platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
RSS
rss_icon
Länkar
Många småföretagare föredrar sms

Jämfört med traditionella mejlutskick är sms en enkel, effektiv kommunikationskanal till kunder och medarbetare. En kundundersökning visar att 95 procent av alla människor läser sina sms, majoriteten gör det redan inom 15 sekunder.

– Många av de större företagen har inte insett det, men småföretagen är snabbare i vändningarna. De har inte råd att satsa på något som inte fungerar, det vill säga epost, utan väljer att gå över till en säkrare kommunikationskanal som sms, säger Joakim Hilj, vd för it-kommunikationsföretaget Mobispine/Jojka som gjort undersökningen.

Sms-utskick via telefonen är inget Joakim Hilj rekommenderar. Den molnbaserade tjänsten gör det möjligt att snabbt och enkelt skicka sms till stora grupper via datorn. Tjänsten är lätt att använda och installera, saknar bindningstider och passar småföretag som vill testa något nytt utan att göra dyra investeringar.

– Användarvänligheten är viktig eftersom många småföretag saknar de resurser som krävs för att administrera och sätta sig in i ett nytt system, säger Joakim Hilj.