Rekryteringen av Lisa Callert är ett led i mässans business-to-business-satsning, och en del av ett genomgripande förändringsarbete av TUR.
Lisa Callert kommer närmast från Congrex Sweden där hon har byggt upp försäljningsavdelningen under åtta år. Som sales director har Lisa Callert arbetat med kongresstjänster och bokningsverksamhet. Erfarenheter som kommer till användning i det nya jobbet.
– Jag hoppas och tror att jag har en del att bidra med. Framför allt ser jag en stor möjlighet i det nya business-to-business-konceptet, säger Lisa Callert.
Per Magnusson, som lämnar över stafettpinnen, har fått ett annat uppdrag inom Svenska Mässan, men ska även fortsättningsvis finnas med som extra resurs och bollplank åt Lisa Callert.
Ett nytt grepp nästa år är ”Trade Pavilion”, en B2B-mötesplats med utställning, seminarier, workshops, mingel- och samtalsmiljöer som bara är öppen under fackdagarna.
– Det blir en plats att träffa kunder och samarbetspartners för att skapa relationer, bygga nätverk, utbyta kunskaper och utveckla produkter, säger affärsområdeschef Rony Forsberg.