nyheter
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
Sport
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
Arrangörerna har trots pandemin aldrig tidigare upplevt ett så stort nationellt intresse för tävlingen.
Network Readiness Index
Sverige rankas etta i världen på digital samhällsomvandling
I NRIs årliga jämförelse av länders förmåga att tillvarata digitaliseringens möjligheter.
RSS
rss_icon
Länkar
MCI närmar sig miljardintäkt
Den globala mötesbyrån MCI fortsätter växa, enligt det schweiziska huvudkontoret i Geneve. Byråintäkten uppgick till drygt 800 MSEK (93 miljoner Euro) för räkenskapsåret 2011, en uppgång med 14 procent mot året före. Kreativ produktion fortsätter att öka som andel av såväl omsättningen som byråintäkten för MCI, säger Thomas Wüthrich, vd för MCI Scandinavia, ett helägt dotterbolag till MCI.

Prognosen för MCI 2012 ser också lovande ut, ledningen för MCI förväntar sig en byråintäkt på närmare en miljard kronor för 2012 (110 miljoner Euro). Ett av skälen till framtidstron är den medvetna strategin att kunna följa stora kunder internationellt med ett komplett värdeerbjudande inom mötestjänster.

– När vi 2011 köpte Imagine, som under flera år legat i toppen av de svenska eventbyråerna, var det för att komplettera vårt erbjudande i Skandinavien. På många andra marknader är MCI känd för ett integrerat erbjudande med kreativa, logistiska och tekniska mötestjänster. Nu kan vi erbjuda det även i Sverige och Danmark, säger Thomas Wüthrich.

MCI Scandinavia arbetar bland andra med McDonalds, LKAB, Bristol Myers Squibb, Astra Tech och telekommunikationsföretaget ZTE.

– Vår stora utmaning 2012 är nyrekrytering för att kunna fortsätta växa i Skandinavien, säger Thomas Wüthrich.

------------------------------------------------------------------------------------------

MCI is a globally integrated association, communication and event management company. Since 1987, MCI has created corporate events, meetings and incentives; association and governmental conventions, congresses, exhibitions; and managed and provided consulting to associations. MCI’s mission is to help companies, governments and associations bring people together to create meaningful connections and win. With offices currently in 47 cities in Europe, the Middle East, Asia- Pacific, North and South America, MCI is a thought leader in building community around brands, products and services for companies and institutions. MCI’s 1200 plus employees represent over 50 different nationalities and speak over 60 different languages offering local knowledge in a completely international team.