nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Matlandet Sverige väljer Furnitures som kommunikationsbyrå

– Futurnitures förslag är inbjudande, lustfyllt och väcker många positiva känslor. Sverige förtjänar en tydlig plats på den internationella matkartan och med detta konceptförslag har vi alla möjligheter att lyckas, säger Ami Hovstadius, projektledare kommunikationsstrategin Sverige – det nya matlandet på VisitSweden.

VisitSweden har tillsammans med Exportrådet, Jordbruksverket och aktörer inom mat, dryck och måltidsupplevelser i hela landet arbetat fram en gemensam plattform och positionering för kommunikationen. Futurniture har tagit plattformen vidare och visat hur man kreativt kan levandegöra Sverige som ett attraktivt matland, locka fler att resa hit för matens skull och köpa våra livsmedelsprodukter. Konceptet kommer att vidareutvecklas i samarbete med aktörer inom matlandet och lanseras under hösten 2012.

– Att få sätta Sverige på kartan som ett matland är en fantastiskt rolig uppgift, säger Fredrik Nilsson, CD på Futurniture. Vårt matarv ligger i tiden, vi har det matintresserade över hela världen frågar efter. Nu ska vi bara berätta om det!

Landsbygdsminister Eskil Erlandsson lanserade 2008 ”Sverige – det nya matlandet”, en vision som ska göra Sverige till Europas främsta matland.

Bilden: Från Årstiderna - en a landets guldkorn när det gäller Matupplevelser.