nyheter
4-6 november 2021
Nordic MICE Summit 2020
flyttar till nya datum 2021.
Växande rörelse
Berlin intensifierar sin hållbarhetssatsning
går med i GDS-Index.
Hösten 2021
Comic Con
i Stockholm och Göteborg flyttas på grund av pandemin.
Yes I can!
Radisson Hotel Group
lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell.
Näringförbud sedan mars
Sveriges största mässanläggningar
presenterar det gemensamma säkerhetsinitiativet: Vi ses säkert.
Startar i november 2020
Nytt innovationsprojekt för omstart i besöksnäringen
ska utveckla nya affärsmodeller.
2-8 november
Psykeveckan i Umeå 2020
16:e året i rad – i år helt digitalt.
IATA:
Flygbolagen kan inte sänka kostnaderna
snabbt nog för att rädda jobben.
interaktiva onlineevents
RAI i Amsterdam
organiserar digitala och interaktiva internationella mässor och evenemang med stor framgång.
Pilotprojekt
Ny riktad insats
ska stötta kultur och besöksnäring i Sörmland.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan skapar ny mötesplats

Den nybildade riksorganisationen Swedish Asset Management Society, SAMS, tar ett helhetsgrepp inom området för tekniska systems driftsäkerhet. Det är Underhållsföretagen och Föreningen Underhållsteknik som tagit initiativet, enligt verkstadsforum.se. Föreningarna har samarbetat länge och i olika former men tar nu ett steg till.

Syftet med det event inom ramen för nya MAX-mässan, som startar den 23 oktober på Stockholmsmässan under namnet Asset Management Expo & Conference, är att skapa ett forum för affärer, kunskapsutbyte och nätverkande som lyfter fram de ökande kraven på lösningar för hållbar och konkurrenskraftig industriproduktion.

– Vi vill samla alla aktörer kring ett nytt arrangemang som tar ett helhetsgrepp kring dessa frågor och som tydligt vänder sig till företagens chefer och beslutsfattare säger Matti Tuikkanen, vd för Underhållsföretagen.

– Målet är att Asset Management Expo & Conference blir den naturliga mötesplatsen för hela sektorn där man kan utbyta erfarenheter, bygga starka nätverk och göra affärer. Samverkan för ökad effektivitet och lönsamhet blir alltmer viktigt, säger Helena Linden, chef för affärsområde mässor på Stockholmsmässan.