platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Örebro CVB skriver avtal för att utveckla mötesmarknaden

Örebro Convention Bureau har skrivt avtal med destinations- och affärsutvecklingsbolaget Made Up North.

– Det känns utmanande att arbeta med ett företag som har ett internationellt kvalitetsfokus, säger Pernilla Körberg Törnqvist, chef för Örebro Convention Bureau och ordförande för svenska MPIs Convention Bureaus Nätverk.

– Dagens och framtidens möten kräver fokus på kvalitets- och affärsutveckling för att kunna leda utvecklingen. Organisationer måste fokuserat och kontinuerligt se över och utveckla sitt sätt att arbeta med produkterna samt tjänsterna vilka aktörerna erbjuder målgrupperna och dess segment. Det är mer djup än yta som efterfrågas, säger Johan Bjelke från Made Up North.

 

Bilden: Johan Bjelke, Made Up North.