platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan skapar ny mötesplats

Den nybildade riksorganisationen Swedish Asset Management Society, SAMS, tar ett helhetsgrepp inom området för tekniska systems driftsäkerhet. Det är Underhållsföretagen och Föreningen Underhållsteknik som tagit initiativet, enligt verkstadsforum.se. Föreningarna har samarbetat länge och i olika former men tar nu ett steg till.

Syftet med det event inom ramen för nya MAX-mässan, som startar den 23 oktober på Stockholmsmässan under namnet Asset Management Expo & Conference, är att skapa ett forum för affärer, kunskapsutbyte och nätverkande som lyfter fram de ökande kraven på lösningar för hållbar och konkurrenskraftig industriproduktion.

– Vi vill samla alla aktörer kring ett nytt arrangemang som tar ett helhetsgrepp kring dessa frågor och som tydligt vänder sig till företagens chefer och beslutsfattare säger Matti Tuikkanen, vd för Underhållsföretagen.

– Målet är att Asset Management Expo & Conference blir den naturliga mötesplatsen för hela sektorn där man kan utbyta erfarenheter, bygga starka nätverk och göra affärer. Samverkan för ökad effektivitet och lönsamhet blir alltmer viktigt, säger Helena Linden, chef för affärsområde mässor på Stockholmsmässan.