platsannonser
Vi söker
en Projektkoordinator.
nyheter
2,500 delegates
Conference win
recognises New Zealand’s environmental protection innovation.
digital utveckling
Venue4you
Den första globala, skräddarsydda bokningsplattformen av mäss- och kongressanläggningar.
Good News
Tyskland runt
med regionaltåg för 67 kronor.
möten och affärer
Umeå Congress
får uppdraget att leverera event och studioproduktion åt Akademiska Hus.
hotellnytt
Scandic Oceanhamnen öppnar idag
– hållbarhet i fokus.
Mässnytt
Nordic Live Expo AB
lanserar Nordic Mobility Conference & Expo på Kistamässan den 3-4 maj 2023.

Rekryteringsevent arrangeras i Västerås
för att underlätta för hotell och restauranger att hitta medarbetare.
nytt jobb
Anna Westerberg
blir ny Hotelldirektör för Yasuragi.
flygnytt
Arlanda
återöppnar terminal fyra.
Mässor skapar möten
Succé
på första samlade mötesplatsen inom hållbarhet.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards skriver samarbetsavtal med Jack Morton

Syftet med samarbetsavtalet mellan de båda Brand Experience-byråerna är att skapa nya affärer på den svenska och skandinaviska marknaden. Huvudmålgrupp är större globala företag som vill ha en lokal partner, men som samtidigt jobbar internationellt. 
Samarbetet handlar också om att kunna utbyta erfarenheter för att ge ett mervärde till befintliga kunder.

– Brand Experience handlar om att alltid sätta upplevelsen i centrum när ett varumärke möter sin målgrupp. Det är till stor del Jack Morton som gjort denna definition och de har skapat en helt ny syn på upplevelsebaserad kommunikation. Genom samarbetet vidgar vi våra vyer ytterligare kunskapsmässigt och geografiskt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards.

– Vi har funnits genom kundrelationer på den svenska och skandinaviska marknaden i flera år och vi ser mycket stor potential i arbetet med internationella företag. Samarbetsavtalet öppnar för många särskilda möjligheter genom att vi skapar såväl lokal förankring som global bredd, säger Julian Pullan, CEO/President för Jack Morton Worldwide, EMEA.

Jack Morton är en av världens största byråer inom Brand Experience med 16 kontor på fyra kontinenter. I kundportföljen finns bland andra Nike, Ericsson och Mastercard. Just nu arbetar de med den kommande OS-invigningen i London.

Bilden: Julian Pullan, CEO/President på Jack Morton Worldwide, EMEA och Janne Björge, vd för Nine Yards.