platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards skriver samarbetsavtal med Jack Morton

Syftet med samarbetsavtalet mellan de båda Brand Experience-byråerna är att skapa nya affärer på den svenska och skandinaviska marknaden. Huvudmålgrupp är större globala företag som vill ha en lokal partner, men som samtidigt jobbar internationellt. 
Samarbetet handlar också om att kunna utbyta erfarenheter för att ge ett mervärde till befintliga kunder.

– Brand Experience handlar om att alltid sätta upplevelsen i centrum när ett varumärke möter sin målgrupp. Det är till stor del Jack Morton som gjort denna definition och de har skapat en helt ny syn på upplevelsebaserad kommunikation. Genom samarbetet vidgar vi våra vyer ytterligare kunskapsmässigt och geografiskt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

– Vi har funnits genom kundrelationer på den svenska och skandinaviska marknaden i flera år och vi ser mycket stor potential i arbetet med internationella företag. Samarbetsavtalet öppnar för många särskilda möjligheter genom att vi skapar såväl lokal förankring som global bredd, säger Julian Pullan, CEO/President för Jack Morton Worldwide, EMEA.

Jack Morton är en av världens största byråer inom Brand Experience med 16 kontor på fyra kontinenter. I kundportföljen finns bland andra Nike, Ericsson och Mastercard. Just nu arbetar de med den kommande OS-invigningen i London.

Bilden: Julian Pullan, CEO/President på Jack Morton Worldwide, EMEA och Janne Björge, vd för Nine Yards.