platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards skriver samarbetsavtal med Jack Morton

Syftet med samarbetsavtalet mellan de båda Brand Experience-byråerna är att skapa nya affärer på den svenska och skandinaviska marknaden. Huvudmålgrupp är större globala företag som vill ha en lokal partner, men som samtidigt jobbar internationellt. 
Samarbetet handlar också om att kunna utbyta erfarenheter för att ge ett mervärde till befintliga kunder.

– Brand Experience handlar om att alltid sätta upplevelsen i centrum när ett varumärke möter sin målgrupp. Det är till stor del Jack Morton som gjort denna definition och de har skapat en helt ny syn på upplevelsebaserad kommunikation. Genom samarbetet vidgar vi våra vyer ytterligare kunskapsmässigt och geografiskt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

– Vi har funnits genom kundrelationer på den svenska och skandinaviska marknaden i flera år och vi ser mycket stor potential i arbetet med internationella företag. Samarbetsavtalet öppnar för många särskilda möjligheter genom att vi skapar såväl lokal förankring som global bredd, säger Julian Pullan, CEO/President för Jack Morton Worldwide, EMEA.

Jack Morton är en av världens största byråer inom Brand Experience med 16 kontor på fyra kontinenter. I kundportföljen finns bland andra Nike, Ericsson och Mastercard. Just nu arbetar de med den kommande OS-invigningen i London.

Bilden: Julian Pullan, CEO/President på Jack Morton Worldwide, EMEA och Janne Björge, vd för Nine Yards.