platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
omvärldsanalys
Sveriges största varumärken
förlorar över 100 miljarder SEK i värde.
72 procent bokat
Stark orderingång på Stockholmsmässan
inför 2022.
på nytt jobb
Scandic växlar upp
rekryteringstakten i Dalarna.
RSS
rss_icon
Länkar
Matlandet Sverige väljer Furnitures som kommunikationsbyrå

– Futurnitures förslag är inbjudande, lustfyllt och väcker många positiva känslor. Sverige förtjänar en tydlig plats på den internationella matkartan och med detta konceptförslag har vi alla möjligheter att lyckas, säger Ami Hovstadius, projektledare kommunikationsstrategin Sverige – det nya matlandet på VisitSweden.

VisitSweden har tillsammans med Exportrådet, Jordbruksverket och aktörer inom mat, dryck och måltidsupplevelser i hela landet arbetat fram en gemensam plattform och positionering för kommunikationen. Futurniture har tagit plattformen vidare och visat hur man kreativt kan levandegöra Sverige som ett attraktivt matland, locka fler att resa hit för matens skull och köpa våra livsmedelsprodukter. Konceptet kommer att vidareutvecklas i samarbete med aktörer inom matlandet och lanseras under hösten 2012.

– Att få sätta Sverige på kartan som ett matland är en fantastiskt rolig uppgift, säger Fredrik Nilsson, CD på Futurniture. Vårt matarv ligger i tiden, vi har det matintresserade över hela världen frågar efter. Nu ska vi bara berätta om det!

Landsbygdsminister Eskil Erlandsson lanserade 2008 ”Sverige – det nya matlandet”, en vision som ska göra Sverige till Europas främsta matland.

Bilden: Från Årstiderna - en a landets guldkorn när det gäller Matupplevelser.