platsannonser
nyheter
hotellnytt
Raffles fortsätter sin strategiska expansion
– öppnar två nya hotell i Asien.
19-21 November 2019
IBTM World lanserar:
Event Business Accelerator.
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsarenan blir Tele2 Arena
Det är klart sedan Tele 2 tecknat tioårigt avtal om att vara huvudpartner till arenan som invigs nästa sommar. Företaget ska med sina tjänster bidra till att höja och förlänga upplevelsen för besökarna. Just nu pågår arbetet med att utveckla koncept som kopplar samman liveupplevelser med mobila tjänster.

– För oss är det här en naturlig satsning att möta våra kunder. Som operatör spelar vi en viktigare roll i och med att allt kopplas upp och kopplas ihop. Vi vet att ju mer våra kunder är online med sina mobiler desto mer vill de uppleva live, säger Thomas Ekman, vd för Tele2 Sverige.

Arenan är en idrotts- och evenemangsarena med 30 000 sittplatser samt möjligheter för 40 000 besökare vid konserter. Arenan har ett skjutbart tak som gör att den fungerar för olika typer av evenemang året runt. Anläggningen blir hemmaarena för Hammarby fotboll och Djurgården fotboll.