nyheter
flygnytt
Peab lägger ner driften
Ängelholm Helsingborg Airport tills vidare.
Omställning
Så blir Bokmässan 2020
ställs om till en digital bildningshubb.
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan skapar ny mötesplats

Den nybildade riksorganisationen Swedish Asset Management Society, SAMS, tar ett helhetsgrepp inom området för tekniska systems driftsäkerhet. Det är Underhållsföretagen och Föreningen Underhållsteknik som tagit initiativet, enligt verkstadsforum.se. Föreningarna har samarbetat länge och i olika former men tar nu ett steg till.

Syftet med det event inom ramen för nya MAX-mässan, som startar den 23 oktober på Stockholmsmässan under namnet Asset Management Expo & Conference, är att skapa ett forum för affärer, kunskapsutbyte och nätverkande som lyfter fram de ökande kraven på lösningar för hållbar och konkurrenskraftig industriproduktion.

– Vi vill samla alla aktörer kring ett nytt arrangemang som tar ett helhetsgrepp kring dessa frågor och som tydligt vänder sig till företagens chefer och beslutsfattare säger Matti Tuikkanen, vd för Underhållsföretagen.

– Målet är att Asset Management Expo & Conference blir den naturliga mötesplatsen för hela sektorn där man kan utbyta erfarenheter, bygga starka nätverk och göra affärer. Samverkan för ökad effektivitet och lönsamhet blir alltmer viktigt, säger Helena Linden, chef för affärsområde mässor på Stockholmsmässan.