platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
11-12 maj 2022, Kistamässan
Internationell konferens och mässa
inom Smart City kommer till Stockholm.
möten & Affärer
Nine Yards
går samman med Eventyr.
5-6 feb kostnadsfritt
Science Week 2-6 februari
för en hållbar värld - 60 programpunkter som livesänds digitalt.
upp till 30 personer
Scandic stärker erbjudandet för digital självbetjäning
– gäster kan nu boka möten direkt på webben.
11-12 mars 2022
Karlstad får ny golfmässa
– Scandinavian Golf Fair.
safety & Security
Norge utsetts till världens säkraste land
UAE kom på andra plats, men är säkrast när han går ensam.
30 intervjuer
Forskningsrapport om hybridevent släppt av IAPCO och AIPC
Inblick i hur hybridevent har utvecklats och de möjliga vägarna framåt.
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades på IBTM World Barcelona 2021
Hyllas som enorm framgång av både besökare och av arrangörerna.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
Får ny form och tar grepp om branschens viktigaste frågor.
RSS
rss_icon
Länkar
Lisa Callert från Congrex tar över TUR

Rekryteringen av Lisa Callert är ett led i mässans business-to-business-satsning, och en del av ett genomgripande förändringsarbete av TUR.

Lisa Callert kommer närmast från Congrex Sweden där hon har byggt upp försäljningsavdelningen under åtta år. Som sales director har Lisa Callert arbetat med kongresstjänster och bokningsverksamhet. Erfarenheter som kommer till användning i det nya jobbet.

–  Jag hoppas och tror att jag har en del att bidra med. Framför allt ser jag en stor möjlighet i det nya business-to-business-konceptet, säger Lisa Callert.

Per Magnusson, som lämnar över stafettpinnen, har fått ett annat uppdrag inom Svenska Mässan, men ska även fortsättningsvis finnas med som extra resurs och bollplank åt Lisa Callert.

Ett nytt grepp nästa år är ”Trade Pavilion”, en B2B-mötesplats med utställning, seminarier, workshops, mingel- och samtalsmiljöer som bara är öppen under fackdagarna.

– Det blir en plats att träffa kunder och samarbetspartners för att skapa relationer, bygga nätverk, utbyta kunskaper och utveckla produkter, säger affärsområdeschef Rony Forsberg.