platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flera nya avtal
Rekordår för Svenska Möten
ökar med nio procent jämfört med 2018.
Omvärldsanalys
Haag internationella kongresser
växte med 48 procent under 2019.
Evenemang skapar möten
​Lund växer som evenemangsstad
arrangörer kan få evenemangsstöd.
nytt jobb
Darren John
gör om Råbaren till TAKs Izakaya.
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan skapar ny mötesplats

Den nybildade riksorganisationen Swedish Asset Management Society, SAMS, tar ett helhetsgrepp inom området för tekniska systems driftsäkerhet. Det är Underhållsföretagen och Föreningen Underhållsteknik som tagit initiativet, enligt verkstadsforum.se. Föreningarna har samarbetat länge och i olika former men tar nu ett steg till.

Syftet med det event inom ramen för nya MAX-mässan, som startar den 23 oktober på Stockholmsmässan under namnet Asset Management Expo & Conference, är att skapa ett forum för affärer, kunskapsutbyte och nätverkande som lyfter fram de ökande kraven på lösningar för hållbar och konkurrenskraftig industriproduktion.

– Vi vill samla alla aktörer kring ett nytt arrangemang som tar ett helhetsgrepp kring dessa frågor och som tydligt vänder sig till företagens chefer och beslutsfattare säger Matti Tuikkanen, vd för Underhållsföretagen.

– Målet är att Asset Management Expo & Conference blir den naturliga mötesplatsen för hela sektorn där man kan utbyta erfarenheter, bygga starka nätverk och göra affärer. Samverkan för ökad effektivitet och lönsamhet blir alltmer viktigt, säger Helena Linden, chef för affärsområde mässor på Stockholmsmässan.