nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsarenan blir Tele2 Arena
Det är klart sedan Tele 2 tecknat tioårigt avtal om att vara huvudpartner till arenan som invigs nästa sommar. Företaget ska med sina tjänster bidra till att höja och förlänga upplevelsen för besökarna. Just nu pågår arbetet med att utveckla koncept som kopplar samman liveupplevelser med mobila tjänster.

– För oss är det här en naturlig satsning att möta våra kunder. Som operatör spelar vi en viktigare roll i och med att allt kopplas upp och kopplas ihop. Vi vet att ju mer våra kunder är online med sina mobiler desto mer vill de uppleva live, säger Thomas Ekman, vd för Tele2 Sverige.

Arenan är en idrotts- och evenemangsarena med 30 000 sittplatser samt möjligheter för 40 000 besökare vid konserter. Arenan har ett skjutbart tak som gör att den fungerar för olika typer av evenemang året runt. Anläggningen blir hemmaarena för Hammarby fotboll och Djurgården fotboll.