nyheter
-22 miljoner passagerare
Swedavias delårsrapport
januari-september 2020: Långsam återhämtning och hög osäkerhet.
- 53% jämfört med 2019
174 miljoner jobb inom resor och turism kan gå förlorade
på grund av Covid-19 och resebegränsningar, säger WTTC.
Inställt
Formex
och Stockholm Furniture & Light Fair 2021 ställs in.
4-6 november 2021
Nordic MICE Summit 2020
flyttar till nya datum 2021.
Växande rörelse
Berlin intensifierar sin hållbarhetssatsning
går med i GDS-Index.
Hösten 2021
Comic Con
i Stockholm och Göteborg flyttas på grund av pandemin.
Yes I can!
Radisson Hotel Group
lanserar ett nytt varumärke: Radisson Individual och tecknar avtal med tio nya hotell.
Näringförbud sedan mars
Sveriges största mässanläggningar
presenterar det gemensamma säkerhetsinitiativet: Vi ses säkert.
Startar i november 2020
Nytt innovationsprojekt för omstart i besöksnäringen
ska utveckla nya affärsmodeller.
2-8 november
Psykeveckan i Umeå 2020
16:e året i rad – i år helt digitalt.
RSS
rss_icon
Länkar
Lisa Callert från Congrex tar över TUR

Rekryteringen av Lisa Callert är ett led i mässans business-to-business-satsning, och en del av ett genomgripande förändringsarbete av TUR.

Lisa Callert kommer närmast från Congrex Sweden där hon har byggt upp försäljningsavdelningen under åtta år. Som sales director har Lisa Callert arbetat med kongresstjänster och bokningsverksamhet. Erfarenheter som kommer till användning i det nya jobbet.

–  Jag hoppas och tror att jag har en del att bidra med. Framför allt ser jag en stor möjlighet i det nya business-to-business-konceptet, säger Lisa Callert.

Per Magnusson, som lämnar över stafettpinnen, har fått ett annat uppdrag inom Svenska Mässan, men ska även fortsättningsvis finnas med som extra resurs och bollplank åt Lisa Callert.

Ett nytt grepp nästa år är ”Trade Pavilion”, en B2B-mötesplats med utställning, seminarier, workshops, mingel- och samtalsmiljöer som bara är öppen under fackdagarna.

– Det blir en plats att träffa kunder och samarbetspartners för att skapa relationer, bygga nätverk, utbyta kunskaper och utveckla produkter, säger affärsområdeschef Rony Forsberg.