platsannonser
Projektledare
till Akademikonferen.s
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
forskning skapar möten
Mångmiljonsatsning
på svensk handelsforskning.
event skapar möten
Stort medieintresse
och stark turistekonomisk omsättning för SM-veckan Piteå.
23-25 november
Nordens största forum
för debatt och samtal om mänskliga rättigheter till Helsingborg 2023.
Hotellnytt
Scandic och Niam
bakom totalrenovering av Ariadne hotell i Värtahamnen.
hotellnytt
Scandics största hotell hittills öppnar i Köpenhamn
– nordiskt spa och kock från Michelinrestaurang.
hotellnytt
Comfort Hotel Arlanda Airport vinner
“New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”.
Plats för möten
The Park flyttar in i Forskaren
– Förstärker mötesplats för life science
Framtiden är här. Kan du se den?
Svenska Möten
satsar på att utbilda kockar i hållbarhet.
23-25 september
Bokmässans Crimetimetema i höst:
Skrivarskola, snutfika och lögndetektorer.
Framtiden är här
Sigtunahöjden
erbjuder fler laddplatser för alla.
RSS
rss_icon
Länkar
Lägg Malmö Live på minnet

Om tre år öppnar Malmö Live, stadens nya kongress-, hotell- och konsertanläggning som byggs på Universitetsholmen. Konsert- och kongressverksamheterna ska vara kärnan i verksamheten, men det ska även finnas ett Clarionhotell med skybar, kaféer, restauranger, utrymmen för utställningar och föreställningar med mera.

Malmö Live är en storsatsning på musiken och kulturen i staden. Malmö Symfoniorkester får tillgång till konsertlokaler i världsklass, men lokalerna blir även en live-scen för gästande artister och övrigt kulturutbud i staden.

– Sådana här anläggningar är ofta stängda för allmänheten när det inte är något arrangemang som pågår. Vi har andra ambitioner. Huset ska vara öppet för alla och det ska vara fullt av liv och rörelse, säger Ilmar Reepalu (S), kommunstyrelsens ordförande.

De olika typerna av verksamheter under samma tak har varit en utmaning i namnprocessen. I en serie med workshops arbetade representanter från Malmö stad, Malmö Symfoniorkester och Clarion Hotels fram en samsyn kring anläggningens gemensamma erbjudande och karaktär.

– Ett namn ska vara lätt att lägga på minnet, men vi har också haft andra variabler under arbetet med namnfrågan. Namnet ska lyfta Malmö, vara internationellt gångbart och spegla husets övergripande och gemensamma karaktär samt de enskilda aktörernas, säger Anders Mellberg, kommunikationsdirektör i Malmö stad.