platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Många småföretagare föredrar sms

Jämfört med traditionella mejlutskick är sms en enkel, effektiv kommunikationskanal till kunder och medarbetare. En kundundersökning visar att 95 procent av alla människor läser sina sms, majoriteten gör det redan inom 15 sekunder.

– Många av de större företagen har inte insett det, men småföretagen är snabbare i vändningarna. De har inte råd att satsa på något som inte fungerar, det vill säga epost, utan väljer att gå över till en säkrare kommunikationskanal som sms, säger Joakim Hilj, vd för it-kommunikationsföretaget Mobispine/Jojka som gjort undersökningen.

Sms-utskick via telefonen är inget Joakim Hilj rekommenderar. Den molnbaserade tjänsten gör det möjligt att snabbt och enkelt skicka sms till stora grupper via datorn. Tjänsten är lätt att använda och installera, saknar bindningstider och passar småföretag som vill testa något nytt utan att göra dyra investeringar.

– Användarvänligheten är viktig eftersom många småföretag saknar de resurser som krävs för att administrera och sätta sig in i ett nytt system, säger Joakim Hilj.