platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan skapar ny mötesplats

Den nybildade riksorganisationen Swedish Asset Management Society, SAMS, tar ett helhetsgrepp inom området för tekniska systems driftsäkerhet. Det är Underhållsföretagen och Föreningen Underhållsteknik som tagit initiativet, enligt verkstadsforum.se. Föreningarna har samarbetat länge och i olika former men tar nu ett steg till.

Syftet med det event inom ramen för nya MAX-mässan, som startar den 23 oktober på Stockholmsmässan under namnet Asset Management Expo & Conference, är att skapa ett forum för affärer, kunskapsutbyte och nätverkande som lyfter fram de ökande kraven på lösningar för hållbar och konkurrenskraftig industriproduktion.

– Vi vill samla alla aktörer kring ett nytt arrangemang som tar ett helhetsgrepp kring dessa frågor och som tydligt vänder sig till företagens chefer och beslutsfattare säger Matti Tuikkanen, vd för Underhållsföretagen.

– Målet är att Asset Management Expo & Conference blir den naturliga mötesplatsen för hela sektorn där man kan utbyta erfarenheter, bygga starka nätverk och göra affärer. Samverkan för ökad effektivitet och lönsamhet blir alltmer viktigt, säger Helena Linden, chef för affärsområde mässor på Stockholmsmässan.