platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
PS Communication inleder partnerskap med världsledande brand experience-byrå

PS Communication ingår partnerskap med världens ledande brand experience-byrå, George P. Johnson. Avtalet skrevs i början av juni och kommer ge PS en ny internationell kapacitet för kunder samtidigt som man kommer vara den nordiska länken för de internationella kunder som George P. Johnson arbetar med runt om i världen.

– Vi är mycket glada för vårt nya partnerskap med PS Communication. Inte bara är Norden en oerhört viktigt marknad för oss, men framförallt är det de enastående kreativa funktionerna som PS Communications innebär för projektet, som är det viktigaste för vårt samarbete ocht ökar vår förmåga att göra våra kunders kampanjer ännu mer framgångsrika i hela EMEA och i resten av världen, säger Kim Myhre, vd för Projekt: Worldwide EMEA, i moderbolaget GPJ.

– PS växer väsentligt i samband med det här partnerskapet. Vi har idag blivit nordens ledande brand experience-byrå och kommer genom detta att befästa positionen ytterligare. Det är med stor entusiasm som vi nu äntrar ett nytt kapitel i PS historia där vi möter en mängd nya kunder och över 1000 nya medarbetare runt om i världen, säger Carl-Henric Stjerna, CEO PS Communication/PS Group.

För PS kunder innebär partnerskapet att man får tillgång till resurserna inom den ledande byrån internationellt, ett nätverk med kommunikations- och marknadskunskaper som tillhör de bästa.

 

Bilden: Kim Myhre, vd för Projekt: Worldwide EMEA, i moderbolaget GPJ.

-------------------------------------------------------------------------------------------

PS Communication är en av Nordens största kommunikationsbyråer. PS arbetar som affärspartner inom kommunikation, genom brand experiences – varumärkesupplevelser skapar och implementerar vi kommunikation som påverkar våra kunders målgrupper. PS startades 1997 och finns idag i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo med över 150 anställda kommunikationsspecialister. PS omsatte ca 240 miljoner år 2011 och har blivit utsedd till gasell fyra gånger av Dagens industri, samt vunnit priser som Kundens Bästa Byrå, Gyllene Hjulet och Årets Byrå.

 

About George P. Johnson (www.gpj.com)

GPJ is the #1 ranked experience marketing agency enabling leading brand marketers to create great ideas and bring them to life through integrated experiential programs that leverage online, mobile and physical brand interactions. Clients in technology, healthcare, consumer goods, finance and other fields rely on GPJ to help them compete more effectively on a global basis by creating and accelerating relationships with customers, employees, partners, media and other influencers. GPJ is part of Project: WorldWide, the leading independent engagement marketing solutions network (www.project.com). Follow GPJ at www.twitter.com/ExM_GPJ