platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Lisa Callert från Congrex tar över TUR

Rekryteringen av Lisa Callert är ett led i mässans business-to-business-satsning, och en del av ett genomgripande förändringsarbete av TUR.

Lisa Callert kommer närmast från Congrex Sweden där hon har byggt upp försäljningsavdelningen under åtta år. Som sales director har Lisa Callert arbetat med kongresstjänster och bokningsverksamhet. Erfarenheter som kommer till användning i det nya jobbet.

–  Jag hoppas och tror att jag har en del att bidra med. Framför allt ser jag en stor möjlighet i det nya business-to-business-konceptet, säger Lisa Callert.

Per Magnusson, som lämnar över stafettpinnen, har fått ett annat uppdrag inom Svenska Mässan, men ska även fortsättningsvis finnas med som extra resurs och bollplank åt Lisa Callert.

Ett nytt grepp nästa år är ”Trade Pavilion”, en B2B-mötesplats med utställning, seminarier, workshops, mingel- och samtalsmiljöer som bara är öppen under fackdagarna.

– Det blir en plats att träffa kunder och samarbetspartners för att skapa relationer, bygga nätverk, utbyta kunskaper och utveckla produkter, säger affärsområdeschef Rony Forsberg.