platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards skriver samarbetsavtal med Jack Morton

Syftet med samarbetsavtalet mellan de båda Brand Experience-byråerna är att skapa nya affärer på den svenska och skandinaviska marknaden. Huvudmålgrupp är större globala företag som vill ha en lokal partner, men som samtidigt jobbar internationellt. 
Samarbetet handlar också om att kunna utbyta erfarenheter för att ge ett mervärde till befintliga kunder.

– Brand Experience handlar om att alltid sätta upplevelsen i centrum när ett varumärke möter sin målgrupp. Det är till stor del Jack Morton som gjort denna definition och de har skapat en helt ny syn på upplevelsebaserad kommunikation. Genom samarbetet vidgar vi våra vyer ytterligare kunskapsmässigt och geografiskt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

– Vi har funnits genom kundrelationer på den svenska och skandinaviska marknaden i flera år och vi ser mycket stor potential i arbetet med internationella företag. Samarbetsavtalet öppnar för många särskilda möjligheter genom att vi skapar såväl lokal förankring som global bredd, säger Julian Pullan, CEO/President för Jack Morton Worldwide, EMEA.

Jack Morton är en av världens största byråer inom Brand Experience med 16 kontor på fyra kontinenter. I kundportföljen finns bland andra Nike, Ericsson och Mastercard. Just nu arbetar de med den kommande OS-invigningen i London.

Bilden: Julian Pullan, CEO/President på Jack Morton Worldwide, EMEA och Janne Björge, vd för Nine Yards.