nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
Matlandet Sverige väljer Furnitures som kommunikationsbyrå

– Futurnitures förslag är inbjudande, lustfyllt och väcker många positiva känslor. Sverige förtjänar en tydlig plats på den internationella matkartan och med detta konceptförslag har vi alla möjligheter att lyckas, säger Ami Hovstadius, projektledare kommunikationsstrategin Sverige – det nya matlandet på VisitSweden.

VisitSweden har tillsammans med Exportrådet, Jordbruksverket och aktörer inom mat, dryck och måltidsupplevelser i hela landet arbetat fram en gemensam plattform och positionering för kommunikationen. Futurniture har tagit plattformen vidare och visat hur man kreativt kan levandegöra Sverige som ett attraktivt matland, locka fler att resa hit för matens skull och köpa våra livsmedelsprodukter. Konceptet kommer att vidareutvecklas i samarbete med aktörer inom matlandet och lanseras under hösten 2012.

– Att få sätta Sverige på kartan som ett matland är en fantastiskt rolig uppgift, säger Fredrik Nilsson, CD på Futurniture. Vårt matarv ligger i tiden, vi har det matintresserade över hela världen frågar efter. Nu ska vi bara berätta om det!

Landsbygdsminister Eskil Erlandsson lanserade 2008 ”Sverige – det nya matlandet”, en vision som ska göra Sverige till Europas främsta matland.

Bilden: Från Årstiderna - en a landets guldkorn när det gäller Matupplevelser.