär att informationen enkelt kan uppdateras. Även interaktiva tjänster i samband med själva konferensen efterfrågas oftare.

– De resurser som sparas med hjälp online-registrering och mobila tjänster gör att arrangörer kan lägga mer resurser på att öka mötets interaktivitet, vilket i slutändan skapar en bättre deltagarupplevelse, säger Ewa-Karin Franck.

 

Bilden: Ewa-Karin Franck.

--------------------------------------------------------------------------------------------