nyheter
Upp emot 10 000 besökare
Halmstad:
Internationella vävmässan flyttas till 2021.
bra initiativ
Över 3,3 miljoner hotellrum
finns för tillfälligt boende för sjukvårdspersonal i USA.
allt tuffare åtgärder
Stockholmsmässan
initierar åtgärdsprogram till följd av restriktioner för minskad smittspridning.
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
bra initiativ
Nordic Choice Hotels
inleder samarbete för att trygga våldsutsatta kvinnor och barn.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards skriver samarbetsavtal med Jack Morton

Syftet med samarbetsavtalet mellan de båda Brand Experience-byråerna är att skapa nya affärer på den svenska och skandinaviska marknaden. Huvudmålgrupp är större globala företag som vill ha en lokal partner, men som samtidigt jobbar internationellt. 
Samarbetet handlar också om att kunna utbyta erfarenheter för att ge ett mervärde till befintliga kunder.

– Brand Experience handlar om att alltid sätta upplevelsen i centrum när ett varumärke möter sin målgrupp. Det är till stor del Jack Morton som gjort denna definition och de har skapat en helt ny syn på upplevelsebaserad kommunikation. Genom samarbetet vidgar vi våra vyer ytterligare kunskapsmässigt och geografiskt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

– Vi har funnits genom kundrelationer på den svenska och skandinaviska marknaden i flera år och vi ser mycket stor potential i arbetet med internationella företag. Samarbetsavtalet öppnar för många särskilda möjligheter genom att vi skapar såväl lokal förankring som global bredd, säger Julian Pullan, CEO/President för Jack Morton Worldwide, EMEA.

Jack Morton är en av världens största byråer inom Brand Experience med 16 kontor på fyra kontinenter. I kundportföljen finns bland andra Nike, Ericsson och Mastercard. Just nu arbetar de med den kommande OS-invigningen i London.

Bilden: Julian Pullan, CEO/President på Jack Morton Worldwide, EMEA och Janne Björge, vd för Nine Yards.