platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
tråkigt beslut
Allt för sjön 2022 ställer in
planerar för mars 2023.
kan bli 23,000 deltagare
Arton internationella kongresser
valde Seoul som destinationen.
+ Världsmiljödagen
Stockholmsmässan
platsen för FN:s miljömöte Stockholm+50.
Ingenting är omöjligt
Spektakulär Expo2020-kampanj
med A380 över Dubai.
hotellnytt
Succén med spektakulära pop-up hotellrum fortsätter
Berengia förvandlar hotellrum till stor upplevelse.
hotellnytt
Nyöppnade Ten Hotel
väljer BWH Hotel Group som hotellpartner.
Minst 70 konferenser
Konferensrusch till Helsingborg när H22 City Expo öppnar
– största konferensen räknar med över 2600 deltagare.
hotellnytt
Scandic
öppnar klimatneutralt hotell i Sundsvall 2024.
hotellnytt
Elite Hotels lanserar nytt restaurangkoncept
tillsammans med framstående krogprofiler.
11-12 maj 2022
Internationell Hi-Tech konferens och mässa
kommer till Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Matlandet Sverige väljer Furnitures som kommunikationsbyrå

– Futurnitures förslag är inbjudande, lustfyllt och väcker många positiva känslor. Sverige förtjänar en tydlig plats på den internationella matkartan och med detta konceptförslag har vi alla möjligheter att lyckas, säger Ami Hovstadius, projektledare kommunikationsstrategin Sverige – det nya matlandet på VisitSweden.

VisitSweden har tillsammans med Exportrådet, Jordbruksverket och aktörer inom mat, dryck och måltidsupplevelser i hela landet arbetat fram en gemensam plattform och positionering för kommunikationen. Futurniture har tagit plattformen vidare och visat hur man kreativt kan levandegöra Sverige som ett attraktivt matland, locka fler att resa hit för matens skull och köpa våra livsmedelsprodukter. Konceptet kommer att vidareutvecklas i samarbete med aktörer inom matlandet och lanseras under hösten 2012.

– Att få sätta Sverige på kartan som ett matland är en fantastiskt rolig uppgift, säger Fredrik Nilsson, CD på Futurniture. Vårt matarv ligger i tiden, vi har det matintresserade över hela världen frågar efter. Nu ska vi bara berätta om det!

Landsbygdsminister Eskil Erlandsson lanserade 2008 ”Sverige – det nya matlandet”, en vision som ska göra Sverige till Europas främsta matland.

Bilden: Från Årstiderna - en a landets guldkorn när det gäller Matupplevelser.